riwayat sepasang selipar..



Salam kengkawan...
sudah kenyang makan tengahari tadi?..
moga semua masih bersemangat utk sambung keje..
jgn tido pulak bila dah kenyang nie..huhu




selipar cantik nie bukan makcik cleaner punya ok..
ni aku yg punya tau..


Tadikan masa akhir lunch time kat opis aku... dtg satu makcik cleaner a.k.a merangkap leader.. utk mintak sain n utk tau ape kerja yg tak puas hati yg dilakukan oleh anak buah dia kat opis aku nie...sbb dia akan pastikan keje-keje yg dilakukan oleh anak buahnya itu kemas dan bersih.. maka bos pun gaknya ngadulah.. byk tpt yg anak buah dia buat keje tak bersih..masih byk habuk lagi... lepas bos ngadu..dia la yg tolong bersihkan..smbil mulut bebel2 marahkan anak buah dia tu..kebetulan pulak aku nak g toilet.. so kira lalulah sebelah dia yg tgh kemas2 tu... dia pun ckp..."selipar makcik esah nie rupanya kat sini.."" ptt la tak ada kat opis.. ""suruh bersihkan bhgn nie pun tak nak bersihkan.." dia kata....

aku pun pelik..selipar?.. yg manakan.. sbb budak bangla tu pkai kasut mana ada pkai selipar.. cuma akak cleaner lama dulu yg pkai selipar bila buat keje kat sni ..kira selipar tu dah lama dah ada kat opis aku nie.. dah dekat 3 tahun sama umur ngan aku keje sni... "selipar yg mana?" aku tnya.. *selipar yg nie" makcik esah jwp...pastu selamba jerk makcik esah tu masukkan selipar yg akak cleaner lama pnya tu masuk dlm beg plastik..nak bwk balik opis la tu..

maka aku nak bg tau lah kat korang.. bahawa tamatla riwayat selipar tu kat opis aku nie..dan selipar tu sebenarnya byk berjasa pd aku dulu2 masa mula2 masuk sni... sbb asal aku ambik air wudhuk aku pkai lah dia.. pastu masa CT kat sni pun..dia tak penah bwk selipar sendiri...dia pkai selipar akak cleaner tu.. berjasa sungguh tau selipar tu pd kami.. tp, td tu bukan aku tak nak ckp.. selipar tu sebenarnya dh lama kat sni...sbb aku rase perlu hormatkan seorang yg lebih tua dr aku..aku diam kan jerk la..tak sanggup nak malukan makcik esah tu.. selamat tinggal selipar.. ko byk berjasa dekat aku... aku dah tukar 4-5 kali selipar sendiri.. ko tetap berjasa gak kat aku.. sbb bila putus pasti aku cr ko... begitulah kisahnya kawan2.... rasenya dah mcm tulis karangan aku sepasang kasut masa sek2 rendah dulu pulak..huhu

Ulasan

matakucing berkata…
wah in memory..seliparku. Bli baru la sis
eiza in the house.. berkata…
matakucing
** tu dlm pic tu..masih elok..yg makcik esah ambik tu org lain punya..sentemental moment tau..huhu
Za...klu akak la kan, akak tak kasi cleaner tu amek sipar tu...sbb byk jasa kan kat kita. Kita pakai wat amek wudhuk, makcik Esah tu dpt pahala nye tau...

tp nak wat cemana kan..dia dah amek masuk dlm pastik..garenti la kena buang...huhh!
eiza in the house.. berkata…
Jaja/ bini teh rock
** nak ckp..takut nanti dia termalu sendiri..sbb tu bukan hak dia..tp tak tau la citer lama dia ngan bekas makcik cleaner yg lama tu..tp takkan dia igt lagi ekk..lama dah 3 tahun...garu dagu jap..

-takperlah..mana tau mmg dia punya kak dolu2..
miEz haNeM berkata…
isteiza:)
KITA NI SAMA LAA DEAR:)
kaki seliper:)
Ivy Metaga berkata…
hehehe..mmg ada sentimental value
eiza in the house.. berkata…
miez hanem
** lepas nie bolehla kita ambik pic sebelum pkai pastu kita collect smpai akhir tahun..baper byk dah selipar kita guna..hehe..set sis..:)

ivy metaga
**mmg pun...tp dah tamat dah riwayat dia..sob2
Mak Su berkata…
comei jer seliparnya :)
naz ilyn berkata…
salam... dah tiga tahun pun masih ingat lagi ker selipar dia... hanya dia jer yang tahu.
meo188 berkata…
tringat karangan mase sekolah rendah dulu :p
KUNTONG berkata…
ko singgah umah ku nnti aku bagi slipar yg lamo-lamo tpi sentimentel.
T.u.Y.a berkata…
selipar ohh selipar..
esok2 ko wat karangan pasal pensel lak za..
tajuk nye : aku sebatang pensel..
meh aku jadik cekgu BM ko jap..hahahahaha..
eiza in the house.. berkata…
Maksu
**terima kasih mak su..kita mmg comel..(opps! perasan pulak..hehe)

naz ilyn
** ntah la ekk..makan ksimis kot tu memori kuat :)

meo188
** tulah igt lagi cikgu siap bacakan karangan sapa yg paling menarik :)

Pakcik Kuntong
** hehe..ok, nanti kita singgah ambik..tp mesti selipar cun melecun tau pakcik :)

Tuya
** tulah igt nak wat jugak..sbb aku penah beli pensel panjang mcm pembaris pjg tu kat genting..tahun 2004 kot.. siap ada rambu ramba lagi..hehe..tp aku lupa aku bg kat sapa..

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..