Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2009

selera ke?...

Imej
Salam kengkawan..
moga hari jumaat yg mulia nie hari yg hebat
dan
bahagia buat kita semua..



Kat bawah nie ada beberapa gambar yg agak2 masuk klasifikasi 18GSM
(ganas,seram dan menakutkan) ..

so, sila jauhkan muka anda dari monitor atau lcd komputer anda ok..
klu terkejut tanggung sendiri..huhu



Pernahkah anda mencuba menjamu selera dengan memakan kek replika dibwh nie?

atau

berselerakah jika dihidangakan kek perkahwinan, kek hari jadi
atau kek utk majlis ape2 aje lah seperti ini..

kalau

rasa-rasa ini idea baru yg aku bg..
nanti leh la buat yerk..
tgk ada yg selera tak..
jom layanzzzz....















:::(^):::

Imej
Salam semua.. moga ada sesuatu yg istimewa pd hari nie..:)





@ndai ku mahu mu..
aku perlu biarkan kau pergi sejauh yg kau mahu..

pastinya

suatu saat nanti..
kaukan kembali padaku jua..

@ndai cinta itu bukan milikku..

hanya

doa tulus suci ku hadiahkan buat mu..
moga kau bahagia disana..




notahati: tapi klu semua org menanti aje susah jugakan impian nak menjadi nyata..tp apepun kembali pada ketentuanNya.. Qada dan Qadar harus la kita redha...maaf kojah blues lagi hr nie..huhu

khasiat air liur sendiri...

Air liur basi berkhasiat cerna sistem tubuh manusia Air liur basi yang diminum bersama air biasa ketika bangun awal pagi adalah penawar semula jadi paling mujarab dalam membentuk kesihatan seseorang insan.

Air liur basi yang dipandang jijik menyimpan khasiat
khusus bagi mencerna sistem dalam tubuh manusia..

Keberkesanan air liur basi bagaimanapun hanya untuk keperluan tubuh badan individu itu sendiri dan bukan untuk dikongsi dengan orang lain. Cara amalannya pula hanya berkesan jika seseorang itu bangun dari tidur dengan terus meminum air putih biasa tanpa perlu mencuci muka, berkumur-kumur atau membersihkan badan.

Sistem rawatan tersebut telah menjadi amalan Rasulullah S.A..W dalam kehidupan harian baginda dan telah dikesan kemujarabannya oleh pakar sains perubatan moden. Nabi Muhammad semasa hayatnya akan meneguk air putih biasa terlebih dahulu sebelum baginda bersugi dan berwuduk menunaikan solat subuh setiap pagi.

Malah fungsi sumber semula jadi pada diri seseorang termasuk air liur

perut ku oh mataku..

Salam semua..moga hari nie hari yg terbaik buat kita..

Nak tnya dgn korang la.. korang penah tak sakit perut smpai berguling-guling..pastu kuar masuk bank kecik tu 3-4 kali..korang rase tu penangan gastrik ke atau salah makan?..

perut aku nie mmg ada problem yg sgt besar kot.. sbb dia suka sgt sentap tau, bila aje aku makan benda2 yg lama skit..maksud aku cthnya mcm tadi..aku bekal nasi lemak yg ayah aku beli utk breakfast pagi tadi.. pastu aku tapaw la juga kuih muihnya skit2..sbb bykkan..so klu kat umah tentu tak abis..

masa lunch tadi..rasenya nasi lemak tu ok..tak adalah pulak rase2 basi2 ke ape...nie tadi nak masuk kul 2ptg nie tadi... dia punya blended kat dlm perut nie.. ya Allah..dh mcm rasenya nak buat aku terjun 2 tingkat tau..sakit yg amat..nape lah perut aku cmnie..dekat 2-3 kali gak bertungku kat bilik kecik tu...nie baru lah lega...cuma nie lah aku confius nape eh..klu sakit je..mesti area perut belah kiri aku yg sakit sgt...ape tadi aku makan menelan je ke..smpai makanan t…

buntu..

Imej
di saat aku perlu membuat sesuatu keputusan itu
patutkah aku menyetujuinya
atau
patutkah aku melukai hati sendiri...


aku buntu
jalan mana yg harus aku pilih
antara kehendak hati
dan
permintaan org tua..


tapi
siapalah yg sudi...





