31 Julai 2009

mari bersundae monday...=)




nyum3...
terbuka selera nak makan aiskrim..
semlm..
ntah ape mimpi klik aku...
nak belanja makan ini benda..
mmg sedap..sbb dh lama tak pekene..
apepun..thanks kat kwn aku tu sbb belanja aiskrim nie..
lain kali belanja lagi best tau..he3
tocay =)
Jajarkan ke Tengah

30 Julai 2009

jalan-jalan...jom milah jalan...




ha...nampak sedap tak kuih nie??..
tadi g beli kat kedai tepi jalan dekat jalan bukit pasir..
jauh tu aku g cari..
sebenonya, tadi mmg tak tau nak makan ape..
so round2 bando dulu..
tgk2, milah dh smpai bukit pasir..
aiksh jauh betul milah jalan...




notahati: sapa tau nama kuih nie..aku lupo lah..makan aku igt..hehe

kisah ku..




Alhamdulilah..semlm petang roadtax "milah" dah siap..
aku vroom g bank n terus g kedai kereta ambik roadtax "milah"..
pastu aku htr "gajah" balik umah..
tak larat nak drive gajah balik keje sbb penat sgt...
milah kan auto..tak la penat..tekan jerk..huhu

pastu, masa kat umah tgk2 mak masak pe..
mak cuma rebus sayur2 ulam jerk...
eeee..bukan kesukaanku..
pastu tgk2 lagi ada smbal belacan..
nyum2..

kebetulan paginya dah bekal nasi goreng n ayam goreng segera..
so, apalagi aku tapaw la sambal belacan tu..
smpai jerk opis..
makan tak tgk kiri kanan..
licin aku keja kan smbal n nasi goreng tu..
selalu klu bwk nasi goreng confirm tak abis..
hari nie bersih lak..alhmdulilah..
penangan smbal belacan mak la katakan..sodap =)

27 Julai 2009

aku yg pelupa...




alahai kojah..nape lak bulan nie ko asyik pelupa jerk...
awal bulan hari tu dekat seminggu aku lupa nak renew lesen memandu aku..
nasib baik la balik dr umah penghulu hari tu aku terus teringat..
klu tak masa itrview hari tu aku bwk "gajah" tnpa lesen..huhu

nie semlm nie..borak2 ngan mak tiri aku pasal roadtax..dgn bangganya la mengatakan roadtax milah mati bulan september..sekali tu ptg tu ada roadblock, dekat kubur sebelah shell peserai..dgn berasa tak bersalah, aku dan milah lalu selamba..nasib kebetulan hr tu roadtax milah last day..klu tak...mau aku kene saman..waaa..

sekali lepas jerk sekatan jalan tu aku jeling2 kat roadtax aku tu...lahai milah oooiiii...nape la ko tak habaq..roadtax ko tamat hr nie..nasib la tak kene tahan tadi...aduii..dh la lum gaji...nmpaknya smpai akhir bulan nie naik "gajah" la nmpaknya..


notahati: nampak sgt aku dah mula ada sintom2 org tua..waaa..tak suka la..= (
and ada sesapa sudi jadi banker aku tak..nak wat loan segera nie..huhu

24 Julai 2009

keje..keje..keje

waaaaa....
aku kene stay back
mencik tau...

selamat mlm semua...
selamat berhujung minggu

aku tak cuti
hari2 keje...
kaya tak juga...
huhu


antologi kojah..

tag dari anak laut..



tag dari anak laut..
eiza cuba jwp sebaik mungkin ye..=)


1. Bekas kekasih saya adalah :
=> hanya seorang pekerja kilang..tp lepas putus, dia dpt tawaran keje kerajaan di salah satu negeri di utara tanah air.


2. Saya sedang mendengar :
=> mendengar deringan telepon..sbb sy tgh keje...jap2 lagi mesti ada org call.. cari staff kat dlm tu..huhu


3. Mungkin saya patut :
=> mungkin sy perlu rombak balik kehidupan sy yg tak beberapa ceria sejak 2 menjak nie.


4. Saya suka :
=> merembat kat jalan setiap weekend..hehe..selain tu suka buat anak2 rempitan dan kengkawan gelak besar dgn kerenah sy.


5. Sahabat-sahabat baik saya :
=> puan tuya n family, ahli2 blogger yg sudi menjenguk teratak buruk nie..dan ahli rempitan.


6. Saya tak faham :
=> sy tak paham kenapa org suka ckp suara sy mcm budak abis sekolah..huhu..(bukan nak riak)


7. Saya kehilangan :
=> sy kehilangan anak sedara comel yg sakit akibat cancer..al-fatihah


8. Ramai yang kata :
=> ramai kata umo sy muda lagi..padahal dah tua pun..huhu (jgn cye)


9. Cinta itu adalah :
=> cinta yg bersulamkan kasih syg abadi dan sefahaman antara dua jiwa akan membawa bahagia hingga hujung nyawa.


10. Di suatu tempat, seseorang sedang :
=> adakah dia berada disana...menanti sy?..


11. Saya akan cuba :
=> menjadi telinga kepada sahabat sy bila dia memerlukan sy utk mendengar..


12. Ayat SELAMANYA membawa maksud :
=> selamanya percaya, bahawa cinta akan dtg dgn sendiri tanpa di paksa2...


13. Telefon bimbit saya :
=> hp cap abg sony aje..dah buruk pun..sy nak gadai..ada yg nak beli?.. =)


14. Bila saya terjaga dari tidur :
=> bersyukur, rupanya masih ada hr ini utk sy bernyawa...


15. Saya paling meluat bila :
=> bila org tak paham bahasa...(bukan PSMI tau ...)


16. Pesta/Parti adalah :
=> tak pernah pergi pun..selalu g majlis kenduri kawin jerk...


17. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah :
=> kura-kura..mcm n3 sy yg bertajuk budak hijau tu =)


18. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
=> masa dekat kolej...klu stdy smart dulu tentu sekarang dah jadi "seseorang"


19. Hari ini :
=> hari blues lagi kot...letih buat koje tak abis2..


20. Malam ini saya akan :
=> mlm nie nak smbung penghayatan dlm drama nur kasih kat tb3 tu..dah byk miss tu..


21. Esok saya akan :
=> esok g kerja di tpt ayah..mengwhelly dijalanan...uhuk..doakan sy selamat yerk.


22. Saya betul-betul inginkan :
=> bahagia di dunia dan di akhirat..insyallah..( sy pinjam ayat anak laut yer..=))



23. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini :
=> agak tidak bermaya dan lesu..kerana tak cukup rehat..(sesiapa ada petua nak nmpak muka fresh, tolong bg tau yer..tq)


24. Pusat Membeli belah atau arked permainan :
=> pusat membeli belah - jarang pergi klu tak betul2 memerlukan
=> arked permainan - dah lama tak masuk..lalu aje adalah..


25. Makanan barat atau Jepun :
=> barat - ayam lenyek (chikcen Chop)..betul ke dari barat..huhu
=> Jepun - lum test lagi...agak2 sedap tak?


26. Bilik yang terang atau gelap :
=> bilik biar la dgn suasana yg membuatkan sy terlelap dgn cepat =)


27. Makanan Segera adalah :
=> makan juga..bila agak2 kaya leh la g makan sna..tp tak leh selalu..kopak makcik..huhu


28. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang :
=> take care, hati-hati, drive lelok,..tata..


29. Siapa yang anda mahu TAG:
=> jika berani T0L0Ng la jawap..=)


Sekian...
homework sy dah siap cikgu anak laut..
leh dpt markah penuh tak?..hehe

23 Julai 2009

jom gelak berdekah..=)

SABAH
pergi sabah naik basikal,
naik basikal pergi ke sabah,
ade ke munasabah & masuk akal,
nak pergi sabah naik basikal?

memang tak masuk akal!


