25 Jun 2009

jom balaja bahasa bangla..



tadi masa mat bangla cleanar tu menyapu dia duk bebel ngan aku rambut amoi2 kat dlm tu makin hari makin byk gugur2..kat tpt meja aku, cuma byk smpah kertas koyak2 jerk, rambut tak ada..al-maklumla aku pkai tudung..
masa dia sapu sofa kat depan meja aku tu tetiba kuar cicak..masa tu aku tgh berdiri depan mat bngla tu..tetiba mulut aku jerit 'cicak' ...
aku jerit tu bukan sbb takut..saje nak bercakap...so sbb dia kecik aku tak la takut sgt..
pastu budak bngla tu tnya balik panggil ape? cicak?..
aku ulang balik.. 'ci...cak' atau 'lizard'..eh betulkan..bukan crocodilekan..hik3..
pastu dia bg tau la klu bahasa bangla cicak nie dipanglik tiktikK..
aku rase cm tu la gamaknya sebutannya kot....yg kelakar bila dia sebut..
'CicaK TikTikK'..mcm ape ntah bunyi nya...hihi

15 ulasan:

eddie dewanaga berkata...

eiza tanyakan bangla tu...
apa makna "suda-sudi"

Hidemichi berkata...

bukan tiktik cicak ke?

azmi yusof berkata...

macam baby mintak susu jer..heheheheh..
*laju benor posting dia..tak terkejar nak bagi komen..

eiza in the house.. berkata...

eddie dewanaga
* rase2 klu tnya kene pelempang tak nanti..alamak dia dah balik..minggu depan jerk la tnya bro ekk..

Hidemichi
* boleh jugak la kot..sama jerk maksudnya..tp ko sudah tinggal itu K la bro..

azmi yusof
* nak wat cmner bro..
idea tgh mengila0..
klu kering, tandus jerk la blog nie..hehehe

kene sebut betol2 nanti jadi bunyi lain la pulak..

besi berkata...

bahasa2 dunia semuanya unik...heheheheheh

eiza in the house.. berkata...

besi
* betul tu..jom kita blaja bahasa jawa..he3

QueenWizza berkata...

bangla tu ckp melayu ek. pelik je tiktikk hehee..

AiE bAhRi berkata...

eiza,
belajar la bahasa bangla lg.at leat kalau diorang kata belakang, eiza boleh faham.hehe

eiza in the house.. berkata...

Quenwizza
* a'aa, dia yg ckp..pastu dia ckp klu pukul itu belakang cicak..kasi mati baik bg muslim..huhu

aie bahri
* tak mo le, dh la dia tgk eiza semcm..karang terjatuh chinta dia kat eiza tak mo la...eee..

fiezabaiduri berkata...

tiktik..
dok bayang perkataan tu disebut dengan suara bangla.
hohoho..
sini tak de bangla.indon saja ada.

eiza in the house.. berkata...

feizabaiduri
* bai ko salah sebut ..pesal K kat belakang ko buang..tak cun dah bunyi nya..hehe..

ko nak tau tadi masa aku nak nyebut pun dah terputar2 lidah cm mat bangla tu sebut..aku cover2 jerk gelak aku td..

cikin berkata...

haha.. cm pelik jer cicak = tiktik.. salah sebut naya jer.. huhu

mamai berkata...

adik manis lama atau baru...hijau atau biasa...bila pie KLCC or KL rasa macam dah dok kat bangladesh pulak

rondo-ayu berkata...

buka kelas bahasa bangla ..buleh kita belajar

eiza in the house.. berkata...

cikin
* TikTikK..baru betul sebutannya..ada huruf K kat belakang tu..bygkan sebut ngan nada bangla..terbelit lidah..ayo2

mamai
* alahai...tak best la mcm tu..

rondo_ayu
* boley2..tgk la nanti tenaga pengajar mau kasi ajar ke tidak :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails