Teringat kembali manisnya senyumanmu

** Dirimu dikenang untuk selamanya **

Al-fatihah untuk anak sedaraku
Muhamad Aiman Bin Yunus
1998-2003




Pic di atas adalah pic terakhir kenangan bersama arwah Aiman..masa nie, dia dpt kebenaran doktor utk bercuti selama seminggu dr duduk dekat wad di HKL..selepas kimoterapi yg ke-2..mukanya menjadi kehitaman dan kulit mengelupas, rambut juga semua luruh..pic nie di ambil semasa menyambut besday adiknya yg pertama..sygnya masuk kimoterapi yg ketiga, keadaan diri arwah Aiman, tidak stabil dan dia juga tak mahu makan ubat..aku sempat bersamanya dan menasihati supaya rajin makan ubat dan cepat sembuh..tp Allah lebih menyayangi dia..dia pergi semasa ayah dan ibuku menunaikan haji ke Makkah pada awal pertengahan bulan januari 2003..bila ayah telepon dari Makkah aku mengatakan semua dlm keadaan ok dan mcm selalu..aku terpaksa berbohong kerana tak mahu menganggu ibadah ayah ibuku disana..




Pic nie pula, masa masuk bulan-3.. sakitnya membesar dgn begitu cepat, tali puteh dekat leher anak sedara aku tu, kira mcm penutup lubang kat dada dia belah kanan.. lubang tu fungsinya tpt keluar dan masukkan ubat atau darah..sbb yg dekat tgn dah abis kene cucuk.. kasihan anak sedara ku ini..kecil2 lagi terpaksa menanggung sakit yg begitu berat..walaupun dia sakit, tp lasaknya sama mcm org tak sakit.. arwahnya mmg budak yg bijak.. dan tak byk kerenah.. ramai yg sukakan dirinya.. tp sekarang semua tu tinggal kenangan yg tak dpt dilupakan smpai bebila..al-fatihah untuk arwah Aiman..


Notahato: pic nie aku ambil semasa berada dirumah org tuanya masa cuti hari keputeraan Sultan Johor yg lalu.

Ulasan

T.u.Y.a berkata…
alfatihah utk arwah Aiman..tu la lumrah kehidupan,x kira kecik atau besar sampai ajal akan dijemput juga ke tempat asal kita...
eiza in the house.. berkata…
tuya
* terima kaseh sudi mendoakannya..
besi berkata…
salam takziah.......semuanya kehendaknya....kita sabagai hamba kena meredhoinya
Tinie berkata…
sedihnya..
alfatihah untuk anak sedara ko..
aku pun simpati, terasa kehilangan gak.nak buat macamman kan, tuhan lebih sayangkan dia..sabar yer
eiza in the house.. berkata…
besi
* betul besi..
ada hikmahnya disebalik semua nie..tp ayah dan mak tak leh lupa akan arwahnya..sbb tak berkesempatan lihat wajahnya yg terakhir kali..

Tinie
* terima kaseh tinie..wlpun dh lama..masih segar dan masih za leh bygkan sejasad tubuh arwah diperbaringan..mcm tido saja..
eddie dewanaga berkata…
Allah Maha Besar...

gua tak berapa kuat utk lihat dan dengar cerita2 begini, arwah kakak gua yg sulung juga meninggal ketika usia muda kerana kanser, hati yg keras ini boleh jadi luluh...

semoga keluarga arwah tabah menerima dugaan ini...

al-fatihah.
eiza in the house.. berkata…
eddie dewanaga
* kita punya cerita silam yg sama rupanya..anak sedara tu pun kanser juga..kanser kelenjar..al- fatihah
eiza in the house.. berkata…
matakucing
** terima kaseh..alfatihah

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..