Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember, 2009

musibah..

Musibah menimpamu lagi..
walau dalam kepayahan ko redha atas segalanya..

Syukur dirimu masih bernafas di sini..
memberikan ku ruang waktu untuk menyelami hatimu itu..
harapnya kau izinkan ku berbuat demikian nanti..

moga cepat sembuh doaku pada Illahi
dan moga kau mampu telusi hati ini...

Detik itu..

Detik itu sudah tiba..
untuk ku melangkah pergi dari situ..
rasenya seperti tidak percaya aku tidak disitu lagi..

Ku harap..
langkah yg ku atur ini..
akan memberi sinar harapan dan kebahagian..
buat diri ku dan org yg ku sayangi...


Pastinya akan kurindui..
untuk selama-lamanya..

Salam Pagi Subuh Kengkawan

sejak balik dr rewang belakang umah tadi smpai sekrang aku tak leh nak lelapkan mata..dan aku dok bertenet lagi td nie..wahai mata jom arr tido..karang dah subuh nak bangun..selamat pagi subuh semua...

Rehat smbil duk tgk tb

Salam semua..buat firstime aku brsiaran dr umah menggunakn hp cap ayam aku ni.. korang tgh wt pe tu..ni aku tgh mgadap tb smbil mangkok kuih dribaan..peh,dasyt x aku..huhu
kawan yg kt bp x g dataran ke?,ada xpore tau..ayah aku pn turut serta kat sna tu,meh arr kalu x ada keje singgah ye..

Majlis utk aku..

Imej
Salam kengkawan..redupnya cuaca kat sini..pekene kopi panas ngan pisang goreng enak jugakkan..tapi rase kenyang pulak lagi..sbb tadi ada majlis perpisahan utk aku..sob3..sedeynya

Tadi bertempat di Landmark Hotel, bos incharge kat tpt aku keje dan colleagues aku semua belanja buatkan majlis perpisahan utk aku..sungguh terharunya aku pada korang..mesti aku tak dpt lupakan korang lepas nie..tak sangka, dah lama juga aku keje kat ctu sbg penjaga pintu..pahit manis, memula buat keje yg aku tak ada pengalaman langsung, pasti takkan dpt aku lupakan sampai keakhir hayat..



sedapnya kawan2 aku makan tu..

Akhir kata maafkan lah segala silap salah aku semasa keje dekat company nie..rasenya aku tak adalah nak buat dajal ke hapa kat cni..cuma yg paling aku teruk lakukan..main chat ngan buat blog je masa keje..harap bos maafkan aku ye..sbb gara-gara tak ada keje sgt..so aku menjebakkan diri aku ke dalam freindster, facebook dan juga tagged..maaf kan aku sekali lagi andai ada kes2 bil telepon melambong.…

persoalan ini..

Mana bagus eh antara dua pilihan nie dlm mencari jodoh..
tak kira lah untuk anak dara ke, bujang ke duda ke atau janda..

pilihannya ialah
mana satu yg lebih bagus atau lagi baik..

antara
pilihan diri dan hati sendiri..
dengan
pilihan dan perancangan org tua..

sapa leh tolong huraikan sila angkat jari peace..
me kaceh :)

dah rezeki den..

Imej
nasi ayam KFC menu tengahari nie..nyumi..jemput kawan2..:)

Salam tengahari kawan-kawan..alhamdulilah..hari nie nampaknya langkah kanan g keje..sbb sebentar tadi anak didik ku yg ku ajar rempit itu telah lulus dgn cemerlangnya dlm ujian memandu..alhmdulilah..dan tadi dia baru je menghantarkan KFC ke opis ku..suka sgt..dpt org banje nie bukan senang..

Dan berita kedua gembira..akak ngah aku dah boleh balik hari nie..so jap lagi, aku nak kene hantar dia balik umah mak jap..sbb laki dia keje..nie dia tgh uruskan procedure nak kuar wad dulu..alhamdulilah semuanya dah settle..:)

syoknya..

Imej
from google search

malam tadi aku chat ngan beberapa org kawan...adalah satu kwn baik aku nie bg soalan utk aku perdebatkan..mulanya mcm bengang gak nak jwp persoalan dia tu...tapi bila aku dah jumpa key point dia..mak ai..non stop aku menaip kat laptop tu..tapi tetiba..."blurp"...nape gelap je skrin laptop nie..tak ada eletrik ke..tp klu tak ada, nape bilik aku terang...hahaha...aku gelak sendiri, bila aku tgk penyambung charger laptop tu aku pasang tak rapat..ptt le arus eletrik dari plug tu tak masuk..hampeh tul la..ilang skit idea yg bernas dari kepala hotak aku nak kuar mencurah2 mcm td..

last2 cepat2 pasang balik n sambung berhujah kat dlm hp lak sementara tunggu laptop tu bgun tido..kan dah kene ngan kwn aku tu dia kata "makcik nie bg hujah bernas sgt, smpai lupa charger laptop dia"...hehehe..nasib baik aku tak nampak muka dia...klu tak mau aku baling bantal gamaknya..tu pun dah blusher2 rasenya pp aku nie..

maklumla pakai laptop pinjam..bukan retinya bila ba…

masuk wad..

Imej
Hospital Pantai Batu Pahat

Semalam petang kak ngah aku masuk wad..doktor kata kak ngan kena radang usus..sakit nie atas sikit dari gastrik kot..mungkin 3-4 hari nie dia kene dok wad.. sbb doc kata, kene masukkan antibiotik tu smpai ok n bila dah stabil baru leh ambil tablet dan balik umah..tak tau la kak ngah tu makan ape..leh jd cm tu..padahal baru balik bercuti kat KL..(smpai hati tak ajak alang ekk..sob3 :( sedey den.huhu)

masa dia smpai kat depan spital tu dia mmg dah lembik abis ..abg ipar pulak mmg dah awal2 suh aku kuar opis jap..sbb dia pun takut nanti dia pun ikut lembik juga..so aku dah siap2 lah tunggu kat spital..pulak hujan lagi..kira thrill juga la nak selamatkan nyawa org nie..hehe perasaan tol la..mujur anak2 dia tak ada..duk umah pengasuh kat Parit Hailam.. senang lah urusan ke spital nie..

dekat 1 jam juga kak ngah kat wad kecemasan..pastu baru le transfer ke wad..kebetulan mak abah baru balik trapi kat area carefour, terus la jenguk kak ngah kak spital..tu pun aku yg…

mimpi indah..

Imej
hari tu..
aku bermimpi bertemu mu..

walaupun..
hanya bayang mu di balik cermin..

tapi aku tahu itulah kamu..
wahai kekasih hatiku..

tak ada keje cr keje..

Imej
alahai kojah oiii..
ape kehel ko kco semut duk bebaik kat dlm umah dia tu..





nie lah akibatnya bila dah tak ada keje
sbb masa nie bwh pokok pinang dekat kwsn belajar parking..
bebudak semua dh pndai so pantau je lah..

ternampak lubang tu ape lagi..terigt le zaman kecik2 dulu
rupa2nya skill mengacau semut masih terror lagi..hehe

Dengarkan nombor itu :)

Imej
- "dengarkan bisikan angin bayu"..(nyanyi mcm Anuar Zain eh)..hehe..
- sepatutnya baca tp dia tulis dengar...senyum kambing aku dibuatnya..
- alahai pakcik blogspot nie..buat lawak lak pepagi nie...





- nie den dapat masa nak balas komen kengkawan kat blog den..

membilang hari..

Imej
aku membilang hari untuk ke situ..
adakah diriku mampu mengapai cita di hati..

di daerah ini semuanya bermula...
sakit jatuh, suka duka, jerih pedih, kasih cinta dan rindu dendam...
banyak yang ku kutip dari sebuah kehidupan di sini..

itu belum mampu membuatkan aku kuat..
kerna aku bukan seperti kalian
lambat untukku menyedari hakikat hidup..

tapi
aku perlu pergi..
melangkah demi sebuah masa depan...

kenangan
terindah itu akan ku abdikan..
yang hitam itu akan kuburkan sedalam-dalamnya...

x ada tajuk

Andainya aku pergi tak kembali...
sudikah kau memberi satu tanda padaku...
bahawa kau takkan melupakan aku utk selamanya?...

Buang ibu demi maruah sendiri..

PUTRAJAYA: Ibunya sudah menjengah usia senja, namun si anak yang tidak mengenang budi sanggup menghantar wanita berusia 84 tahun itu ke rumah kebajikan.

Semuanya berlaku selepas mengetahui sejarah hitam wanita yang mengandung dan membesarkannya itu pernah menjadi ‘kupu-kupu malam’ bagi menyara tiga anak selepas ditinggalkan suami.

Bukan itu saja, anak bongsu lingkungan 40-an yang mempunyai pangkat, kedudukan dan hidup mewah hasil didikan dan titik peluh ibunya, langsung tidak pernah menjenguknya selepas menghantarnya ke rumah orang tua pada 2007, sehinggalah wanita itu menghembuskan nafas terakhir, dua tahun kemudian.

Sebelum ini, wanita terbabit dijaga anaknya selepas ditinggalkan suami beberapa tahun lalu, tetapi hidupnya menderita apabila dilayan tidak ubah seperti sampah sejurus lelaki itu tahu dia pernah melacur.

Malah, bagi mengelak nama baik dan imej keluarga tercalar, lelaki terbabit secara sulit menghantar wanita tua yang dilayan seperti peminta sedekah itu ke rumah kebajikan dan…

...

Imej
maafkan aku..
aku ingin menangis
izinkan lah...

ape kes?..

Salam semua..tadi ada masa sebelum masuk keje jalan2 kat youtube..tetiba aksi2 nie membuatkan aku rase macam sengal jerk perbuatan dia org nie..jomlah kita lihat..org yg suka memain walaupun dlm kerja yg perlukan tumpuan penuh..aduhai..jomlah layan..


Serabut..

Imej
Sehari dua terasa diriku agak begitu serabut sekali
dengan kerja, masalah sendiri dan juga masalah2 lain..
aku terasa kosong..
ingin bermanja pd yg sudi tapi tiada disisi..

Malam tadi seawal 8.00 mlm aku sudah membaringkan diri
terasa semua sendi2 ku sakit bagai tertusuk duri
tekak pula bagaikan menelan pasir
terasa amat perit sekali..

Hari ini fikiran ku menjadi serabut lagi
dengan kenyataan yg kakak ku beri
membuat aku rasa nape perlu menjadi begitu masalah ini
aku rase sedih dan pilu

Moga Allah kuatkan hati ini..
untuk melalui liku2 hidup yg baru ingin bermula
dengan seribu rahmatnya
moga ada sinar bahagia untukku dikemudian hari..
Amin..

Ferrari World Abu Dhabi taman tema terbesar di dunia

Imej
- taman tema terbesar di dunia -

KUASA dominan Ferrari dalam litar perlumbaan Formula One kini diteruskan dalam persekitaran berbentuk taman tema pula.

Ini kerana Ferrari bakal mempunyai taman temanya yang tersendiri di Abu Dhabi, Emiriyah Arab Bersatu (UAE) menjelang tahun 2010.

Ferrari World Abu Dhabi (FWAD) adalah taman tema Ferrari yang pertama di dunia.

Lebih membanggakan, ia bakal menjadi taman tema dalam terbesar di dunia menjelang 2010.

Menurut Pengarah Jualan FWAD, Fabien Laurent, idea dan pembinaan taman tema gergasi ini bermula pada November 2006.

Katanya, FWAD yang bertemakan Ferrari dijangka siap pada suku kedua tahun depan.

"Para pengunjung dapat menghayati keghairahan, prestasi, kecemerlangan dan inovasi teknikal Ferrari apabila menjejakkan kaki ke FWAD," kata Laurent ketika ditemui di hotel Centrol, Abu Dhabi baru-baru ini.

Laurent memberitahu, Abu Dhabi dipilih sebagai lokasi ideal FWAD kerana ia terletak di persimpangan Eropah, Asia dan Afrika.

Katanya, sukan pemoto…

Cerita pasal taugeh lagi..x suka la dgr berita nie..

AWAS TAUGEH YANG KAMU MAKAN!!


Mesti ramai yang suka makan taugeh, nak pulak campur dalam char kuey teow? hmm rangup. Tapi mesti ingat, nak beli taugeh kena buat eksperimen dulu.

Kalau boleh jangan beli taugeh yang warnanya putih berseri tu. Beli sedikit sahaja dulu, dan jangan makan lagi. Sebaliknya simpan dulu untuk 3 hari. Kemudian cuba hidu bau taugeh tu lepas 3 hari.

Keputusan yang mungkin didapati: Lepas 3 hari bau taugeh itu hancing semacam, bermakna taugeh itu disiram dengan urine (air kencing), dengan tujuan untuk menjadikan warnanya putih berseri.

Oleh itu, belilah produk keluaran bumiputera. Kalau nak cari keluaran bumiputera, senang jer. Cari yang warna dia macam kekuningan dan cepat layu serta kurang rangup, sebabnya langsung tak guna urine sebagai baja...

Info ini didapati dari pegawai pejabat aku yang pernah buat lawatan ke pusat-pusat penanaman taugeh di beberapa negeri tertentu yang diusahakan oleh cha ya nun alif, siap ada bilik khas simpan urine sebagai bekalan untuk disi…

anak ku? ...owh anak mu...

Imej
alahai si abg nie..
dengki betul ngan adik dia..
mentang2 le adik tak leh melawan dan dok terima je..
si abang pun ambil kesempatan yg ada
utk trim muka si adik cm papan tulis gamaknya..
kesian betul si adik..
muka dan macam org kene dera dah..
lebam dik pensil warna abgnya..

anak sapa la nie..anak ku?..
owhh..anak mu...:P