20 Oktober 2009

secangkir kopi O, sepinggan ubi rebus..:-)

Selamat pagi semua...
semua dah sampai opis ker?...
hari nie kat BP baru lepas hujan selebat2nya mlm tadi...
cuaca pun masih mcm nak ujan lagi..
sejuk sgt..
nie pekena kopi O dan ubi rebus cecah gula atau ikan masin nie..
wow..mmg berselera..betul tak?..hehe


inilah menu sarapan pagi ku.. :)




secawan kopi O panas

dan




sepinggan ubi rebus..nyum3

(rindu sambal tumis kak jaja yg sedap tu dan kopi bancuhan arwah nenek...hehe)

18 ulasan:

dina berkata...

dah le aku tgh lapar... tak sarapan lagi, kau goda lak aku dgn kopi O dan ubi rebus, mana nak carik ni? kopi kapal api pun dah abis kat pantry.... huhuhu

eiza in the house.. berkata...

dina
** alahai..meh2 aku ada bekal ubi rebus cecah gula..nak share tak..ko tepon caluk suh belikan kopi satu..hehe

Hidemichi berkata...

ni menu otai-otai ni! dlu masa kecik2 dpt la merasa ubi kayu. cuma kopi je kecik2 tak minum...apa benda air hitam2 ni!heheh

atie berkata...

Salam,

Amboi sedap nya... terasa pulak nak makan ubi rebus...

eiza in the house.. berkata...

Hidemichi
** ye ke... sedap abg long angkat uii..klu za dulu kecik2, klu g kebun suka merunkan(bakar dlm api) ubi tu dlm api bakaran daun2 pokok kat kebun tu..selain halau nyamuk dpt makan ubi bakar..sodap..


atie
** salam singgah,

meh2 sila..ptg nie leh lah cr ubi kat pasar tani:)..

caluk@cencaluk berkata...

hu hu mana aku nak cari ubi rebus kat kl nie

eiza in the house.. berkata...

calu@cencaluk
** erkk..cuba ko cari kat pasar tani lah caluk..tak ada meh dtg umah aku..ayah aku tanam besar2 tau..:P

atie berkata...

Salam,

tq jengah blog saya...meh le jadi follower kat blog kita

azmi yusof berkata...

teringat kat kampung bila time banjir..ni ler makanannya...

n a r d indie winkie berkata...

sampai opis pas ujan lebat dari subuh. hehe.. muar pon hujan lebat. maka, datang opis pon sesuka ati lewat. :-p

eiza in the house.. berkata...

atie
** kak... kita dah jd follower akak pun sebelum nie..:)..tq

azmi yusof
** masa banjir jerk..kat kg za bila2 pun boleh azmi..meh bwk sya n wife dtg bp..kita pekena ubi rebus ker, getok ubi ker..atau ape2 yg ubilah :)

nardindiewinki
** hehe adik sorang nie..syok tido la tu ekk..smpai lewat bgun..akak pun sama..tp masih on time smpai opis :-P

Ivy Metaga berkata...

oh dah rumah baru, nampak lebih menarik, alamak lama dah tak makan ubi rebud..best makan tu..bole terkentut kentut hahahah

eiza in the house.. berkata...

ivy metaga
** hai ivy..lama dah kan ivy tak g sini..bz ekk..ala, rumah buruk jerk nie..nie yg mampu :P

- makan ubi nie cmtula effect dia..
terkentuttt2...klu za makan pucuk dia, mau keras cm batu dah perut nie..sbb kembung...tu tak tahan tu..huhu

besi berkata...

sedap tue...cicah ngan kelapa ngan gula.......

J@J@ / Bini The Rock berkata...

woit dek!!

malu ar sebot sambal tumis aku kat blog hang...ekekekekke!!

sabtu lps mkn ubi goreng cicah smbl kicap pulak Za..sedap sehingga menjilat pinggan xq

eiza in the house.. berkata...

besi
** a'aa..betul2 besi..itupun sedap gak..klu digaul ngan kelapa n gula..leh jd getuk ubi..org jwa ckp..kan kak jaja..lama dah tak buat ..lupa..huhu

jaja/bini the rock
** ala..mmg sedap tak tipu...hehe

sedap tu..lama tak makan ubi goreng..sbb kat umah nie ayah sakit gusi..jd rebus sudah..

eddie dewanaga berkata...

jb ni panas gila, nak ujan tak jadi...

ubi rebus mesti layan dgn ikan kering yg garing... nice!

eiza in the house.. berkata...

eddie dewanaga
** lahai..panas2 pun sedap layan ubi kan..tak per doa2 mlm nie hujan smpai pagi esok..amin

- best jugak bro..tu pebret seseorang tu..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails