Catatan

Tunjukkan catatan dari April, 2009

pengistiharan coti...

SELAMAT
HARI PEKERJA
01 MEI 2009


- majulah rakyat untuk negara tercinta


cinta yg pergi..

hari tu aku ada cerita ttg "dia" kan.. yg aku temui semula baru2 nie..nampaknya hajat tak kesampaianlah..dia dh di nobatkan hak mutlak sesorg dan sesorg itu telah memberi amaran keras supaya aku tidak menghubungi "dia" lagi.

kalau tak katanya dia akan cr aku wlpun kat mana jerk aku berada..aku bukan takut..cuma aku kesian kan "dia"..mungkin dh bukan jodoh akukan..aku kene redha dan terima ini semua..

"inalilahiwainailaihirajiunn...ya Allah sesungguhnya aku redha dengan ketentuan mu ini..moga kau gantikan "dia" dgn insan lain yg lebih mengerti..amin..yarabball alamin."

invention

bestnya kalu semua kereta buatan malaysia ada tayar ke-5..hehe
senang mau parking..

adab pergi zoo..

Imej
walaupun namanya binatang..
tp biarlah kita menutup aurat..
itukan amalan yg mulia..
malunya weiii...

Happy besday Tuya..

Imej
Happy besday Tuya a.k.a mak tiri aku..(hehe)

- semoga panjang umur dan murah rezekinya..

- moga kekal ceria dan bahagia sampai bebila bersama aku dan en. erimu yg tersyg serta anakmu yg tercinta..

- moga persahabatan kita kekal smpai kehujung nyawa...



- amin...yarabbal alamin.


Suami boroi tanda bahagia?..

SAYA ada membaca satu artikel di dalam akhbar baru-baru ini mengenai isu suami boroi.. Dalam ulasan artikel berkenaan seolah menceritakan bahawa suami yang boroi menandakan mereka sangat bahagia hidup berumah tangga.

Saya berkahwin 3 tahun lalu (bukan eiza ok..huhu), dan mempunyai seorang cahaya mata. Di awal perkahwinan suami saya berbadan kurus dengan berat lebih kurang 59 kilogram dan berperut leper. Namun setelah 3 tahun berkahwin beratnya mencecah 72 kilogram dan perutnya sudah mula membuncit seperti wanita mengandung 3-4bulan. Namun dia masih sihat dan tidak dirundung penyakit. Jika benar
artikel berkenaan, benarkah perut suami saya yang buncit itu tanda dia amat bahagia hidup berumah tangga dengan saya?
ISTERIBAHAGIA,
Hulu Langat.

JAWAPAN
Isu ini telah didebatkan berkurun lamanya.. Lelaki akan bertambah berat badan setelah berumah tangga adalah suatu perkara biasa dan ianya pasti berlaku. Lelaki bujang lebih cenderung hidup aktif, kurang makan dan kurang waktu rehat. Ke sana dan k…

special day..

Imej
SELAMAT HARI JADI ABAH
YANG KE-66THN

24.04.2009



Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan Abah Eiza
Allah selamatkan kamu...




Moga abah panjang umur dan murah rezeki,
ceria dan bahagia disamping mak tersayang,
happy selalu bersama anak-anak yg nakal nie..
dan jgn lupa rajin2 makan ubat tau..

balik nanti eiza belanja abah kfc yer..hehe

happy anniversary utk aku..
sbb aku dah genap tiga tahun keje kat company BTMH nie.

aku geram..

Imej
nie akaun yg nak di adjust..
tp akaun nie, akaun baru..
dh mcm ape ntah..mau rabun makcik..




adeyy..
suka2 hang je nak tnda cm nie ehh..
ko igt aku paham ape yg ko nak..
aku hentam jerrk la labu..


nielah keje aku..menaip draft akaun..tp yg sakit hati, bila dpt owner draft yg tak reti draft lelok akaun dia yg nak aku taip..hangin tul..klu tulisan lawa tu takper..dah la mcm cacing kerawit..pastu sukahati dia nak tnda cm kat atas tu..nasib le aku dah mahir..klu mula2 keje dulu..mau aku terus resign mcm nie..adeyyyaii hampeh!!!

perasaan atau perasan?..

Seorang gadis cantik menaiki LRT yang sangat penuh sesak. Gadis ituberdiri betul betul didepan seorang pemuda. Seketika kemudian pemudaitu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa apa, gadis cantik itu menolak pemuda itu dengan lembut ketempat duduknya sambil berkata,

"Terima kasih, saya lebih suka berdiri".

Pemuda itu tercengang dengan penuh kehairanan.


Dia sedikit jengkil kerana ditolak oleh gadis itu walaupun secara lembut.

Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantikitu menolaknya duduk semula dan berkata dengan
sedikit kuat hingga didengari oleh lain lain penumpang,

"Tak apa, takpayah susah susah, saya lebih suka berdiri."

Tanpa putus asa pemuda ituberdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit,


"Woii cik kak !! Saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau !!? Apa punya perasan lah dia ni?!!!"


notahati-berhemah la semasa didlm kenderaan awam yerk..

delima hati..

Imej
hari tu..
aku dpt ym dari dia..
hari tu, hari aku jumpa dia semula
setelah setahun dia mendiamkan diri
tanpa kabar berita..

hari tu..
semua yg terbuku terluah jua
hari tu, ku rase amat bahagia
sbb dia tau aku sygkan dia..
hari tu sungguh bermakna sekali..



tetapi..
hari nie..dia mendiamkan diri lagi..
sakitkah dia?
ape yg dia buat sekarang?
aku jadi buntu seketika..

aku harap..
hari nie dia lebih baik dari semlm..
hari nie, aku harap dia lebih ceria dari dulu..
moga dia bersemangat untuk bina hidup yg baru..



- nukilan seorang aku -

jangan gopoh, jadikan amalan..

- berhati2lah, jgn smpai menyusahkan org lain pulak..
lawak betul la video nie...huhu

aku dan posmen..

Imej
Dialog antara 2 org yg sengal..

Adik posmen: Kak, travel agency yg kat ujung tu, nak bg tiket free dua kak..jom kak, kita g sesama..
aku : G mana?
Adik posmen: G genting kot..
aku: kene byr ke tak? (aku agak pelik sedikit dgn penyatan budak nie)
Adik posmen: klu kene byr tak nak aku..dia kata ada dua dia nak bg..klu ada jom kak, kita g sesama, aku tak ada kawan nie..
aku: eleh nanti awek kau marah cmner..(smbil ku sengih2 cm kerang goreng..hehe)
Adik posmen: aku single rider la kak, malas nak pikir awek2 nie..
aku: yerlatu..(selesai menandatangani surat register)
Adik posmen: iyerla kak..letih ada awek..oklah kak bye..

adey..apa ke hal la mamat babam nie nak ajak aku g genting..alahai aji2 (nama panggilan budak mamat tu)..

Penahkah anda disoal begini?..

Imej
soalan ini diberikan oleh salah sorang pelajar rempitku hr sabtu lepas..pakcik kantin tnya kat dia.."tau tak mana depan n belakang pokok"..pastu budak tu jwplah "mana tau"..pakcik tupun suh cr jwpn..karang bila dh abis menuntut ilmu rempit karang jumpa dia balik..huhu



nota hati: ada sesapa tau jwpnnya soalan pakcik nie?..tolong jwp pls..aku pun mau tau jugak..

Happy Birthday Kak Nina Haryani..

Imej
Happy Birthday to you,
Happy Birthday to you,
Happy Birthday kak ina
Happy Birthday to you :-)

Happy besday akak moga panjang umur, murah rezeki, dipercepatkan jodohnya dan sucess selalu..amin :)...syg akak..muah!!

Tahniah buat akak juga..sbb telah berjayamengajak seseorg yg bukan islam utk bersunat..tadi akak ina htr abg itam g sunat..moga akak dpt pahala berganda dari Allah s.w.t..mudah2n satu masa nanti abg itam nak convert agama lak..amin.



aku suka makan..hehe

Imej
inilah yg di namakan kueh tiew hailam..



first time dpt mencuba, rase teruja yg amat..
nasib baiklah sedap..cuma klu aku yg makan tu..
mcm tak cukuplah satu pinggan (abaikan ayat nie)..
hahaha..



air laici yg terlalu seksi bg aku..hehe

Pilu lihat tiga beranak rentung..

Imej
ROSAK...bas ekspres yang terbabit dalam nahas semalam
BATU PAHAT: “Saya hiba dan pilu kerana tidak dapat menolong, malah hanya mampu melihat kereta itu terbakar bersama wanita berkenaan (Siti Kalsom) dan dua anaknya,” kata Ketua Polis Balai Parit Raja, Sarjan Mejar Sukiman Badari.

Dia antara beberapa saksi yang melihat tiga beranak berkenaan mati terbakar selepas gagal menyelamatkan mereka dalam kemalangan di Kilometer 16 Jalan Batu Pahat-Kluang dekat sini, pagi semalam.

Sukiman yang kebetulan melalui tempat kejadian selepas balik daripada mesyuarat di Ibu Pejabat Polis Daerah Batu Pahat, sudah berusaha sedaya upaya memadamkan kebakaran, namun api yang menyambar tumpahan minyak kereta mangsa begitu cepat merebak.

Lantaran api terlalu besar, Sukiman hanya mampu melihat pemandu kereta Kancil itu, Siti Kalsom Borhan, 35, serta dua anaknya, Shahira Aishah, 6, dan Shahira Aliya, 3, mati terbakar dalam tragedi kira-kira jam 11.50 pagi.
Menceritakan detik mencemaskan itu, Sukiman berkata, dia ber…

suami terkejut .. payu dara isteri diramas org .. (18xx)

Imej
notahati: Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain
(Hadis riwayat Al-Qudhi)

aku yg berharap..

Imej
nape kau suka memainkan perasaan org?..
tak cukup ke.. ape yg dah terjadi antara kita setahun yg lalu,
klu kau nak jd kwn.. leh tak kau jgn ungkit2 benda yg dah berlalu,
kau rase puas ke..bila ko dh dpt memainkan perasaan sorg aku nie?

aku tau kau nak kawin tak lama lagi..
cuba ko jgn merimaskan kepala otak aku yg mmg lemas nie..

bukan ko solo lagi,
ko dah berdua,
dan lepas kawin nanti mungkin bertiga , berempat dan seterusnya

aku mohon pada ko ..
tolong lah..
tolong ko buang segala kisah suka duka kita bersama,
sbbnya..
aku tak mampu,
tak mampu nak pikul sorang2 perasaan yg ko tinggalkan kat aku selama nie..

cukuplah,
cukup dgn apa yg aku dah trima dari perbuatan aku yg dulu..



- seniman jalanang sorang aku

Hantu paling seram..

- ingatkan tak takot..rupanya..penakut sungguh..hehe

smthing hurt..

Imej
klu ada bantal ngan tilam nie, mau aku tido sudah..





- hari nie aku rase sungguh binggung.. -



Bersantai di pasiran pantai

Imej
-- Punggor --

Siaran tertunda dari Punggor, Senggarang Batu Pahat Johor... hehehe.... menjawap persoalan dari bro Eddie Dewanaga.. masa cuti besday Sultan Jhr hr tu.. aku ngan fmly aku (mak + ayah), tido kat umah akak aku yg kat prt. botak tu.. so, esok pepaginya kekonon la nak g umah abg sepupu, kat prt. bingan...pusing2 punya pusing, tak jumpa rumahnya..last2 ayah aku pusing balik g punggor.. bersantai kat sna pulaklah..smbil ngeteh dan bersukaria bermain layang..so saksikan lah..jeng jeng jeng...(bunyi agak2 suspen..hehe)









pemandangan yg terdpt di pantai punggur
abg baju ijau tu korang nak tau.. konker dua tpt niaga tau
satu yg aku ambik pic lelayang tu
satu di bwh pokok..dia jual rojak petis..sodap tu..:)






tak rugi menunggu lama..sebab kerang goreng dan mee goreng dia sedap sgt..nyum2







aksi2 familiku

Teringat kembali manisnya senyumanmu

Imej
**Dirimu dikenang untuk selamanya **

Al-fatihah untuk anak sedaraku
Muhamad Aiman Bin Yunus
1998-2003




Pic di atas adalah pic terakhir kenangan bersama arwah Aiman..masa nie, dia dpt kebenaran doktor utk bercuti selama seminggu dr duduk dekat wad di HKL..selepas kimoterapi yg ke-2..mukanya menjadi kehitaman dan kulit mengelupas, rambut juga semua luruh..pic nie di ambil semasa menyambut besday adiknya yg pertama..sygnya masuk kimoterapi yg ketiga, keadaan diri arwah Aiman, tidak stabil dan dia juga tak mahu makan ubat..aku sempat bersamanya dan menasihati supaya rajin makan ubat dan cepat sembuh..tp Allah lebih menyayangi dia..dia pergi semasa ayah dan ibuku menunaikan haji ke Makkah pada awal pertengahan bulan januari 2003..bila ayah telepon dari Makkah aku mengatakan semua dlm keadaan ok dan mcm selalu..aku terpaksa berbohong kerana tak mahu menganggu ibadah ayah ibuku disana..




Pic nie pula, masa masuk bulan-3.. sakitnya membesar dgn begitu cepat, tali puteh dekat leher anak sedara aku tu…

Lu Kene Beb!!..

notahati: kepada sesapa yg rase2 nak beli katil dan tilam baru..dinasihatkan jgn melakukan aksi2 yg sma seperti di atas..dan membuat kedai perabot tu mcm umah sendiri pulak..dah jd mcm tu sapa yg malu..lu pikir la sendiri ..

Daulat Tuanku..

Imej
Hari Keputeraan D.Y.M.M Baginda Sultan Johor.
8 April 2009 (Rabu)




Semoga Allah Selamatkan dan Lanjutkan Usia Tuanku.
Sembah Tahniah dan Ucapan Selamat Sempena Hari Ulangtahun Keputeraan buat Tuanku esok.

Daulat Tuanku.

dia rupanya yg kurindu...

Imej

Jeritan batinku...

Imej
ku pandang atas nampak awak ..

bukan langit




ku pandang bwh nampak awak juga..

bukan kaki


apakah itu??...



notahati: tiada kene mengena ngan sesiapa sekadar berilusi sendiri...huhu

Terima kasih..

Imej
Salam jumaat, dengan hati penuh kesyukuran dan keredhaan pada Ilahi..ingin aku menyatakan kegembiraan hati ini, bila melihatkan blog ini bersinar semula..

Pada awalnya, blog ini hampir ku pupuskan kerana aku rase aku tak layak berada disini..
utk meluahkan ape yg terbuku, terpikir dan terpendam dlm kalbu..

Jutaan terima kasih tak terhingga kepada anda, blogger semua kerana sudi bertandang ke teratak buruk ini utk membaca, memberi komen yg mencuit hati, bernas serta berkongsi cerita suka dan duka..

Dan hari ini aku bersyukur kerana aku dianugerahkan follower yg amat ramai..
- seramai 51 org -

aku tak sangka..
sbb aku rase blog aku ini hanya akan ada paling ramai pun 10 org shj pengikutnya
syukur pada yg Maha Esa..

Oleh yg demikian, seharusnya aku perlu memberikan sesuatu cenderhati utk kalian semua yg sudi meluangkan masa keblog ku setiap hari..
terima kaseh atas sokongan dan nasihat kalian padaku, selama aku berblog ini..

terimalah cenderhati yg tidak sebeberapa ini..
letakkan disudut blog anda …

indahnya ciptaanMu..

Imej
Pelangi

- gambar dr wikipedia -
Pelangimerupakan fenomena optik dan meteorologi yang menghasilkan spektrum cahaya (hampir) selanjar di langit apabila matahari bersinar semasa hujan turun. Ia merupakan satu lengkung yang berwarna-warni dengan warnamerah di lengkung paling luar dan ungu di lengkung paling dalam. Mengikut urutan, warnanya ialah merah, jingga, kuning, hijau, biru, indigodan ungu. Pelangi dihasilkan apabila cahaya terbias melalui titik air di udara. Sebab itulah pelangi selalu dapat dilihat selepas hujan. Ia berbentuk melengkung (bulat) kerana titisan air di udara berbentuk bulat/sfera. Namun biasanya bahagian bawah pelangi itu "terlindung" oleh bumi. Fenomena pelangi ini juga boleh dilihat dengan membelakangi matahari dan menyembur air pada hari yang cerah.
seperti pic yang aku ambil nie lah..Pelangi petang selepas ujan turun
snapan ku yg pertama.. first time ambik pic pelangi, pkai hp buyuk..selalu dok nengok smpai teleng2 kepale jerk...terkejut aku bila kete kanc…

mari mencuba..

Terdapat pelbagai cara untuk menguji keunikan tubuh badan kita,diantara keunikan itu sudah tentulah otak manusia.. dibawah ini ada ujian yang menarik untuk dicuba bersama.....

Sila lakukan dan jangan cuba menipu diri anda sendiri


Kira jumlah huruf F's dalam perenggan dibawah dalam masa 15 saat:

FINISHED FILES ARE THE
RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC
STUDY COMBINED WITH THE
EXPERIENCE OF YEARS

dah selesai?



Scroll kebawah hanya apabila anda telah selesai mengira!





OK?

berapa banyak?

tiga? (anda tentunya seorang lelaki!!!)

baca sekali lagi!

FINISHED FILES ARE THE
RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC
STUDY COMBINED WITH THE
EXPERIENCE OF YEARS

Salah, sebenarnya terdapat 6, kira semula..

Sebab berlakunya perkara tersebut diterangkan dibawah ini...




otak LELAKI tidak memproses perkataan "OF".

Keajaiban kejadian atau silap mata?

Sesiapa yang dapat megira kesemua 6 F's pada permulaan ujian memiliki
otak PEREMPUAN

Cuba la dengan kawan2 anda untuk meguji setakat mana kebenaran perkara
ini.."

Sama tapi tak serupa..

Imej
Anak "pingu" (kartun peguin) ditemui di Gurun Kedah