26 Oktober 2009

buntu..

di saat aku perlu membuat sesuatu keputusan itu
patutkah aku menyetujuinya
atau
patutkah aku melukai hati sendiri...


aku buntu
jalan mana yg harus aku pilih
antara kehendak hati
dan
permintaan org tua..


tapi
siapalah yg sudi...





18 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

jangan buntu2 la za..
benda boleh bawa berbincang..
mmg la x leh nak puaskan hati mana2 pihak..
at least boleh menyelesaikan ape yang tersimpul..
hehehheeh..dah mcm penasihat dah haku nih..

ape kes ni??nak kawin ke???

~Firsya~ berkata...

eiza,awat nie?
setiap mslh pasti de jln penyelesaian kan,
jgn buntu2x n tension2x taw...
kite nie insan yg biase,xmampu nak puaskan hati sume org...

matakucing berkata...

erm erk erm erk buatlah keputusan yang boleh membahagiakan diri ko sis. Mohon pada Yang Esa supaya diberi petunjuk.

J@J@ / Bini The Rock berkata...

yeayyy.....

ko nak kawen dah erk??
dah sampai seru la tu...bagus bagus bagussss!!!

"thumb's up"

mamai berkata...

restu ibu dan ayah itu da berkatnya tapi tiada guna kalau hati kamu merana

eiza in the house.. berkata...

Tuya
** aku cuba mana aku mampu..
terima kasih

Firsya
** betul tu..tak mampu nak puaskan hati semua org..thanks

matakucing
** insyAllah..terima kasih..

Jaja/bini the rock
** klu dh smpai masanya kawin la kak..jodoh lum smpai lagi..

mamai
** setuju..hati sendiri kene jaga juga..

KUNTONG berkata...

Hatimu dn hati kedua ibubapa perlu dijaga.Memang payah untuk mmbuat keputusan. Seelok eloknya tika malam hening, bangunlah,buatlah solat tahajud, taubah dan solat itiharah, pohon petunjuk dari Allah yg maha mengetahui.Sesungguhnya kita manusia memang sering kekurangan. Lebih-lebih lagi bila dalam keadaan yg eiza hadapi. PK hanya mampu memberi nasihat dn jalan yg adil utk semua yg terlibat.Mudah-mudahan eiza menemui jalan yg baik dn mngembirakan semua pihak. Amin ya Robaalamin.

eiza in the house.. berkata...

Pakcik Kuntong
** terima kasih pakcik atas nasihat itu..eiza akan ikut ckp pakcik..moga eiza jumpa jalan keluarnya pakcik..amin

naz ilyn berkata...

salam... ngadu jer kat Dia sesungguhnya Dia yang mengetahui segala rahsia.

eiza in the house.. berkata...

naz ilyn
** terima kasih kak atas ingatan tu..:)

caluk@cencaluk berkata...

eiza kau baling dadu kih2 --> kau ikutlah nasihat kuntong tu

Rashid berkata...

ermm.. naper ni eiza. suara tu.. kedengaran lain je.

utk eiza, nanti citer ngan saya k. saya sudi mendengarnya..

dkama berkata...

HAKUNNA MATTATA......
hahaha aku dapat "moto" kat atas nih dalam cita katun the lion king... hahaha maksud dia tiada penghalang... ko nih napa kojah... terus terang aku katakan tahap keangauan ko nih makin menyerlah... kalau ko tak boleh buat keputusan serahkan jer kat orang tua ko pastu redha je lah... kalau ko tak caya kat orang tua ko biar aku jer yang buatkan keputusan untuk pihak ko... hahaha tapi yang nih berat sikit ar... ko kena sediakan pulut kuning ngan ayam KFC kat aku... kompom berbaloi-baloi...tapi kalau ko tak yakin ngan keputusan ko, mak bapak ko dan jugak aku rasanya ada lebih baik ko mintak klu dari DIA... double kompom berbaloi-baloi... aku dulu pun ada gak kehendak ati n permintaan orang tua nih... nanti aku cita len kali jer lah... tapi strategi aku jadi... apa lagi solat mintak klu ar... PEACE...

apei berkata...

ayoo bunyik mcm serius..

Suka Bebel berkata...

Seperti yang diminta,hehe...

http://achemm.blogdrive.com/

zedmagel berkata...

Salam Eiza,

Bawa bersabar, setiap masalah ada penyelesaiannya. Carilah jalan. Jangan pengap dan buntu.

eiza in the house.. berkata...

caluk@cencaluk
** klu senang cm buah dadu tu sronok sgt aku caluk..

cikgu rashid
** thanks cikgu...

dkama
** pjgnya luahan hati ko..aku ikut jela mana nasihat ko yg baik tu..tq


apei
** hampir2..tp still ok lagi...
masih leh fokus

eiza in the house.. berkata...

Suka Bebel
** tq..dh tgk dah..


Bro Zedmagel
** tulah harap tak pengap atau pengat..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails