15 Mei 2009

senyum..



Cubalah senyum dan maniskan senyuman itu,
semua pekerjaan akan menjadi lancar.
Tapi cubalah marah-marah semua pekerjaan tak akan menjadi..




Senyum menghilangkan lelah suami,
senyum mengembirakan anak-anak.
Senyum juga mengindahkan lagi wajah anda..




Wajah manusia yang paling buruk ialah tatkala dia sedang marah,
sebaliknya wajah manusia yang paling menarik ialah tatkala dia sedang tersenyum..




Senyum itu sedekah,
maka senyumlah sebab kita tidak akan mampu mengeluarkan sedekah pada setiap masa..



notahati:kebetulan hari nie hari jumaat, kita mulakan hari ini dengan senyuman yg ikhlas utk semua org..moga kita beroleh pahala hendaknya..:)

33 ulasan:

a.k.u.p.e.n.t.o.i berkata...

kalo aku senyum ensem tak?

eiza in the house.. berkata...

akupentoi
** ape kata ko send pic ko tgh senyum kat za..baru leh tau hencem ke tak..:)

D a Y a (^_~) berkata...

smile

:)
:)
:)

eiza in the house.. berkata...

daya
** mcm tulah..
comelnya adik akak nie senyum
:)

Zaidon berkata...

Salam.. saya pun tgh senyum ni :) Eiza.. nak cakap ni, saya selalu komen kat blog Eiza, tapi Eiza jarang2 beri komen kat blog saya, sampai hati.. :)

eiza in the house.. berkata...

Zaidon
** hai en Zaidon,
alamak..maaf yer..
dh lama juga eiza tak kesana..
maaf sesgt..
ok,eiza janji mulai hr nie eiza selalu kesana yer..
i'm promise k..(eiza pun sdg senyum jugak nie) :)

fiezabaiduri berkata...

senyum sokmo! :)

eiza in the house.. berkata...

fiezabaiduri
** senyumlah dr hati..
duniamu berseri..
:)

Tinie a.k.a Ibu Fatin berkata...

aku senyum la ni..ko nampak tak??
walaupun aku sebenarnya tersangat marah menahan sakit ati..tulun

Zaidon berkata...

terima kasih.. :)

eiza in the house.. berkata...

Tinie a.k.a Ibu Fatin
** senyum kak..ikhlaskan hati..nanti baru nmpak jalan..:)

nape nie kak marah2..nak share tak?

eiza in the house.. berkata...

Zaidon
** sesama..klu lupa lagi, sila remind ok?..:)

matakucing berkata...

bak kata m.daud kilau.."senyumlah senyumlah ahaiiii cik mek molek" ulang 100x hehehe tp senang jer nak buat orang senyum..cuba baca ni "ipi kibir kiwin2 siyi idilih siiring ying cirii" eiza translate la sendiri hihihi

eiza in the house.. berkata...

matakucing
** aper tuuuu...eiza tak retilah nak translate..:(

Zaidon berkata...

nanti senang2 add ym saya sentosa_2u@yahoo.com :)

eiza in the house.. berkata...

Zaidon
** terima kaseh, insyallah..:)

eddie dewanaga berkata...

...senyum itu bukan sahaja satu sedekah, tapi bisa membikin hati orang2 disekeliling kita indah...

eiza senyum sorang2 tu kenapa?

(ingat abang posmen ke..?)

®0hä!žª_®ž berkata...

Senyum itu penawar duka..betul x??

eiza in the house.. berkata...

eddie dewanaga
** errrkk...terkena btg hidung ku bro..

ohalz
** sori tak reti eja nama kamu..
a'ah slh satu penawar..klu gelak happy2 pun sama..huhu

T.u.Y.a berkata...

senyuman aku la yang ko terbayang siang malam kan?
yang wat ko x leh zzzzzzzzzzz lena kan?kan?kan???
senyum walaupun ape gak org kata..caya lah..

eiza in the house.. berkata...

tuya
**a'aa, dgn ko mmg aku cmtu..bila nak jd bantal peluk aku nie..opps!! nanti mr. eri marah aku lak..hehe..senyum :)

A a D i I ? berkata...

(^_~) <--- amcam? sweet x? hoho!

besi berkata...

senyum itu sedekah........bagus2

dina berkata...

aku sedang tersenyum ^_^

n a r d indie winkie berkata...

senyum itu sedekah. dan senyum orang kata awet muda. ahaks..

matakucing berkata...

"ipi kibir kiwin2 siyi idilih siiring ying cirii" eiza cam ni ha bacanya "apa kabar kawan2 saya adalah seorang yang ceria" kalau huruf vocal tu tukar "i" kalau baca kan senyum aje keh keh keh, kalau tukar "o/u" muncung jer mulut tu.

naz ilyn berkata...

salam...
senyum ada penawar duka, penyejuk rasa, sedekah yang tak perlu keluarkan duit berjuta.

dkama berkata...

:-)))

D a Y a (^_~) berkata...

kak eiza tak aci da nengok snyumanku di ym

arryani berkata...

p/s tengah senyum sampai telinga nih......

Seladang berkata...

Senyum belum tentu lagi boleh menawan tetapi kalau bibir merah pasti menawan hingga janda Monggolia pun tertawan kerana rekahan bibir yang merah!

D a Y a (^_~) berkata...

da tukar link

sila ke sini
www.tentang-cerita-ini.blogspot.com

yg lama tu buleh la delete

kueh bakar berkata...

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails