Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2009

mari bersundae monday...=)

Imej
nyum3...
terbuka selera nak makan aiskrim..
semlm..
ntah ape mimpi klik aku...
nak belanja makan ini benda..
mmg sedap..sbb dh lama tak pekene..
apepun..thanks kat kwn aku tu sbb belanja aiskrim nie..
lain kali belanja lagi best tau..he3
tocay =)

jalan-jalan...jom milah jalan...

Imej
ha...nampak sedap tak kuih nie??..
tadi g beli kat kedai tepi jalan dekat jalan bukit pasir..
jauh tu aku g cari..
sebenonya, tadi mmg tak tau nak makan ape..
so round2 bando dulu..
tgk2, milah dh smpai bukit pasir..
aiksh jauh betul milah jalan...




notahati: sapa tau nama kuih nie..aku lupo lah..makan aku igt..hehe

kisah ku..

Imej
Alhamdulilah..semlm petang roadtax "milah" dah siap..
aku vroom g bank n terus g kedai kereta ambik roadtax "milah"..
pastu aku htr "gajah" balik umah..
tak larat nak drive gajah balik keje sbb penat sgt...
milah kan auto..tak la penat..tekan jerk..huhu

pastu, masa kat umah tgk2 mak masak pe..
mak cuma rebus sayur2 ulam jerk...
eeee..bukan kesukaanku..
pastu tgk2 lagi ada smbal belacan..
nyum2..

kebetulan paginya dah bekal nasi goreng n ayam goreng segera..
so, apalagi aku tapaw la sambal belacan tu..
smpai jerk opis..
makan tak tgk kiri kanan..
licin aku keja kan smbal n nasi goreng tu..
selalu klu bwk nasi goreng confirm tak abis..
hari nie bersih lak..alhmdulilah..
penangan smbal belacan mak la katakan..sodap =)

aku yg pelupa...

Imej
alahai kojah..nape lak bulan nie ko asyik pelupa jerk...
awal bulan hari tu dekat seminggu aku lupa nak renew lesen memandu aku..
nasib baik la balik dr umah penghulu hari tu aku terus teringat..
klu tak masa itrview hari tu aku bwk "gajah" tnpa lesen..huhu

nie semlm nie..borak2 ngan mak tiri aku pasal roadtax..dgn bangganya la mengatakan roadtax milah mati bulan september..sekali tu ptg tu ada roadblock, dekat kubur sebelah shell peserai..dgn berasa tak bersalah, aku dan milah lalu selamba..nasib kebetulan hr tu roadtax milah last day..klu tak...mau aku kene saman..waaa..

sekali lepas jerk sekatan jalan tu aku jeling2 kat roadtax aku tu...lahai milah oooiiii...nape la ko tak habaq..roadtax ko tamat hr nie..nasib la tak kene tahan tadi...aduii..dh la lum gaji...nmpaknya smpai akhir bulan nie naik "gajah" la nmpaknya..


notahati: nampak sgt aku dah mula ada sintom2 org tua..waaa..tak suka la..= (
and ada sesapa sudi jadi banker aku tak..nak wat loan segera nie..huhu

keje..keje..keje

waaaaa....
aku kene stay back
mencik tau...

selamat mlm semua...
selamat berhujung minggu

aku tak cuti
hari2 keje...
kaya tak juga...
huhu


antologi kojah..

tag dari anak laut..

Imej
tag dari anak laut..
eiza cuba jwp sebaik mungkin ye..=)


1. Bekas kekasih saya adalah :
=> hanya seorang pekerja kilang..tp lepas putus, dia dpt tawaran keje kerajaan di salah satu negeri di utara tanah air.


2. Saya sedang mendengar :
=> mendengar deringan telepon..sbb sy tgh keje...jap2 lagi mesti ada org call.. cari staff kat dlm tu..huhu


3. Mungkin saya patut :
=> mungkin sy perlu rombak balik kehidupan sy yg tak beberapa ceria sejak 2 menjak nie.


4. Saya suka :
=> merembat kat jalan setiap weekend..hehe..selain tu suka buat anak2 rempitan dan kengkawan gelak besar dgn kerenah sy.


5. Sahabat-sahabat baik saya :
=> puan tuya n family, ahli2 blogger yg sudi menjenguk teratak buruk nie..dan ahli rempitan.


6. Saya tak faham :
=> sy tak paham kenapa org suka ckp suara sy mcm budak abis sekolah..huhu..(bukan nak riak)


7. Saya kehilangan :
=> sy kehilangan anak sedara comel yg sakit akibat cancer..al-fatihah


8. Ramai yang kata :
=> ramai kata umo sy muda lagi..padahal dah tua p…

jom gelak berdekah..=)

SABAH
pergi sabah naik basikal,
naik basikal pergi ke sabah,
ade ke munasabah & masuk akal,
nak pergi sabah naik basikal?

memang tak masuk akal!


KATAK HIJAUpada suatu ari kita pegi ke sebuah gua.
penjaga gua tu kate, dlm gua tu ada katak ijau.
jgn pijak katak tu sbb klu pijak, dpt suami tak hensem.
dlm gua tu saya je terpijak katak ijau, tapi awak tak.
pastu, tiba masa kita kawin. suami saya mmg tak hensem.
tapi suami awak hensem. saya tak puas ati la!
so saya tanya suami awak kenapa kawin ngan awak? saya lg cantik
malah berganda cantik dr awak. pastu dia jwb "nak wat caner,
dulu saya pun terpijak katak ijau tuu..."


KENTUTorg Amerika kentut ckp EXCUSE ME
org British kentut ckp PARDON ME
org Singapore kentut ckp FORGIVE ME
org kita kentut ckp NOT ME! NOT ME!


WARNING!!

children playing outside the car
can cause accident.

adult playing inside the car
can cause children!


SWEET

a lollipop said to a chocolate "Damn we're sooo sweeeet!"
the chocolate replied "Sweet? u should se…

cerita banduan

Seorang banduan baru saja berjaya melarikan diri dari penjara setelah dipenjarakan selama 20 tahun. Dalam perjalanannya, dia terjumpa sebuah rumah dan memecah masuk kedalamnya untuk mencari duit. Tetapi yang ditemukan hanyalah sepasang pengantin baru yang sedang tidur di atas katil mereka.

Banduan itu mengarahkan pengantin lelaki turun dari katil dan mengikatnya dikerusi. Kemudian sambil mengikat pengantin perempuan di katil, banduan itu mencium lehernya, dan terus bergegas ke bilik mandi.

Sementara banduan berada di bilik mandi, pengantin lelaki berbisik kepada isterinya: "Isteriku, dia adalah banduan yang melarikan diri dari penjara. Lihat saja baju yang dipakainya, dia mungkin sudah lama dipenjara dan tentu sudah lama tidak menyentuh wanita. Dari cara aku lihat dia mencium lehermu, dia ingin melakukan hubungan seks denganmu, jangan menolak, jangan mengeluh, lakukan sesuai dengan keinginannya, berikan kepuasan. Orang ini merbahaya, jika marah, dia pasti membunuh kita. Jadi bert…

Remang senja..

Imej
ku titipkan buat seseorang..
biarla aku di sini..

doaku..
moga kau bahagia di sana..

salam kejauhan..
kojah in the blues..



macam2 ragam..

Imej
a. pic yg diambil semasa tergesa2 nak g kerja sbb dah terlambat..huhu..
igtkan nape la bas tu duk melintang cm tu kat tgh jalan..
wupa2nya..tayar belah depan dia, yg kat area bwk pemandu tu dah terlonggar..cmner ekk nak ckp, bg senang faham..senang citer dah macam nak tanggal dari bas..sbb bas tu aku rase, dia nak wheely kat trafic light tu kot..hehe.


b. kepada sesapa yg inginkan kelainan tandas dirumah anda..
dikedai ini, ada menyediakan citerasa terkini tandas2 yg beraneka warna dan corak..cuma kat citu lum dijual lagi tandas yg bertakhtakan belian dan emas permata ok..

c. hari ahad cm biasa la koje kojah duk merembat..
ambik bebudak n jadi cikgu sekolah dewasa tahap 5...
so masa baru2 smpai, nak adjust dak2 buat parking.... ada satu minah nie..punya la cun..dia blajo bwk moto hally davidson tu (betul ke kojah eja..bantai la..)..memula oklah ..dia dok tawaf...
kojah rase 20 kali kat depan kita org... smpai naik pening kojah tgk muka dia,
lalu kat depan kojah nie...smpai ada bebudak blajo so…

Fadhilat jadi Isteri..

Untuk mendapatkan keberkatan dan keredhaan Allah subhanallah Taala untuk muslimah adalah terletak pada tanggungjawab/ peranan isteri terhadap suami.

Antara tanggungjawab yang wajib untuk isteri mendapat lebih pahala adalah seperti dibawah :-

1. Memberi/membuat segelas air untuk suami
Fadhilat : mendapat pahala puasa sunat 1 tahun

2. Menyedia/memasak makanan yang mengenyangkan suami
Fadhilat : mendapat pahala haji dan umrah

3. Perkhidmatan yang diberi pada suami
Fadhilat : mendapat pahala yang tidak putus-putus

4. Menghamilkan benih suami
Fadhilat : mendapat pahala syahid

5. Isteri mandi Junub dengan suami
Fadhilat : pahalanya seperti sedekah 1000 ekor kambing pada fakir miskin

6. Suami meninggal dunia dahulu dari isteri dan meninggalkan anak
Fadhilat : Isteri mendidik anak itu menjadi seorang yg soleh/orang yang berguna dengan
didikan agama yang sempurna. Maka suami tetap mendapat pahala dan menjadi benteng
dari api neraka. dan sekiranya isteri berkahwin lain, suami…

Dari Ustaz Hj. Ismail Kamus

1) Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan gelaranny Azazil. Dicipta dari api (biru), dan telah beramal puluh ribu tahun lamanya .

2) Apabila Allah swt. memerintahkannya supaya tunduk menghormatiNabi Adam, mereka telah ingkar. Allah swt. melaknat dan perintah turun ke bumi.

Jin terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan Syaitan.

3) Jin Islam pula terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam(Soleh) dan Jin Tidak Islam (Tidak Soleh). Syaitan yang turun kesemuanya jahat (tidak Islam).

4) Makanannya dari Api (Asap). Itu sebab orang-orang Melayu dilarang mengunakan kemenyan kerana Jin paling suka dengan asap yang busuk. Tetapi orang-orang melayu ini degil, suka sangat dengan asap kemenyan. Beliau menambah, orang-orang yang suka hisap rokok itu, adik-beradik
jin lah tuu.

5) Tempat tinggal Jin seperti di awan , sungai, hutan, lombong,laut, tempat-tempat tinggi (KLCC), tandas dan kubur.

6) Beliau menasihat apabila ingin buang air di perjalanan (contohnya jalan raya), perlu baca ' SalaMun, ' Ala Sulaiman,…

3 hari lagi..

3hari lagi aku akan menghadapi sesuatu yg sudah lama aku tidak lakukan dan alami..
mudah2n aku dpt menghadapinya nanti dgn hati yg lapang dan di lancarkan lidah ku utk berkata2..
moga tiada keoveran lagi seperti waktu dulu..
dan moga segala ape yg aku hapal masuk terus kedalam minda ku ini...
amin..



**kawan2 doakan aku yer**

teka-teki imam ghazali

Semoga mendapat iktibar dari ungkapan dibawah ini.

Renungan

Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu
beliau bertanya (Teka Teki ) :

Imam Ghazali = ' Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini
?
Murid 1 = ' Orang tua '
Murid 2 = ' Guru '
Murid 3 = ' Teman '
Murid 4 = ' Kaum kerabat '
Imam Ghazali = ' Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat
dengan kita ialah MATI. Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang
bernyawa pasti akan mati ( Surah Ali-Imran :185).

Imam Ghazali = ' Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini ?'
Murid 1 = ' Negeri Cina '
Murid 2 = ' Bulan '
Murid 3 = ' Matahari '
Murid 4 = ' Bintang-bintang '
Iman Ghazali = ' Semua jawaban itu benar. Tetapi yang paling benar
adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita
tidak akan dapat kembali ke masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus
menjaga hari ini, hari esok dan hari-hari yang akan datang den…

bestnya..mengandung :)

Imej
Tadi sebelum lunch hour aku sempat la berYM ngan mak tiri (bukan nama sbnr) citer2 pasal mlm tadinya citer..sbb semlm dia ngadu ngan aku ..bila dia baring telangkup..perut dia ada dengar denyutan ..so aku pun ckp entah2 ada baby kot..hehe

pastu tadi dia citer, mlm tadi dia laki bini cr kepastian kepada permasalah dia org...sebelum suh laki dia beli alat yg leh kesan kehamilan tu :)..pastu dia citerla..dia ckp ngan en. laki dia yg perut dia belah kiri rase ada denyut nadi..n pastu en. laki dia pun menekuplah telinganya dekat perut mak tiri aku itu..then en. laki pun berkata "a'ah la yang..tapi degupnye sekali sesaat je, kalau jantung 2 kali sedetik mcm tu"..pastu mak tiri ckp lah.. "ape la ade dalam perut syg nih?.."..pastu en. laki dia pun suh mak tiri aku check perut dia lak..pastu mak tiri aku pun mendengar la perut laki dia..ada lah pulak dengup tu kat perut en. laki..pastu memasing sibuklah menggoogle ape dh jadi kat perut dia org berdua..takkan dua2 pregna…

adeyy..ntah ape2 jerk ..aku pun tak pahamla..

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna... Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Murid : Rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

Cikgu : Oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh…

happy birthday Ucu a.k.a Edy..

Imej
sibuk2 menaip dan menghantar email nie..
tetiba aku tgk date hari nie 7.7.2009 bersamaan ngan 14 rejab 1430 masihi..
rupa2nya hari nie besday ucu a.k.a adik aku yg bongsu..

Sempene ulangtahun dia yg ke-24th
aku nak ucapkan la happy besday, semoga panjang umor,
murah rezeki, cerdik otak nak blaja dan jangan suka sgt gado2 ngan abah tu..
apepun kami syg ko..

nampak sgt aku dah tua..sbb adik aku tu dah besau panjang rupanya..
jap lagi mesti dia ckp ngan mak
" mak..ucu nak kawin"..huhu..ayat..tak bley blah..


bz la..

Imej
cuba teka buah ape kah ini...korang mmg pndailah klu btul..he3


hai kengkawan..pepagi lagi aku dah bz..
la nie tak siap lagi satu akaun yg aku dok taip dari pagi td..
letih tul nak siapkan, sbb byk sgt angka kat dlm tu..
pastu sibuk ngan angkat call lah..
kwn dtg cr nak jejak kasihlah..
(thanks tu adik lina hotlink coz tunjukkan opis akak dekat kwn akak tu =))..
last2 tak siap2 lagi..
owh terlupa nak habaq..kat atas tu buah yg aku dpt pagi tadi..
jeng3..ada satu uncle tu mmg tokey buah..
pepagi dia dtg bwk buah nak kasi bebudak yg buat akaun dia kat opis atas..
memandangkan aku selalu bukakan pintu utk dia..
dia baik hati la mmberikan seketul buah itu kepada ku..
nyam2..nampak sedap kan..
nie makan ngan serbuk asam nie, mau mak mentua lalu tak perasan nie..=)


nie pulak next akaun yg bakal diporak perandakan dik aku nanti..
bulan nie mmg bz gilos..hope cuti aku nanti bos approvekan la..amin
(tp belum apply pun lagi ..hu3)



CIUM SAMPAI PENGSAN...

Imej
notahati: alahai kejung anak kucing kojah nie..waduhh..

Hanya kerana pencungkil gigi-pikir2 kan lah

**email dari sorang teman..marilah kita menilaikannya bersama2..

Something to share with ?????????????..
Ada satu ceramah...disampaikan oleh Ustaz Ahmad Ismail daripada Singapura...
Di riwayatkan begini.....

Semasa Nabi Isa berjalan di satu kawasan perkuburan, ia terdengar suara dari dalam satu kubur suara lelaki yang menjerit-jerit meminta tolong dan dalam kesakitan yang amat sangat... Nabi Isa ingin mengetahui apakah yang telah terjadi kepadanya Sebagaimana yang kita tahu nabi Allah Isa mempunyai mukjizat boleh menghidupkan orang yang sudah mati. Maka nabi Allah Isa pun memohon doa kepada Allah SWT sambil menadahkan tangannya ke langit supaya menghidupkan lelaki tersebut.

Doanya dimakbul oleh Allah SWT, maka terbelah kubur itu dan keluarlah seorang lelaki yang sedang terbakar menjerit-jerit meminta tolong. Melihat akan keadaan lelaki tersebut, maka ditanya oleh nabi Isa kepada lelaki itu apakah kamu tidak sembahyang sehingga kamu diseksa sebegini. lelaki itu menjawab.. bahawa ia tidak m…

mari berdoa..

Imej
l


















notahati:
sila ambil doa2 ini utk diletakkan di monitor anda sebagai wallpaper..
dan boley digunakan semasa korang semua dlm kesusah..
tak pun sbg doa harian sebelum mulakan keje ok..:)

from KOJAH the sisters..ngeh3

Plain White T's widget by 6L & Daxii





notahati: Jenuh aku nak upload bagai semua benda nie..huhu..hope korang semua terhibur..sebab nie pemberian ikhlas dari sesaorang kepada aku..he3..tq wahai adik..klu ado, boie lagi ekk...jom mari kita layanzzzz....;)

entah ape2..

Semalam masa kojah dok merapu dan blur2 tu ada satu sms masuk kat hp..
kwn kojah msg dia tanya nape dia msg semlm tak jawap..
apalagi dgn gigihnya kojah menjawaplah..

kojah: Nape, kredit x abis la..

(masa menulis sms tu kojah tak beberapa fokus sgt ..yakin betul kojah kunci sms tu, tu yg jd mcm tu..then, kwn kojah pun menjawap balik..).

kawan: Org kredit abis x bls msg, ni dia tebalik..krdt x abis tp x bls msg jugak..

mlm tadi bila teringat sms tu.. check balik ape yg kojah ckp smpai kwn kojah ckp cmtu.. rupanya...wa3...nampak sgt kojah dah masuk alam merapu bagai..terguling kojah gelak mlm tadi tak igt donia..adeyyy..

tajuk tak ada..

Dalam mencari jodoh..
patut ke, letakkan syarat akademik sbg kayu pengukur?..
cthnya dia ada degree ker, diploma ker..
spm aje ke atau sekolah separuh jalan?..
patut ke?..

Kalau dia ada degree sekalipun pndai ke dia handle kehidupan dia..
kewangan dia..diri dia..sikap dia?..

abis mcmne pulak ngan yg tak abis sekolah?..
yg susah tak penah g sekolah...

ada yg tak g sekolah tp pndai atur hidup dia..
smpai org igt dia ada "PHD"..
bukan pe'el hasad dengki ok..


entah la pada aku yg ptg diri kita sendiri..
tau menilai dgn sebaik mungkin..
tp dlm menilai susah pulak nak buat keputusan..
entah ape2 la aku pikir nie..


aku yg merapu
-kojah-