12 Mei 2009

disebalik bercinta dgn org yg salah..

* memang ALLAH S.W.T sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


* memang ALLAH S.W.T sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH S.W.T


* memang ALLAH S.W.T sengaja menemukan kita dengan orang g salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.


* memang ALLAH S.W.T sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH S.W.T MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...


* memang ALLAH S.W.T sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


* memang ALLAH S.W.T sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA .


* memang ALLAH S.W.T sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


* memang ALLAH S.W.T sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL .


Wahai sahabat yg kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


HARI ESOK BELUM PASTI MILIK KITA CARILAH KEREDHAAN ALLAH S.W.T DENGAN MELAKUKAN SURUHANNYA DAN MENINGGALKAN LARANGANNYA....

16 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

sume yang di tulis itu benar2 belaka..
Tuhan sengaja menemukan perkara2 yang salah utk kita supaya kita boleh berfikir,utk membuat sesuatu keputusan yang betul..bukan menyalahkan takdir dan sentiasa berputus asa..

eddie dewanaga berkata...

setiap kesilapan ada rahmat...

Allah Maha Adil...

besi berkata...

jgn percaya dengan asmara...

azmi yusof berkata...

sapa yang salah ni?

Diarihatiku1976 berkata...

belajar dari kesilapan kan...

matakucing berkata...

Allah akan menduga hambaNya mengikut kemampuan hambaNya juga. Hidup mesti terus

naz ilyn berkata...

salam...
akak setuju... kalau kita sentiasa fikir secara positif sesuatu kejadian itu tidaklah kita merasa kecewa, sengsara dan menderita.

Ma'am_Chelsea berkata...

Tima kacih sudi share :-)

Lina berkata...

mmg lah jmpe org yang slh kte akan pkr untuk tidak mgulaginya lagi..tp kalau da byk kli bnda yg sama jgak jmpe yg slh..bila nak abs...buat apa kte kalau x pkrkan btol...yg ada2kan carita sja untuk menarik perhtian umum..:(
da terlambt da...coz da terjebak x boleh berundur..just maki2 hamun jek lah....lagi2 kalau yang da terlanjur tu...mmg lah malu smpai kiamat..

Hidemichi berkata...

huk...sob!...sob!...

anaklaut berkata...

n3 yang sngat menarik untuk di baca..setiap kelemahan dan kesilapan ada hikmahnya..

p/s: tq singgah anaklaut.

mummysyafie berkata...

kiter belajar dari kesilapan. dan sesuatu yang berlaku ada hikmah nya.

ciK LyndaWawa igUana berkata...

aduh..terasa sy dengan kata2 itu....

eiza in the house.. berkata...

salam semua kengkawan..

terima kaseh atas komen2 kalian yg bernas ini dan n3 ini tidak berniat sama sekali utk mengaibkan sesapa..
sekadar untuk renungan kita bersama..bak kata bidalan "buang yg keruh ambik yg jernih"..tak payah kita utk memanjang cerita..

seperti kata Dr. Tuah Iskandar al-Haj di dlm bukunya..

"Mungkin kita sengaja ditemukan dengan org yg salah supaya nanti apabila kita bertemu insan yang betul, kita akan lebih menghargai sebuah pertemuan itu..."

fikir-fikirkan la :)

zedmagel berkata...

Eiza,

Dah jadi penyambut tetamu jangan mrempit lak. Nanti kesian tetamu awak Q kat kaunter tunggu receptionis
tak muncul-muncul.

Tau-tau awak dah kat ospital. Tuya cakap tu betul..

Ikut blog awak yek?

eiza in the house.. berkata...

zedmagel
** thanks bro..tp rempit tu satu kemestianlah..tak leh nak buat ape dah..

doakan eiza sentiasa selamat yerk :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails