semlm itu..

Salam dan selamat pagi..moga semua kwn2 sehat dan ceria hdknya...
Semalam pagiku, buat pertama kali aku tgk..org buta lintas jalan, tanpa bantuan sesapa,dari dia tekan button kt tiang traffic light, smpai dia lintas ngan selamba,buat aku terkujat..huhu..adakah aku yg jakun?..
pastu mlmnya aku g mkn kat dpn hostel aku..dtg org buta mintk ikhsan ngan jual tisu..kata kwn aku si azeem..akak muka mcm x ada pe2 dia kata..makan je..x kisah kiri kanan..he3,nak trgolek aku dgr azeem ckp gtu,dah brderai gelak kami 5 sekwn nie..
cmtu agaknya aku buat muka kalu org nak kipas aku..kui3

Ulasan

Firdaus berkata…
orang buta lintas jalan tanpa bantuan? tahyul lah!
azmi yusof berkata…
dia tak buta sepenuhnya...tak percaya lepakla kat mana2 kat kl ni..perhatilah..ramai yg macamtu..naik tangga.turun tangga..lintas jalan semuanya sorang2...ramai orang macamtu...
mamai berkata…
dah biasa jumpa benda macam nie tapi tepulang pada kita sama ada nak bagia atau tidak
mantan berkata…
@,
Hidup di dunia ni macam-macam yang kita jumpa.

Semalam ada orang letak risalah iklan di wiper kereta saya dan kereta orang lain juga.

Itu iklan "Jom Masuk Kolej Komuniti".
Iklan maklumat pengambilan student baru utk masuk kolej tu lah. Tempat saya memang ada kolej tu.

Tuan punya kereta di sebelah kereta saya, (orang tua)tengoklah iklan tu (Tulisan Besar "JOM MASUK KOLEJ KOMUNITI). Tengok sekali lalu je agaknya, diapun bagi tau kawan dia kat situ:

Kata dia:" Bohong je ni. Minggu lepas saya nak pergi masuk, tak lepas pun, jaga kat pintu tu tak bagi masuk!.

Macam2 lah manusia ni.
KUNTONG berkata…
Eiza...anda di KL tu jaga baik-baik, jangan sampai terpikat dengan Mat Afrika. Nanti gempa bumi Separap tu.
Takut sampai mampan nnti.

Catatan popular daripada blog ini

jom balaja bahasa bangla..

aku suka makan..hehe