KATAK HIJAU

pada suatu ari kita pegi ke sebuah gua.
penjaga gua tu kate, dlm gua tu ada katak ijau.
jgn pijak katak tu sbb klu pijak, dpt suami tak hensem.
dlm gua tu saya je terpijak katak ijau, tapi awak tak.
pastu, tiba masa kita kawin. suami saya mmg tak hensem.
tapi suami awak hensem. saya tak puas ati la!
so saya tanya suami awak kenapa kawin ngan awak? saya lg cantik
malah berganda cantik dr awak. pastu dia jwb "nak wat caner,
dulu saya pun terpijak katak ijau tuu..."


KENTUT

org Amerika kentut ckp EXCUSE ME
org British kentut ckp PARDON ME
org
Singapore kentut ckp FORGIVE ME
org kita kentut ckp NOT ME! NOT ME!


WARNING!!

children playing outside the car
can cause accident.

adult playing inside the car
can cause children!


SWEET

a lollipop said to a chocolate "Damn we're sooo sweeeet!"
the chocolate replied "Sweet? u should see the person who
send this massage. fuh, lagi sweet!"
hoho...... :-)



" The true measure of your credit is not how much others give you, it is how much you give yourself "

22 Julai 2009

cerita banduan

Seorang banduan baru saja berjaya melarikan diri dari penjara setelah dipenjarakan selama 20 tahun. Dalam perjalanannya, dia terjumpa sebuah rumah dan memecah masuk kedalamnya untuk mencari duit. Tetapi yang ditemukan hanyalah sepasang pengantin baru yang sedang tidur di atas katil mereka.

Banduan itu mengarahkan pengantin lelaki turun dari katil dan mengikatnya dikerusi. Kemudian sambil mengikat pengantin perempuan di katil, banduan itu mencium lehernya, dan terus bergegas ke bilik mandi.

Sementara banduan berada di bilik mandi, pengantin lelaki berbisik kepada isterinya: "Isteriku, dia adalah banduan yang melarikan diri dari penjara. Lihat saja baju yang dipakainya, dia mungkin sudah lama dipenjara dan tentu sudah lama tidak menyentuh wanita. Dari cara aku lihat dia mencium lehermu, dia ingin melakukan hubungan seks denganmu, jangan menolak, jangan mengeluh, lakukan sesuai dengan keinginannya, berikan kepuasan. Orang ini merbahaya, jika marah, dia pasti membunuh kita. Jadi bertahanlah sayang.. Abang cintakan ayang.."

Sambil tersenyum, pengantin perempuan membalas, "Dia bukannya mencium leherku. Tapi dia berbisik ke telingaku. Dia cakap, dia ni homo dan katanyanya abang seksi sekali dan dia bertanya dimana saya simpan body lotion? Saya jawab di bilik mandi. Saya rasa dia ingin melakukan hubungan seks dengan abang, jangan menolak, jangan mengeluh, lakukan sesuai dengan keinginannya, berikan kepuasan. Bertahanlah sayang. Ayang cintakan abang juga..".


notahati: waduh..terbalik pulok dah..huhu

21 Julai 2009

Remang senja..




Jajarkan ke Tengah
ku titipkan buat seseorang..
biarla aku di sini..

doaku..
moga kau bahagia di sana..

salam kejauhan..
kojah in the blues..



20 Julai 2009

macam2 ragam..



a. pic yg diambil semasa tergesa2 nak g kerja sbb dah terlambat..huhu..
igtkan nape la bas tu duk melintang cm tu kat tgh jalan..
wupa2nya..tayar belah depan dia, yg kat area bwk pemandu tu dah terlonggar..cmner ekk nak ckp, bg senang faham..senang citer dah macam nak tanggal dari bas..sbb bas tu aku rase, dia nak wheely kat trafic light tu kot..hehe.



b. kepada sesapa yg inginkan kelainan tandas dirumah anda..
dikedai ini, ada menyediakan citerasa terkini tandas2 yg beraneka warna dan corak..cuma kat citu lum dijual lagi tandas yg bertakhtakan belian dan emas permata ok..


c. hari ahad cm biasa la koje kojah duk merembat..
ambik bebudak n jadi cikgu sekolah dewasa tahap 5...
so masa baru2 smpai, nak adjust dak2 buat parking.... ada satu minah nie..punya la cun..dia blajo bwk moto hally davidson tu (betul ke kojah eja..bantai la..)..memula oklah ..dia dok tawaf...
kojah rase 20 kali kat depan kita org... smpai naik pening kojah tgk muka dia,
lalu kat depan kojah nie...smpai ada bebudak blajo sound..
"udah la tu, mabuk aku tgk budak nie tau.."..huhu..geli hati kojah dgr...
pastu bila cikgi dia dh mai..dia mula la tunjuk skill kat pusingan 8, kat emergncy break..tp yg teruknya..masa moto dah jem kat tgh2 jalan...dia buat muka tak bersalah jerk duk kat tgh2 jalan..bukan sekali tau moto besaq dia tu buat hal..smpai bebudak baru yg kojah ajar nie, tak reti nak break tau..hampir nak langgar dia..iskh..geram jek rase...menghalang lalu lintas..yg kojah dgr dia nie anak sedara kepada ketua JPJ Batu Pahat...oooo ptt le..ape2pun berhemah la pd pemandu lain yer cik adik..

Fadhilat jadi Isteri..

Untuk mendapatkan keberkatan dan keredhaan Allah subhanallah Taala untuk muslimah adalah terletak pada tanggungjawab/ peranan isteri terhadap suami.

Antara tanggungjawab yang wajib untuk isteri mendapat lebih pahala adalah seperti dibawah :-

1. Memberi/membuat segelas air untuk suami
Fadhilat : mendapat pahala puasa sunat 1 tahun

2. Menyedia/memasak makanan yang mengenyangkan suami
Fadhilat : mendapat pahala haji dan umrah

3. Perkhidmatan yang diberi pada suami
Fadhilat : mendapat pahala yang tidak putus-putus

4. Menghamilkan benih suami
Fadhilat : mendapat pahala syahid

5. Isteri mandi Junub dengan suami
Fadhilat : pahalanya seperti sedekah 1000 ekor kambing pada fakir miskin

6. Suami meninggal dunia dahulu dari isteri dan meninggalkan anak
Fadhilat : Isteri mendidik anak itu menjadi seorang yg soleh/orang yang berguna dengan
didikan agama yang sempurna. Maka suami tetap mendapat pahala dan menjadi benteng
dari api neraka. dan sekiranya isteri berkahwin lain, suami yangg meninggal itu tetap dapat
pahala sekiranya didikan Isteri pada anak-anak berterusan dengan baik.

7. Isteri yang memandang suami dengan harmoni dan menyukakan
Fadhilat : seolah-olah berzikir kepada Allah

8. Sekiranya seorang isteri meninggal dunia dengan keredhaan suaminya
Fadhilat: terus masuk syurga!


Notahati: masyallah, senangnya nak mendapatkan gajaran pahala hnya dgn melayan si suami dgn baik..moga2 suatu hari, nanti kojah leh layan suami kojah mcm perkara2 di atas =)...salam israk mikraj buat semua..

14 Julai 2009

Dari Ustaz Hj. Ismail Kamus

1) Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan gelaranny Azazil. Dicipta dari api (biru), dan telah beramal puluh ribu tahun lamanya .

2) Apabila Allah swt. memerintahkannya supaya tunduk menghormatiNabi Adam, mereka telah ingkar. Allah swt. melaknat dan perintah turun ke bumi.

Jin terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan Syaitan.

3) Jin Islam pula terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam(Soleh) dan Jin Tidak Islam (Tidak Soleh). Syaitan yang turun kesemuanya jahat (tidak Islam).

4) Makanannya dari Api (Asap). Itu sebab orang-orang Melayu dilarang mengunakan kemenyan kerana Jin paling suka dengan asap yang busuk. Tetapi orang-orang melayu ini degil, suka sangat dengan asap kemenyan. Beliau menambah, orang-orang yang suka hisap rokok itu, adik-beradik
jin lah tuu.

5) Tempat tinggal Jin seperti di awan , sungai, hutan, lombong,laut, tempat-tempat tinggi (KLCC), tandas dan kubur.

