aksi berbukit



budak poyos mau jd mcm gambar di atas

Beberapa minggu yg lepas, aku seperti biasalah mengendalikan kerje2 rutin mingguan aku, apelagi kalau bukan merempit..so, pada hari tu aku training satu gurl nie utk melakukan aksi membrek dia atas bukit..dia mmg dah pndai memandu kereta..jd tak ada hal lah nak ajar memakir kat atas bukit tu..nak jadikan cerita pada cubaan pertama parkiran menjadi..sukalahlah jadinya gurl tu...tp, masuk kali kedua parkiran...semua org kat balai menanti tu, senyum2 memandang pada kita org dan kebetulan pd masa yg sama ada satu kereta lain yg dipandu oleh sorang amoi sedang membuat aksi yg sama juga..tu biasalahkan..mmg litar belajar..jadi buat muka x kisah jerklah..

pastu masa nak pusing utk membuat parkiran kedua tu..amoi depan tu asyik tertoleh2 dan bagi isyarat tgn...aku igtkan dia nak suruh kita org naik dulu buat aksi bukit tu..aku pun dgn riaknya suruh la dia naik dulu...sekali dia pusing kat sebelah aku, dia ckp lah, "u punya bonet belakang terbukak"...aku pun ngan budak gurl yg bwk kereta nie serentak tgk belakang..apelagi bila lepas tgk and pandang muka masing2, pechah gelak bagai nak rak aku ngan budak tu kat dlm kereta..dlm masa yg sama dpt sms dr budak aku.. dia lak ckp "kak nape bonet belakang terbukak"..aduhai...mcm nak pechah perut aku rase kita org gelak..padahal sendiri punya kerja tu..rupanya kereta tu ada org telah membuka bonetnya tapi terlupa nak tutup rapat2, jadi bila buat aksi menonggeng kat atas bukit tu dia pun ternganga lah..adeyaiii..sakit perut dibuatnya..kita org yg jadi mangsa..nasiblah tak ada sesapa yg duduk atau brg2 yg tergolek keluar..malunya tak usah ckplah...huhu



disini lah tpt kejadian yg amat memalukan diri itu..

Ulasan

Unknown berkata…
tula..tak siasat dulu..
eddie dewanaga berkata…
hehehe... biasalah eiza, kita sering terlupa, tapi bukan bermakna kita lalai, kita cuma insan biasa.
eiza in the house.. berkata…
nurmieliasyaza
** tulah mulai minggu nie..sebelum naik check semua dulu..baru tak malukan..:)
eiza in the house.. berkata…
eddie dewanaga
** a'aa bro..kita cuma insan biasa cm nama blog eiza jugak..tp yg best kat part nie, jd perhatian tu yg tak tahan..hehe
matakucing berkata…
dulu masa test keta part ni la aku paling kecut hahaha..naik bukit
eiza in the house.. berkata…
matakucing
** tau takper bro..eiza lagi best tau, siap berdecet bunyinya..nasib sekali jerk test syukur..:)
fiezabaiduri berkata…
kuangkuangkuang...
lenkali kena check dulu sblm kete jalan. :P
eiza in the house.. berkata…
fiezabaiduri
** tulah igt nak check luar dlm, minyak itam semua..hehe

Catatan popular daripada blog ini

jom balaja bahasa bangla..

aku suka makan..hehe