22 Jun 2009

anjing makan rumput?..



percaya atau tak tulah yg aku lihat tadi..
ada dua ekor anjing landing baik dekat depan opis aku nie..
aku duk la termenung jap tgk ape yg anjing dua ekor tu buat..
agaknya dik kelaparan sgt n tak ada makanan dlm tong smpah
tu la dia org makan rumput..

tp tadi nak ambik pic..dia lari pulak..
kesiannya aku tgk..abis nak wat cm ner..bekal aku pun dah abis..

jd makan jerk la rumput2 tu yerk..huhu

27 ulasan:

nurmieliasyaza berkata...

memangla kena makan rumput..rumput tu sebagai ubat..samala kucing pun..

eiza in the house.. berkata...

nurmieliasyaza
* kan dia makan friskies mcm kucing..nape makan rumput..utk ubat?..ooo anjing pun demam cm za jugak ..hehe

budak kecik g cuti balik kg eh..tak ajap pun :(

sis_nita berkata...

anjing makan rumput?
akak ni lerr 1st time dengar..
dan tidak lerr penah akak nampak..

eiza in the house.. berkata...

sis_nita
* betul2 cuma tadi tak sempat snap la kak..terkesima tgk dia kejap tadi lupa nak ambik pic..huhu

matakucing berkata...

oh tak pelik tu eiza, aku pernah nampak rumput makan anjing..percaya??

eiza in the house.. berkata...

matakucing
* wakakakaka...mau guling2 eiza dengar lah bro..ko nie ok ker tak bro..hehehe

eddie dewanaga berkata...

betul kata nurmie,
rumput tu ubat bagi anjing dan kucing...

tapi jika ada lebih makanan nanti, eiza boleh beri, makhluk tuhan juga.

eiza in the house.. berkata...

eddie dewanaga
* ooo..cmtu ekk..
klu kucing za tak pelik sgt bro..
sbb mmg selalu nmpak..suka betul dia isap rumput tu..anjing nie kira first time le tgk dia mcm best jerk mengumam rumput tu..rupanya ada terapi kat situ yerk..

La DoLce berkata...

heheh anjing tu ader sakit ..kamu jgn dekat...

sy tgk kurus semacam jer anjing tu..

fiezabaiduri berkata...

pernah tengok kucing makan rumput :D

eiza in the house.. berkata...

La dolce
* eee..tak nak la dekat..dekat pintu jerk..takut anjing tu ada sakit lain..amit2..

Feizabaiduri
* hehe..samalah kita..:)

dkama berkata...

memeng diorang makan rumput untuk buat ubat

eiza in the house.. berkata...

dkama
* baguskan tak yah g klinik..

anaklaut berkata...

salam..eiza in the house.

memang eiza, sangat baik sangat.. satu kelemahan saya sangat mudah percaya pada orang..namun pas ni saya sangat berhat2..

tq sudi singgah anaklaut

zedmagel berkata...

Salam Eiza,

Anjang mana ada makan rumput. Tadi tu dia mencium rumput untuk mencari tempat melepas. Awak nak capture dia lari lah teperanjat.

Lain kali kalau dia tengah mengais-ngais jangan kacau tau. Belikan la apa-apa untuk dia makan sikit. Dia kan menjaga keselamatan awak juga. Kalau ada penceroboh datang dia akan menyalak dan menggigit ye tak?

mamai berkata...

anjing makan rumput untuk ubat tapi kalau dah makan tumout dalam tong sampah tu kebulur namanya....

jenis macam nie merbahaya sebab dia akan menyerang orang so panggil la majlis perbandaran untuk ambil tindakan...

Mohd Ariff berkata...

kalau kat kg.. ayam selalu makan rumput.

**first time dgr anjing mkn rumput.

KUNTONG berkata...

agaknya anjing tu,nak cium-cium rumput kalau-kalau ada rumput yang boleh dibuat ubat. cuba beritau saya dimana pejabat u boleh i tengok anjing tu, kalau-kalau dia datang lagi.nyatakan jalannya.

Hidemichi berkata...

belanjalah mereka hot dog! kesian tau...

DaliaLiyana berkata...

tak silap...rumput tu kalau makan sbg ubat...nnt refer mak aku balik..tul ke tak ape yg aku rase ni....heheheh

a.k.u.p.e.n.t.o.i berkata...

ari2 mkn tulang mana leh tahan....kekdg nak gak kena ulam..

cikin berkata...

uih.. ni 1st time denga anjing makan rumput.. btul ke rumput tu ubat dorg.. pandai ek dorg tau yg tu ubat..

eiza in the house.. berkata...

anaklaut
* takperla..jdkan ape yg berlaku tu sbg pengajaran..kita sama jerk ada kelemahan..:)

zedmagel
* mana ada..sbb za dah tenung dia lama kat dlm opis la tu..tgk dia makan rumput..bila nak snap pic kluar dr pintu..so terkejut la dia..dia tak korek2 tanah..dia jilat rumput2 yg dlmnya ada air tu..sedap jerk tgk dia jilat2..
smpai tersalah jilat lantai pulak..
hehe..

mamai
* ooo..cmtu..
nie mmg anjing liar..dulu lagi byk..siap leh main lari2 kat koridor depan opis nie..nie mana ntah dia dtg..baru semlm jerk nampak..hr nie dah tak ada dah..

Mohd Ariff
kat kg eiza..lembu, kambing pun makan rumput gak..cuma tak penah dgr ikan makan rumput..hehe

yer ker..peminat novel jugak eh?

Pakcik Kuntong
* kat sni dulu2 mmg byk anjing liar..sekarang dah kurang..mcm dah kenal kita org pun..tp mmg semlm dia jilat n gigit2 rumput tu..rasenya dia dahaga tak pun lapo tahap ape ntah nak sebut pun tak tau..nyatakan nama jalan adalah rahsia kerajaan eiza ..hehe


Hidemichi
* jom arr kita belanja KFC terus, kat itu anjing..hehe


Dalialiyana
* ok..tnya la mak awak balik ekk..:)

akupentoi
* tul jugakkan..makan ulam ngan smbal belacan ngan nasi panas sedapnya bro..hehe

cikin
* tula..kita pun tak cye..tp mata kita tgk dia mmg buat mcm kucing buat tu..

Tinie a.k.a Ibu Fatin berkata...

ish-ish dah jadi lembu plak

ai berkata...

Alamak!!!!! huwaaaaaaaaaaaaaaaa...nape la kau buat entry ni eiza oi?? aku x leh la. Sian giler wei.. :(

~ eila'z ~ berkata...

ermm klu kucing makan rumput tu biasa la tengok... tapi klu anjing ni tak penah lagi la....

eiza in the house.. berkata...

Tinie a.k.a Ibu Fatin
* klu cmtu lembu kene makan daging la..hehe

Kak ai
* walawala..kak..ko jgn sedey sgt..karang za jumpa za bg makan yerk..

eila'z
* nak wat cmner..den tak tipu tau..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails