12 Oktober 2009

Sabtu yg bz..

Salam hari isnin..maaflah n3 aku lmbt posting sbb intenet kat opis aku nie mcm siput V*VI dia punya lembab daaa...


Sabtu lepas byk program nak kene ikuti..mujur la semuanya berjalan dgn lancar walaupun ada sesetengah perancangan tak beberapa nak lancar...yg ptg semua sudah beres..syukur alhamdulilah..Buat Kak Jaja dan Kak Neezareef terima kasih menjemput eiza dtg kerumah kalian utk beraya dan majlis aqiqah...buat Kak Rina..jgn lah sedey..semua dah mmg tak ada rezekikan nak g jumpa kawan2 yg lain..klu pergi juga mungkin ada sesuatu yg tak baik akan terjadi..nauzubillah..mintak2 dijauhkanlah hendaknya...takperla tahun depan klu umor pjg kita jumpa lagi..klu tak raya pun, apa slhnya jumpa2 kan? ...

gambar2 di bwh nie aku ambil semasa penantian menunggu kak rina dtg ke rumah kak jaja utk beraya...masa nie aku setengah jam awal smpai kat umah kak jaja..sbb ada smthing aku kene buat sebelum jumpa dia org..syyytt kak jaja ko jgn bg tau rahsia..hehe

sekali tunggu punya tunggu..panggilan saje yg smpai da...
rupanya kak rina a.k.a cutemuit sdg dlm kesusahan kerana kunci keretanya hilang dan tak dpt dikesan..hampir satu jam juga menanti...mujurlah abg kak jaja kenal mekanik kereta area2 kg kak rina tu..dan kebetulan pula akak ipar kak rina pun telepon org yg sama..maka dpt la menyetel..klu tak, mau juga aku kesana2 tgkkan2 ape yg ptt..hehe mcm la aku mcgyver ..sebenarnya tak reti apepun..



aksi tuan rumah dan makanan yg dihindangkan hari tu, cukup marbelous..menu, ubi rebus cecah sambal tumis..meletop smbal ko kak..klu tak igt2 tu kat umah ko, mau aku ngadap sorang smbal tu..hehe..pic yg lagi satu tu..aku ambik pic curi2 masa lalu depan umah akak neezaref..sbb masa dtg kat umah dia tu..malu nak kuar kan hp cap kaki tiga aku nie..masa smpai kat umah kak neezaref tu aku rase aku dan kak jaja lah rasenya tetamu2 yg akhir dtg..sekali masa makan tu jumpa la kawan kak neezaref yg jd blogger gak..mula2 tgk muka cm tak pasan..sekali kak neezaref ckp akak nini tu ada blog baru teringat mcm penah masuk blog dia...kak nini a.k.a mimie (maaf ye kak nama akak sy tak pasti yg mana) nanti2 kita terjah2 ye..
dpt lagi sorang kwn blogging walaupun tak beberape kenal sgt..




eh gambo ape nie...cm pasar tani kat Thailand jerk..mcm kat blog buayamerah tu...
bukanlah..sebelum g umah kak jaja ptg tu..aku g rempit htr budak jap kat tapak...hujan pulak lebat selebat2nya..rasenya wiper akunya kekuatan tak mampu nak tepis hujan tu..huhu..dah settle, aku berkejar pulak g ke Parit Sulong..sbb ibunda ku yg tercinta ingin membeli brg2 sedikit..kerana esoknya ada marhaban dari tempat bekas emak keje dulu..dekat Kg Mampan tu..so dekat tghari juga baru balik..smapi rumah pulak harus la masakkan..so masak2 kul 2 baru siap semua..tp yg tak bestnya nak tau tak eletrik dirumah aku nan do..abis cm ne nak g beraya..baju den lom gosok..waaaa...nasib la ada penyelamat telah membantu...itu yg dpt teman kak jaja g umah kak neezaref..anywhere thanks kak jaja..:)


begitulah kisahnya sbtu aku yg bz n kelam kabut skitJajarkan ke Tengah

12 ulasan:

zedmagel berkata...

Salam Eiza,

Sangat busy awak nampaknya. Memang rugi saya tak dapat gi umah neezarif, kalau tak tak yah masak kat umah saya...

he..he..

eiza in the house.. berkata...

Bro Zedmagel
** a'aa bro nape tak g..igt dah pegi awal2 cm pakcik kuntong tu..

J@J@ / Bini The Rock berkata...

woitt!! gambo curik erk??

Ha'ah kan..nsb bek ko ingat psl blogger NiNie tu..aku kelalen lorr!!

Lps anto akak, ko merempit jumpa mamat mana ha??

xD

eiza in the house.. berkata...

Jaja/Bini the rock
** tak jumpa sesapa lah kak...aku g isi minyak ngn beli brg da..pastu terus zoom balik..:)

mamai berkata...

ic ini sambungan dari citer dak jaja la nie..

eiza in the house.. berkata...

mamai
** bro kesinambungan dan smbungan..hehe

ieyla berkata...

Salam ziarah....makan jangan tak makan...

KUNTONG berkata...

Bezi tu memang bizi, jgn merempit laju2 tau....sampai mmpan slow, nnti kalau jatuh....sapa yg susssah.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه berkata...

tak kena jemput. Kalau tak boleh makan jemput-jemput hehehe

dina berkata...

wah busy kau ek... bila kau nak turun sini beraya dengan aku lak?

caluk@cencaluk berkata...

he he aku ingat kau hidang ikan masin

eiza in the house.. berkata...

ieyla
**salam kembali..hehe..dah tabiat suka makan..makan je lah..:)

Pakcik KUntong
** jgn risau..tak jatuh punya..hehe..igt smpai depan mampan nak hon jerk..takut nanti org kata sewel pula..huhu

amirhamzah64
**bukan ke mlm tu dh bg tau..ooo gaknya sbb YB lmbt smpai kot..:P

Dina
** sedapnya aku tgk ko makan ngan geng2 blogger tu..

-nie soru miss la..nanti tak miss mau la jumpa ko jugak..tahun bila aku tak tau la..haha

caluk@cencaluk
** haha..mau kawan2 mak aku darah tinggi caluk..aku kasi makan ikan masin tu..tp jenis sedap2 tau ikan masin tu...mahal jgn kata la..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails