antara limau nipis dan limau kasturi...









antara dua limau nie..
mana yg namanya kasturi n mana namanya limau nipis?..
ada sapa yg leh tolong???...pls!!

sekian, tq..






Ulasan

KUNTONG berkata…
eiza: yg di pinggan limau kasturi, yg di pokok limau nipis.agak saja.
eiza in the house.. berkata…
Pakcik Kuntong
* yer kot pakcik..eiza pun benonya confuse nie..
r0ha!Za berkata…
yg dlm pinggan tu limau kasturi.
di pokok tu limau nipis,ssh nk beza jgk ni..hmpir sama
eiza in the house.. berkata…
rohaiza
* ooo..tu la jwpnnya ekk..tq2..hehe
mamai berkata…
yang dalam gambar tu dua-dua limau nipis...

limau kasturi kalau tak salah dia kecil dan ada warna oren sikit..mak aku caka la..
eiza in the house.. berkata…
mamai
* yer ker..tp yg dlm dulang tu kecil2 la..iskh..konpius dah lagi nie..
sis_nita berkata…
gambar yg kat poko tu tak baperr jelas..

yang kat dalam bekas tu limau kasturi a.k.a limau sambal..

limau nipis besar sedikit saiznyerr dari limau kasturi..
sis_nita berkata…
poko = pokok
sis_nita berkata…
owhhh.. okehh.. dah klik kat gambar.. mmmm.. rasanya mmg yg kat pokok tu aderrlaa limau nipis..

sekian.. macehh :)
ko buat soalan ni ada hadiah tak??
wakakaka
atas dlm oingga tu kompom limau kasturi dan masih kat pokok tu adalh limau npis..sedapnya tetiba aku teringin nak minum limu ais..
eiza in the house.. berkata…
sis_nita
* siap analisis lagi sis nita nie..hehe

Tinie a.k.a Ibu Fatin
* kalu ada pun, aku suh korang minum ais limau jerk hadiahnya..boley?...
wakaka..
fiezabaiduri berkata…
ramai yg dah tolong jawabkan.hehe..

bai dulu pon konpius gak antara dua limau ni.
skrg ni pon kekadang konpius gak.hehe..

limau yg kecik tu limau kasturi.
limau nipis lebih masam dari limau kasturi.
dina berkata…
limau kasturi yg dlm pinggan tu yang, kat pokok tu limau nipis...
limau kasturi kulitnya nipis, berulas mcm limau manis, dan isi warna kuning,

limau nipis, kulit tebal, bersari mcm oren, isinya putih
Mohd Ariff berkata…
salam...

kalau pokok limau kasturi dia lebih rendang & dahan dia xsampai 1meter. jarak antara 2dahan pun rapat2 je.

pokok dlm pict tu pokok limau nipis. mybe baru baru belajar berbuah. mcm lembut lagi dahan dia.

**lawa gak ek pict kamera Canon IXUS 60 ye..
eiza in the house.. berkata…
fiezabaiduri
* syukur...kengkwn nak tolong..selalu confuse..yg tau limau bali ngan limau mandarin..hehe

Dina
* tq dina...ok2
dlm dulang limau kasturi
kat pokok limau nipis

ok2 dah hafal..hehe:)

Mohd Ariff
* Ariff sungguh tuan hamba..tq2 :)

erkk..tak tau la pulak best ke tak camera tu..tp layan jerk la..za guna camera hp jerk..:)

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..