::rindu::

Imej
saat kutatap batas cakrawala
mengapa dirimu yang hadir terbayang
ketika hati kuingkari
namun namamu yang terukir ketika kucari bayang lain
yang datang hanyalah bayangmu
mengapa kamu tak tergantikan
kepadamu hatiku memendam rindu


notahati: ku titipkan utk "dia"... moga "dia" mengerti...

bunga roselle..

Imej
nielah hasil gigih mak ayah aku tanam dekat kebun sebelah rumah
Roselle ataupun juga dipanggil asam paya, asam kumbang dan asam susur merupakan tumbuhan daripada spesies Hibiscus sabdariffa L. Roselle mempunyai keluarga yang sama dengan bunga raya (Hibiscus rosasinensis). Tumbuhan roselle dikatakan berasal dari India tetapi ada juga pendapat yang mengatakan Roselle berasal dari Afrika Barat. Tumbuhan Roselle ini mula diperkenalkan di Malaysia sejak lebih tiga kurun yang lampau. Di Indies Barat ia dipanggil Jamaican Sorrel. Pokok roselle boleh tumbuh daripada biji benih atau keratan dengan ketinggian yang boleh mencapai sehingga 3–5 meter serta mengeluarkan bunga hampir sepanjang tahun. Bunga roselle berwarna cerah, salut bunga atau kaliksnya berwarna merah gelap dan lebih tebal jika dibandingkan dengan bunga raya biasa. Bahagian bunga roselle yang boleh diproses menjadi makanan ialah salut bunganya (kaliks) yang mempunyai rasa yang amat masam. Salut bunga ini boleh diproses menjadi pelb…

rezeki lagi..:)

Imej
Salam kengkawan semua.. tgh buat ape tu.. dh nak balik keje ekk.. nanti balik lelok k.. jgn rempit2 tau..hehe

Alhamdulilah, hari nie rezeki tak disangka2.. tadi lunch hour.. bos ajak kita org makan McD kat sebelah carefour tu.. seronok rasenya.. sbb tgh2 kering gni ada lak yg nak belanja.. maka harus pergi gtu walaupun dah tapaw mapaw nasi goreng dari umah dan 2 keping roti gandum..harus bawak balik semula..huhu

pastu tgh syok borak2 ada akak keje kat HSBC bank makan n duduk depan aku ( pic belah kiri atas tu).. klu sekali pandangkan aku lihat mcm kenal (dia pasan kot aku ambik pic dia curi2..huhu).. tp aku mcm tak igt kat mana aku jumpa dia nie..tp 2 kali pandang aku rase muka dia cm iras dina lah.. dina ada tak iras?..huhu klu tak iras mmg mata aku nie ada poblem lah gamaknya..hehe

baru aku tau rupanya kat McD nie kita leh refill air selain air coke, leh refill air sprite juga..jakun sungguh aku nie la..maklum la jarang2 g..ha...jgn gelak ekk..aku mmg tak tahu tau..



petang nie tadi abg…

Doa utk kedua ibu bapa kita..

Rassulullah SAW pernah bersabda :

" setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu ( tak kira masih hidup @ telah tiada ) . nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu...

Berdasarkan Hadith Nabi SAW :
" Tidak akan terputus rezeki seseorang ANAK selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari"

Huraian hadith:
- jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa (baik yang hidup mahupun yang sudah tiada )
- Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus2 berdoa kepada kedua ibu bapa (hidup atau mati)
- Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah SWT
- Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2. ....tadah tangan dan Bayangkan wajah kedua orang tua kita , termasuk guru2 Kita dan mereka2 Yang banyak menolong kita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)
- Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki Oleh Allah SWT.

Kesimpulannya:
- Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris....... .…

cerita seorang teman...

Salam kawan2 selamat petang?..apa khabar buat seseorang disana... mana pergi.. bz ka?

Untuk pengetahuan kengkawan pada hari jumaat tempohari dlm surat khabar cina ada satu insiden yg melibatkan seorang bf klik aku yg dekat KL...ceritanya mcmnie..bf klik aku kene tikam ngan pisau 3 kali n cedera parah pastu terus meninggal..nie semua gara2 dia nak selamatkan laptop dia yg kene rompak masa dia makan dekat MCd area mana aku tak tau tp dekat KL la.. kita org kenal tu pun sbb ada gambar klik kita org dlm paper.. sbb dia org nie bakal mendirikan rumah tangga tak lama lagi..dia org nie bercinta punyalah lama 7tahun tau..mesti sedey sgt kwn aku tu... dan pd hari isnin bos dan braper klik yg lain kat opis nie, g la melawat jap dekat tpt dia org letak mayat tu.. bf klik aku tu pun mmg org BP so mayatnya di bawa baliklah kesini..tak silap semlm dia baru di semadikan..mmg tragis n kesian sungguh..sbb mula2nya mmg dah dpt dh tangkap perompak tu..tak sngka la ada lagi sekor kat dlm kete..ha kau apa …

Otak siapa yg tak ada?..

Satu hari Pak Pandir mengalami sakit kepala yang amat sangat. Lalu dia pun pergi ke pekan untuk berjumpa dengan doktor.

Doktor: Serba salah saya hendak memberitahu Pak Pandir nie..tapi saya mesti beritahu Pak Pandir bahawa Pak Pandir telah menghidapi Barah Otak.

Pak Pandir: Yaaaaaahoooooo! !! (melompat kegirangan)

Doktor: Pak Pandir fahamkan maksud saya? (kebingungan)

Pak Pandir: Tentu sekali saya faham, apa doktor fikir saya bodoh sangat ke?

Doktor: Habis tu..kenapa gembira sangat?

Pak Pandir: Sebelum ini isteri saya Mak Andir selalu marah saya dengan mengatakan saya "takde otak". Dengan berita baik ini ia telah membuktikan bahawa saya sebenarnya mempunyai otak.

riwayat sepasang selipar..

Imej
Salam kengkawan...
sudah kenyang makan tengahari tadi?..
moga semua masih bersemangat utk sambung keje..
jgn tido pulak bila dah kenyang nie..huhu




selipar cantik nie bukan makcik cleaner punya ok..
ni aku yg punya tau..

Tadikan masa akhir lunch time kat opis aku... dtg satu makcik cleaner a.k.a merangkap leader.. utk mintak sain n utk tau ape kerja yg tak puas hati yg dilakukan oleh anak buah dia kat opis aku nie...sbb dia akan pastikan keje-keje yg dilakukan oleh anak buahnya itu kemas dan bersih.. maka bos pun gaknya ngadulah.. byk tpt yg anak buah dia buat keje tak bersih..masih byk habuk lagi... lepas bos ngadu..dia la yg tolong bersihkan..smbil mulut bebel2 marahkan anak buah dia tu..kebetulan pulak aku nak g toilet.. so kira lalulah sebelah dia yg tgh kemas2 tu... dia pun ckp..."selipar makcik esah nie rupanya kat sini.."" ptt la tak ada kat opis.. ""suruh bersihkan bhgn nie pun tak nak bersihkan.." dia kata....

aku pun pelik..selipar?.. yg manakan.. sbb …

secangkir kopi O, sepinggan ubi rebus..:-)

Imej
Selamat pagi semua...
semua dah sampai opis ker?...
hari nie kat BP baru lepas hujan selebat2nya mlm tadi...
cuaca pun masih mcm nak ujan lagi..
sejuk sgt..
nie pekena kopi O dan ubi rebus cecah gula atau ikan masin nie..
wow..mmg berselera..betul tak?..hehe


inilah menu sarapan pagi ku.. :)




secawan kopi O panas

dan




sepinggan ubi rebus..nyum3

(rindu sambal tumis kak jaja yg sedap tu dan kopi bancuhan arwah nenek...hehe)
Imej
mata memandang tanpa kerdipan
mulut berbicara tanpa kata
tangan ingin mencapai tp tak sampai
hati berdegup laju tak terkira

malu jadinya bila kau memandang tanpa wajah
bila kau senyum tanpa ku lihat
hanya bayangmu dapat ku rasa
tapi ku tahu jejakmu terhenti disini




tq 4 mr. google yg hencem...

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas...

Imej
Salam isnin utk semua...happy deepavali :)...ape khabar kengkawan...byk dpt jemputan open house utk deepavali?...Mai cheq nak habaq pasal kesihatan nie..jom!


Artikel ini berguna untuk semua.


VS

Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.

Secara logik..., mungkin ada kebenarannya.. Orang-orang China dan Jepun mengamalkan minum teh panas sewaktu makan... dan bukannya air berAIS. Mungkin sudah tiba masanya kita meniru amalan minum air panas sewaktu menikmati hidangan!!!

Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.(alamak terkene btg hidung sendiri nie..huhu)

Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita ..

Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan …

info bersama...

Imej
Kedudukan Malaysia yang hampir dengan laluan taufan, pusat gempa menyebabkan ia merasai tempias bencana

DALAM tempoh beberapa minggu lalu, rantau Asia Pasifik teruk dilanda beberapa bencana alam yang mengorbankan ribuan nyawa. Paling teruk, Taufan Ketsana yang mengorbankan lebih 400 orang di Filipina, Vietnam dan Kemboja.

Bencana itu disusuli pula dengan gempa bumi berukuran 7.6 skala Richter yang melanda Padang, Sumatera, Indonesia mengakibatkan hampir 1,000 nyawa terkorban, belum termasuk kategori orang hilang yang kemungkinan besar akan menyumbang kepada peningkatan statistik korban.

Pada hari sama juga, tsunami membadai Samoa Amerika dan Samoa Barat, mengakibatkan hampir 150 orang maut. Beberapa hari lalu, Filipina sekali lagi dilanda musibah taufan disifatkan sebagai 'super typhoon' dikenali Taufan Parma, mengakibatkan banjir kilat yang mengorbankan hampir 300 orang di Manila dan sekitarnya.

Taufan itu melanda timur laut pulau Catanduanes di tengah Filipina pada kelajuan 180…

musibah...

Imej
Tengahari tadi aku dpt call.... dari seorang sahabat ku yg baru saja bergelar suami org...dia ada bercerita serba sedikit kejadian "pelik" selepas pernikahannya tempohari. Majlis itu diadakan di rumah pengantin perempuan di Pantai Timur Semenanjung Malaysia.

Mujur dan syukur kehadrat Illahi sbb semuanya berjalan ngan lancar semasa majlis dilangsungkan... cuma masa rombongan lelaki mahu pulang ke Johor..ada kejadian yg tak dipahami atau lebih senang di ucap sbg "mistik" berlaku..bygkan rombongan pihak lelaki menghadapi kerosakan bas smpai 6 kali dlm perjalanan balik..sedangkan bas yg digunakan adalah bas baru...macamana belting bas tersebut asyik kene tukar tp bas masih tak mau bergerak2 juga..lepas tu ada kejadian lain lagi berlaku..kata kwn tu..cermin belah depan bas tu pecah akibat lantunan seakan2 api ke arah cermin bas tersebut..nasib la kata kawan ku itu... semua yg berada didlm bas semuanya ada"berisi"..maksudnya ada ilmu...bukan calang2 org..

Bila k…

kelukaan hati...

Imej
bila hati sakit..
kita akan melempiaskannya pada org lain..
padahal kita tau..
sakit itu kita yg buat sendiri..

bila kita bahagia..
kita selalu lupa pada sapa harus kita mengucap syukur..
segalanya bagaikan roda..
setiap kehidupan pasti ada pasang surutnya..

cuma kita..
kita sbg diri kita sendiri harus tau mana satu pilihan yg tepat utk diri kita..
sama ada meratapi kelukaan itu...
atau tinggal saja ianya disitu smpai bila-bila..





pic from mr google..

Sabtu yg bz..

Imej
Salam hari isnin..maaflah n3 aku lmbt posting sbb intenet kat opis aku nie mcm siput V*VI dia punya lembab daaa...


Sabtu lepas byk program nak kene ikuti..mujur la semuanya berjalan dgn lancar walaupun ada sesetengah perancangan tak beberapa nak lancar...yg ptg semua sudah beres..syukur alhamdulilah..Buat Kak Jaja dan Kak Neezareef terima kasih menjemput eiza dtg kerumah kalian utk beraya dan majlis aqiqah...buat Kak Rina..jgn lah sedey..semua dah mmg tak ada rezekikan nak g jumpa kawan2 yg lain..klu pergi juga mungkin ada sesuatu yg tak baik akan terjadi..nauzubillah..mintak2 dijauhkanlah hendaknya...takperla tahun depan klu umor pjg kita jumpa lagi..klu tak raya pun, apa slhnya jumpa2 kan? ...

gambar2 di bwh nie aku ambil semasa penantian menunggu kak rina dtg ke rumah kak jaja utk beraya...masa nie aku setengah jam awal smpai kat umah kak jaja..sbb ada smthing aku kene buat sebelum jumpa dia org..syyytt kak jaja ko jgn bg tau rahsia..hehe

sekali tunggu punya tunggu..panggilan saje yg …

kucing main piano diiringi orkestra...percaya?

Salam kawan-kawan...ape khabar kamu disana?..
moga bunga kebahgiaan menyinari mu hari nie :)

Kucing pintar bernama Nora. Dia bermain piano. Asli. Diiringi musik orkestra. Penonton konsernya berdecak kagum, sampai-sampai ada yang menyebut Nora sebagai reinkarnasi komposer legendaris Mozart. Tonton video kucing Nora di sini.

Dijuluki sebagai Nora The Piano Cat, demikian dikutip Blog Berita dari Today. Kucing unik ini milik Betsy Alexander and Burnell Yow. Nora bisa memainkan piano karena sering melihat majikannya memencet-mencet tombol piano di rumah. Satu piano disediakan untuk dipakai Nora berlatih.

Sebuah simponi sengaja ditulis oleh musisi Mindaugas Piecaitis untuk dimainkan bersama kucing Nora. Penampilan mereka di depan publik diberi tajuk CATcerto.

Kru Today sempat berusaha agar Nora bisa diajak langsung tampil di panggung untuk bermain musik bersama pemain orkestra — yang bukan kucing tentunya, tapi manusia. Rupanya kucing ini manja, dia hanya mau main piano di rumahnya. Akhirnya si …

panas..panas..panas...hehe

Imej
Salam kengkawan..mudahan2 hari nie hari yg ceria utk kita semua hendaknya..:)

Tadi ada citer menarik, tapi taklah sehebat citer Qabil ngan Fasha Sandha tu..hehe. Cuma tadi aku teruja sgt sbb dpt jumpa sorang lagi blogger Batu Pahat ditempat keje aku..Kebetulan tadi si "tuan badan" tu ada hal dekat2 area opis aku dan kebetulan juga dia nak jumpa blogger sebelah opis aku, sbb ada nak beli barang hp katanya..tu pun nasib baik la tuan blogger sebelah umah nie sudi bg tau, "kak cutemiut78 nak dtg sini"..ternganga mulut aku..terkejut..tapi tak lama pun..sbb benda dia cari tak ada..dia pun mintak diri lah dulu..dia dtg ngan hubby dia sgt la cutemiut jugak...hehe..jgn marah eh kak..:)




eiza ngan cutemiut78
terima kasih sudi layan borak jap..
suka lah dpt jumpa akak..
walaupun akak mcm tak kenal kita.
kita cuma silent reader blog akak je..
kak jaja harus ko jelous tgk pic nie kan ..hehe




ha..nielah org yg dicari oleh akak cutemiut78 tu..
aku nie numpang kepoh jerk tadi..hehe
budak come…

sweet memori...lebaran 2009

Imej
kasih syg yg abadi...
bermula dari keikhlasan hati yg suci murni..
terima kasih daun keladi..

Majlis ramah mesra blogger hari raya 2009..
di rumah Tuan Haji Kuntong




kenangan terindah ini tercatat pada tarikh 6.10.2009..
bertuahnya aku dpt turut serta dlm pertemuan ini
bila smpai masa nak balik beramai2 tu..
ada budak pakai baju merah tu leh duduk balik..
sembang2 ngan otai2 bp smpai dekat kul 11pm..huhu..nasib umah dekat...
tak malu sungguh..tu sbb penangan dan godaan dari isteri2 otai bp la nie..
peramah yg amat..hehe



tgk la mcm2 ragam n aksi ada..
masa nie tgh menunggu bro amir ngan bro lenz serta eiyza dtg..
igtkan aku yg paling lmbt wupanya tidak..
tp yg tak bestnya aku jela yg dtg solo molo..huhu
adakah lagi yg solo..huhu..syyyt rahsia..haha..
nie nanti kene buli kang ngan bro otai..
sbb mlm tadi dh jd bahan usikkan..



Pertama kali dpt bersua muka ngan blogger lain..
selamat berkenalan - eiyza, jaja n neezareff -
tp kak jaja tu lama dah aku kenal..kan kak kan..:)
yg bestnya nama kami adalah sama diakhi…

macam-macam aje..

Ada seorang Aceh dari kabupaten Pidie, menulis surat ke anaknya yang
ada dipenjara Nusa Kambangan karena dituduh terlibat GAM (Gerakan
Aceh Merdeka).

Bunyinya: "Hasan, bapakmu ini sudah tua, sekarang sedang musim tanam
jagung, dan kamu ditahan di penjara pula, siapa yang mau bantu bapak
mencangkul kebun jagung ini?"

Eh, anaknya membalas surat itu beberapa minggu kemudian. "Demi Tuhan,
jangan cangkul itu kebun, saya tanam senjata di sana," kata si anak
dalam surat itu.

Rupanya surat itu disensor pihak rumah tahanan, maka keesokan harinya
setelah si bapak terima surat, datang satu peleton tentara dari kota
Medan.

Tanpa banyak bicara mereka segera ke kebun jagung dan sibuk seharian
mencangkul tanah di kebun tersebut. Setelah mereka pergi, kembali si
bapak tulis surat ke anaknya.

"Hasan, setelah bapak terima suratmu, datang satu peleton tentara
mencari senjata di kebun jagung kita, namun tanpa hasil. Apa yang
harus bapak lakukan sekarang?"

Si anak kembali membalas surat terseb…

sebuah nostalgia itu...

Imej
Seminggu menyambut lebaran..
byk benda baru yg aku perolehi..
ttg tulusnya kasih syg..
ttg sebuah ikatan suci..
ttg sebuah persahabatan murni..
ttg keikhlasan dan kejujuran...
ttg hati dan perasaan org lain..
walau apepun..
semua itu kenangan paling indah
utk lebaran kali nie..
aku bersyukur padamu ya Allah, ya Rahman..amin..

Atong dan Pak Mat Kastam

Atong melalui sempadan Siam menggunakan basikal. Dua beg besar tersandang di belakang Atong. Pak Mat Kastam menahan Atong dan bertanya, "Apa dalam beg tu?", "Pasir," jawab Atong.

"Turun dari basikal!, kita tengok apa betul kau bawak pasir!" Pak Mat Kastam terus mengambil beg tersebut dan dengan pantas membuka beg itu. Sementara pasir itu di ujikaji, Atong di tahan dilokap semalaman. Setelah dibuat ujikaji dan diteliti, pasir yang dibawa Atong memang pasir tulin dan tiada lain selain dari pasir semata-mata. Atong dibebaskan. Pasir kepunyaan Atong di masukkan semula ke dalam begnya dan melepaskannya melalui sempadan ke Malaysia.

Keesokannya perkara yang sama berlaku. Pak Mat Kastam tanya, "Apa yang kau bawak?" "Pasir" kata Atong. Pak Mat Kastam tak puas hati, sekali lagi dia membuat pemeriksaan, tapi beg Atong tak ada benda lain selain pasir semata-mata. Atong dibenarkan melalui sempadan dengan basikalnya.

Hal ini berlaku berulang kali seti…

bencana itu...

Salam semua kawan2..mcmana hr nie..moga kembali bersemangat bekerja dan especially berblogging la..:)

Semalam selang 5 minit aku smpai umah dari tpt keje..aku dikejutkan dgn gegaran yg agak kuat..sehingga mak yg duduk tgk tb terasa mcm melayang2...terus menjadi panik.. mak aku tnya dekat ayah aku sama ada merasakan ker tak umah kita org bergoyang @bergegar (aku tak tau istilah mana yg ptt guna)..bila ayah kuar dr umah dan tgk lampu jalan depan umah kita org pun bergoyang sama mmg sahlah ada dimana2 gempa bumi..selang setengah jam kemudian tb 3 ada letak note kecil dekat bwh citer tu yg menyatakan ada gempa di bhgn Sumatera yg dianggar 7.9 skala riter (aku tak tau eja)..

Malam tu aku berym ngan kwn aku dia Vietnam yg menyatakan taufan ketsana hampir ketempat dia menginap...punyalah aku risaukan dia..sbb dia ckp tunggu dan lihat nanti cmner keadaannya..moga Allah lindungi dia dan sahabat2nya disana..amin

Bila difikirkan balik..klu tsunami terjadi..selamatkah aku di bumi Batu Pahat ini..sbb…