6) Beliau menasihat apabila ingin buang air di perjalanan (contohnya jalan raya), perlu baca ' SalaMun, ' Ala Sulaiman, Fil 'alamin.'

Mengikut sirahnya jin sangat takut dengan Nabi Sulaiman.Orang-orang Melayu suka sangat membaca ucapan, 'Ampun Datuk, Anak cucu tumpang lalu' Masa bila pulak jin dapat pangkat datuk. Dan masa bila pula, kita jadi cucu cicit jin !!!!

7) Jin tidak mengetahui akan alam ghaib, itu sebab jika ada
dukun atau bomoh yang tahu menilik-nilik nasib, pembohong...

Sirahnya apabila Nabi Sulaiman,memerintahkan jin untuk membina istananya, sehingga Nabi Sulaiman meninggal pun jin tidak perasan/tahu. Semasa itu Nabi Sulaiman duduk di kerusinya dengan tongkat kayu . Dan jin tekun membuat kerja di hadapan-nya. Sehingga anai-anai memakan tongkatnya dan tongkat tersebut reput dan jatuh serta Nabi Sulaiman pun jatuh,maka barulah tahu oleh jin bahawa Nabi Sulaiman telah mangkat.

8) Manusia juga dilarang membuang air di lombong-lombong yang airnya tenang, terutama di waktu tengah malam. Jin suka mandi di situ, waktu itu. Di larang juga buang air di lubang-lubang (tanah).

9) Rumah-rumah yang lama tidak berpenghuni atau rumah yang baru siap belum duduk lagi, jin suka tinggal disitu. Sebelum duduk rumah baru, di galakkan membaca surah Al-Baqarah, sehingga habis. Jin lari selama 3 hari. Tidak perlu tepung tawar bagai orang melayu suka sangat menepung tawar !!!

10) Jika budak menangis tengah-tengah malam, azankan 7 ~ 10kali, jika tidak bacakan ayat Kursi dengan cara 9 kali henti (tekniknya) sebab beliau pernah jumpa orang yang di rasuk...



*notahati: moga kita dpt berpesan2 antara kita..sbg panduan dlm hidup.=)

13 Julai 2009

3 hari lagi..

3 hari lagi aku akan menghadapi sesuatu yg sudah lama aku tidak lakukan dan alami..
mudah2n aku dpt menghadapinya nanti dgn hati yg lapang dan di lancarkan lidah ku utk berkata2..

moga tiada keoveran lagi seperti waktu dulu..
dan moga segala ape yg aku hapal masuk terus kedalam minda ku ini...
amin..




**kawan2 doakan aku yer**

teka-teki imam ghazali


Semoga mendapat iktibar dari ungkapan dibawah ini.

Renungan

Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu
beliau bertanya (Teka Teki ) :

Imam Ghazali = ' Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini
?
Murid 1 = ' Orang tua '
Murid 2 = ' Guru '
Murid 3 = ' Teman '
Murid 4 = ' Kaum kerabat '
Imam Ghazali = ' Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat
dengan kita ialah MATI. Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang
bernyawa pasti akan mati ( Surah Ali-Imran :185).

Imam Ghazali = ' Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini ?'
Murid 1 = ' Negeri Cina '
Murid 2 = ' Bulan '
Murid 3 = ' Matahari '
Murid 4 = ' Bintang-bintang '
Iman Ghazali = ' Semua jawaban itu benar. Tetapi yang paling benar
adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita
tidak akan dapat kembali ke masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus
menjaga hari ini, hari esok dan hari-hari yang akan datang dengan
perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama'.

Iman Ghazali = ' Apa yang paling besar didunia ini ?'
Murid 1 = ' Gunung '
Murid 2 = ' Matahari '
Murid 3 = ' Bumi '
Imam Ghazali = ' Semua jawaban itu benar, tapi yang besar sekali
adalah HAWA NAFSU (Surah Al A'raf: 179). Maka kita harus hati-hati
dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu kita membawa ke neraka.'

IMAM GHAZALI' Apa yang paling berat didunia? '
Murid 1 = ' Baja '
Murid 2 = ' Besi '
Murid 3 = ' Gajah '
Imam Ghazali = ' Semua itu benar, tapi yang paling berat adalah
MEMEGANG AMANAH (Surah Al-Azab : 72 ). Tumbuh-tumbuhan, binatang,
gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka
menjadi khalifah pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan
sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga
banyak manusia masuk ke neraka kerana gagal memegang amanah.'

Imam Ghazali = ' Apa yang paling ringan di dunia ini ?'
Murid 1 = ' Kapas'
Murid 2 = ' Angin '
Murid 3 = ' Debu '
Murid 4 = ' Daun-daun'
Imam Ghazali = ' Semua jawaban kamu itu benar, tapi yang paling ringan
sekali didunia ini adalah MENINGGALKAN SOLAT . Gara-gara pekerjaan
kita atau urusan dunia, kita tinggalkan solat '

Imam Ghazali = ' Apa yang paling tajam sekali di dunia ini? '
Murid- Murid dengan serentak menjawab = ' Pedang '
Imam Ghazali = ' Itu benar, tapi yang paling tajam sekali didunia ini
adalah LIDAH MANUSIA. Kerana melalui lidah, manusia dengan mudahnya
menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri '

'sampaikanlah walau satu ayat'..

10 Julai 2009

bestnya..mengandung :)




Tadi sebelum lunch hour aku sempat la berYM ngan mak tiri (bukan nama sbnr) citer2 pasal mlm tadinya citer..sbb semlm dia ngadu ngan aku ..bila dia baring telangkup..perut dia ada dengar denyutan ..so aku pun ckp entah2 ada baby kot..hehe

pastu tadi dia citer, mlm tadi dia laki bini cr kepastian kepada permasalah dia org...sebelum suh laki dia beli alat yg leh kesan kehamilan tu :)..pastu dia citerla..dia ckp ngan en. laki dia yg perut dia belah kiri rase ada denyut nadi..n pastu en. laki dia pun menekuplah telinganya dekat perut mak tiri aku itu..then en. laki pun berkata "a'ah la yang..tapi degupnye sekali sesaat je, kalau jantung 2 kali sedetik mcm tu"..pastu mak tiri ckp lah.. "ape la ade dalam perut syg nih?.."..pastu en. laki dia pun suh mak tiri aku check perut dia lak..pastu mak tiri aku pun mendengar la perut laki dia..ada lah pulak dengup tu kat perut en. laki..pastu memasing sibuklah menggoogle ape dh jadi kat perut dia org berdua..takkan dua2 pregnant lak kan tak munasabah....adeyy, aku yg baca ayat dia nie tak leh tahan... last2 en. laki dia dpt kesimpulannya, en. laki kata buah pinggang tengah bekerja menapis air utk mengalir ke pundi kencing...perut yg belah kiri..huhu

pastu, mak tiri suh aku tekup tinga aku kat perut adik aku ker atau sesapa..pastu dgr ada tak degup tu..last2 aku jwp la..aku tau siapa selalu aku tekup tinga..pastu mak tiri tnya siapa?..aku jwp kucing..hehe.."ada2 jerk ko nie"..mak tiri ckp..mmg betol pun..selalu buat kat kucing..sbb suka dgr bunyi dia yg mcm enjin kete tu ..hehe

mcm2 hal tau dua org laki bini nie..moga korang bahagia hingga akhir hayat ok, amin :)

08 Julai 2009

adeyy..ntah ape2 jerk ..aku pun tak pahamla..

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna... Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?


Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Murid : Rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

Cikgu : Oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, bodoh!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!

Murid : Kami dengar KeADILan betul!

Cikgu : Bangang kamu ni!

Murid : Cerdik kami tu!

Cikgu : Rosak!

Murid : Baik!

Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

07 Julai 2009

happy birthday Ucu a.k.a Edy..



sibuk2 menaip dan menghantar email nie..
tetiba aku tgk date hari nie 7.7.2009 bersamaan ngan 14 rejab 1430 masihi..
rupa2nya hari nie besday ucu a.k.a adik aku yg bongsu..

Sempene ulangtahun dia yg ke-24th
aku nak ucapkan la happy besday, semoga panjang umor,
murah rezeki, cerdik otak nak blaja dan jangan suka sgt gado2 ngan abah tu..
apepun kami syg ko..

nampak sgt aku dah tua..sbb adik aku tu dah besau panjang rupanya..
jap lagi mesti dia ckp ngan mak
" mak..ucu nak kawin"..huhu..ayat..tak bley blah..


bz la..



cuba teka buah ape kah ini...korang mmg pndailah klu btul..he3


hai kengkawan..pepagi lagi aku dah bz..
la nie tak siap lagi satu akaun yg aku dok taip dari pagi td..
letih tul nak siapkan, sbb byk sgt angka kat dlm tu..
pastu sibuk ngan angkat call lah..
kwn dtg cr nak jejak kasihlah..
(thanks tu adik lina hotlink coz tunjukkan opis akak dekat kwn akak tu =))..
last2 tak siap2 lagi..
owh terlupa nak habaq..kat atas tu buah yg aku dpt pagi tadi..
jeng3..ada satu uncle tu mmg tokey buah..
pepagi dia dtg bwk buah nak kasi bebudak yg buat akaun dia kat opis atas..
memandangkan aku selalu bukakan pintu utk dia..
dia baik hati la mmberikan seketul buah itu kepada ku..
nyam2..nampak sedap kan..
nie makan ngan serbuk asam nie, mau mak mentua lalu tak perasan nie..=)


nie pulak next akaun yg bakal diporak perandakan dik aku nanti..
bulan nie mmg bz gilos..hope cuti aku nanti bos approvekan la..amin
(tp belum apply pun lagi ..hu3)



06 Julai 2009

CIUM SAMPAI PENGSAN...




notahati: alahai kejung anak kucing kojah nie..waduhh..

03 Julai 2009

Hanya kerana pencungkil gigi-pikir2 kan lah

**email dari sorang teman..marilah kita menilaikannya bersama2..

Something to share with ?????????????..
Ada satu ceramah...disampaikan oleh Ustaz Ahmad Ismail daripada Singapura...
Di riwayatkan begini.....

Semasa Nabi Isa berjalan di satu kawasan perkuburan, ia terdengar suara dari dalam satu kubur suara lelaki yang menjerit-jerit meminta tolong dan dalam kesakitan yang amat sangat... Nabi Isa ingin mengetahui apakah yang telah terjadi kepadanya Sebagaimana yang kita tahu nabi Allah Isa mempunyai mukjizat boleh menghidupkan orang yang sudah mati. Maka nabi Allah Isa pun memohon doa kepada Allah SWT sambil menadahkan tangannya ke langit supaya menghidupkan lelaki tersebut.

Doanya dimakbul oleh Allah SWT, maka terbelah kubur itu dan keluarlah seorang lelaki yang sedang terbakar menjerit-jerit meminta tolong. Melihat akan keadaan lelaki tersebut, maka ditanya oleh nabi Isa kepada lelaki itu apakah kamu tidak sembahyang sehingga kamu diseksa sebegini. lelaki itu menjawab.. bahawa ia tidak meninggalkan sembahyang. ditanya lagi oleh nabi Isa adakah kamu tidak berpuasa.. lelaki itu menjawab... saya berpuasa dan lelaki itu pun berkata sesungguhnya ia taat akan perintah Allah SWT.... maka ditanya oleh nabi Isa lagi apakah yang kamu lakukan sehingga kamu diseksa sebegitu rupa? Maka berceritalah lelaki itu... Saya bekerja sebagai penjual kayu api dan saya akan mencari kayu api di hutan dan menjualkannya kepada sesiapa yang hendak membelinya.

Maka pada suatu hari datanglah seorang pembeli menemuinya utk membeli kayu api lalu diberinya wang dan disuruhnya hantar ke rumahnya . Maka pergilah saya mencari kayu dihutan dan apabila sudah dapat seberkas kayu di ikatnya elok-elok dan pergi lah saya hendak menghantar ke rumah si pembeli itu..

Dipertengahan jalan, saya merasa lapar dan teruslah saya berhenti untuk makan.... selepas itu saya pun meneruskan perjalanan ke rumah pembeli kayu itu. Sedang saya berjalan, saya terasa ada sisa makanan yang terselit dicelah gigi saya. maka dicuba berbagai cara mengeluarkannya dgn lidah tetapi tak berjaya.... kemudian dicubanya dengan menggunakan kukunya...tetapi tak berjaya juga. Akhirnya saya pun dengan menggunakan kuku saya mencungkil kayu api yang dipikul itu utk dibuat mencungkil gigi.

Maka akhirnya dapatlah mengeluarkannya. Maka saya teruskan perjalanan dan setelah sampai ke rumah si pembeli itu, saya pun menyerahkan kayu api itu dan terus pulang. Oleh kerana saya tidak meminta halal akan kayu yang saya cungkil dengan kuku saya tu, maka saya diseksa selama 70 tahun sebagaimana yang tuan lihat. Saya menyangka Allah tidak melihat akan perkara yang sekecil ini.... astaghfirullah al azim...
elok lah kita ambil ikhtibar akan riwayat ini...

Adakah kita pernah mengambil barang-barang drpd office samada drpd sekecil-kecilnya seperti paper clip, eraser dan sebagainya dan dibawa balik ke rumah untuk digunakan sendiri ataupun diberikan kepada anak-anak kita ???
Dan juga barang-barang orang lain yang kita pinjam tetapi tidak dikembalikan? Sekecil-kecil barang seperti tupperware, kaset dan sebagainya.. ..?

Sesungguhnya takutlah kita akan azab Allah kerana mati itu adalah benar...
Azab neraka itu adalah benar...
Dan syurga itu adalah benar...

wassalam

P/S: TERASA JGK NIH....!!!!

mari berdoa..

l


















notahati:
sila ambil doa2 ini utk diletakkan di monitor anda sebagai wallpaper..

dan boley digunakan semasa korang semua dlm kesusah..
tak pun sbg doa harian sebelum mulakan keje ok..:)

from KOJAH the sisters..ngeh3


Plain White T's widget by 6L & Daxii






notahati: Jenuh aku nak upload bagai semua benda nie..huhu..hope korang semua terhibur..sebab nie pemberian ikhlas dari sesaorang kepada aku..he3..tq wahai adik..klu ado, boie lagi ekk...jom mari kita layanzzzz....;)

02 Julai 2009

entah ape2..

Semalam masa kojah dok merapu dan blur2 tu ada satu sms masuk kat hp..
kwn kojah msg dia tanya nape dia msg semlm tak jawap..
apalagi dgn gigihnya kojah menjawaplah..

kojah: Nape, kredit x abis la..

(masa menulis sms tu kojah tak beberapa fokus sgt ..yakin betul kojah kunci sms tu, tu yg jd mcm tu..then, kwn kojah pun menjawap balik..).

kawan: Org kredit abis x bls msg, ni dia tebalik..krdt x abis tp x bls msg jugak..

mlm tadi bila teringat sms tu.. check balik ape yg kojah ckp smpai kwn kojah ckp cmtu.. rupanya...wa3...nampak sgt kojah dah masuk alam merapu bagai..terguling kojah gelak mlm tadi tak igt donia..adeyyy..

01 Julai 2009

tajuk tak ada..

Dalam mencari jodoh..
patut ke, letakkan syarat akademik sbg kayu pengukur?..
cthnya dia ada degree ker, diploma ker..
spm aje ke atau sekolah separuh jalan?..
patut ke?..

Kalau dia ada degree sekalipun pndai ke dia handle kehidupan dia..
kewangan dia..diri dia..sikap dia?..

abis mcmne pulak ngan yg tak abis sekolah?..
yg susah tak penah g sekolah...

ada yg tak g sekolah tp pndai atur hidup dia..
smpai org igt dia ada "PHD"..
bukan pe'el hasad dengki ok..


entah la pada aku yg ptg diri kita sendiri..
tau menilai dgn sebaik mungkin..
tp dlm menilai susah pulak nak buat keputusan..
entah ape2 la aku pikir nie..


aku yg merapu
-kojah-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails