21 Mei 2009

lawak gaban..

PUKUL BERAPA BUKA?

Pada suatu tengah malam telepon di rumah seorang pustakawan berdering.
"Pukul berapa perpustakaan akan di buka?" seorang pemuda di hujung talian bertanya.
"Jam 9 pagi encik, apa hal yang penting sangat encik menelifon saya tengah malam buta nie?" tanya pustakawan tadi.
"Tak boleh buka awal lagi ke?" pemuda itu bertanya lagi dengan nada kecewa.
"TIDAK, tidak akan dibuka sebelum pukul 9!" si pustakawan menjawab dengan nada yang tinggi.
"Penting sangat ke sampai encik tidak boleh tunggu sampai pukul 9 pagi untuk masuk?".
"Siapa kata saya mau masuk?" kata pemuda itu kesal,
"SAYA MAU KELUAR!"



MANGGA

Pada suatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga.
Pembeli: "Bang, berapa harga mangga sekilo?"
Peniaga: "RM7!"
Pembeli: "Amboi, mahal sangat... RM5 sudah la!"
Peniaga: "Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu!"
Pembeli: "Kalau tak manis, macam mana bang?"
Peniaga: "Kalau tak manis, tak payah bayar!"
Pembeli: "Kalau macam tu, beri saya yang tak manis 10 kilo!"



SIAPA BANGANG

Seorang lelaki telefon hospital untuk memberitahu yang isterinya nak bersalin. Dan jururawat hospital menjawab telefon lelaki tersebut.
Lelaki: "Hello... tolong saya sebab isteri saya nak bersalin!"
Jururawat: "Sila bertenang... ini anaknya yang pertama ke?"
Lelaki: "Apa la punya bangang... ni laki dia la!"
Jururawat: "Pulak... "


RAHSIA MENANGKAP IKAN

Ada seorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut... so crew TV9 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan.
Crew TV9 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?"
Nelayan : "Oh, pakcik guna firasat. Pakcik tengok cara isteri pakciktidur bila pakcik bangun pagi.
Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala ke kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan."
CrewTV9 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?"
Nelayan : "Itu tandanya rezeki depan mata, pakcik tak turun ke laut pagi tu... "
CrewTV9 : "O, ye ke.... "


MALUNYA

Seorang wanita muda telah terberanak di dalam sebuah lif. Dier pun malu macam nak giler dan tak mahu kuar dari lif itu. Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis, bomba dan pakar ilmu jiwa untuk pujukdier keluar.
Pakar ilmu jiwa tu pun cakap ler, "Cik... keluar lah... aper nak dimalukan... perkara biase jer nih."
Wanita muda yang terberanak itu pun menjawab, "Tak mau, tak mau, saya malu."
pakar ilmu jiwa itu menambah, "Alah cik... tahun lepas saya ader 1kes lagi teruk... pompuan tu beranak dalam longkang!!"
Mendengarkan kata-kata pakar ilmu jiwa tu jer, wanita muda tu terus meraung bagai nak giler lalu berkata, "Yang tu pun saya gak,uhwaaa.. .. !!!"
Pakar ilmu jiwa itu tak tahu nak cakap aper.

15 ulasan:

mamai berkata...

wakakakakak mmg lawak tq buat pengubat bosan

eddie dewanaga berkata...

eiza..!
nak kena piat telinga ni...
nanti dah kawen, tido terlentang...!

hehehe...

Hidemichi berkata...

4 kali aku gelak...yang 'sapa bangang' tu aku tak paham. boleh bagi nombor telefon aduan?

Zaidon berkata...

thanks.. gumbira hati :)

a.b geldofg berkata...

heheheheeh
bnyak cerita lawak ko ye
kasi lagi!

ciK LyndaWawa igUana berkata...

lawak gaban?lawak otomen takdo ke???

dkama berkata...

hahahahahaha.... lawanyer.... takyah aku beli ujang dah... baca kat sini jer dah gelak guling2... haha

sis_nita berkata...

hakhakhak..

dik..

kesian arr jururawat tu.. tak pasal2 kena bangang..

hakhakhak..

kueh bakar berkata...

gue ok2 saje..sehat...ko kat mana? kg ker? kg mana?he he selamat bercuti...serdang sunyi sepi..

eiza in the house.. berkata...

salam jumaat buat semua..

Mamai
* syukurlah..awak suka..sama2..:)

eddie dewanaga
* adoiii...cakit ampunn..tak nak kene piat tinga..cakit..

syytt!! tu mana bley ckp kat sni bro..ihik2

Hidemichi
* yer ker...ala, gelak lelebih pun tak ape bro..eiza tak marah..

"sapa bangang" tu yg baca kot..
huhu..eh tak...org tu kata nurse tu la bangang kot..za pun confius nie..jom kita baca sesama balik ekk..:)

Zaidon
* alahai bestnya dpt gumbira kan hatimu itu :)

a.b geldofg
aik bro kan tak suka gelak..
nie leh tergalak2 lak dia..hehe..
takper2 teruskan..ceria kan hr mu dgn lawak ku ini..hehe

cik lyndawawa
* uit..ko nie aku dh bg gaban ko nak otomen..nanti lah aku cr..dekat blog Aadil kot ada otomen..hehe

dkama
* ni bakal bapak org nie..
masih baca ujang lagi..adeyy..
ko kene beli gak, x untung nanti dia org..nanti majalah ujang tu kang saman aku lak..buat lawak free kat sni..

sis_nita
hehehe..akak bwk bersbr,
tulah kesian nurse tu...
tp yg bangang tu laki pd org yg nak bersalin tu lah sebenonya kan?..

Kueh Bakar
* alhmdulilah..lama tak dgr kabarkan..abis still bukak bisness ke coti2 nie..kg kat bt pahat je :)

besi berkata...

eiza..nie semua boleh menghilangkan tension....heheheh
cool je

eiza in the house.. berkata...

besi
* nak hiburkan besi lah nie..:)

Tinie a.k.a Ibu Fatin berkata...

wakakakaka
memang lawak giler..
aku tak pernah baca lagi lawak2 ni..
boleh tenangkan fikiran petang2 ni huhu

A a D i I ? berkata...

wakakakka..sakit perut aku pepagi.. =)

zedmagel berkata...

Eiza,

Lawaknya...lawak awak..memang tersangat le gelinya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails