01 Oktober 2009

bencana itu...

Salam semua kawan2..mcmana hr nie..moga kembali bersemangat bekerja dan especially berblogging la..:)

Semalam selang 5 minit aku smpai umah dari tpt keje..aku dikejutkan dgn gegaran yg agak kuat..sehingga mak yg duduk tgk tb terasa mcm melayang2...terus menjadi panik.. mak aku tnya dekat ayah aku sama ada merasakan ker tak umah kita org bergoyang @bergegar (aku tak tau istilah mana yg ptt guna)..bila ayah kuar dr umah dan tgk lampu jalan depan umah kita org pun bergoyang sama mmg sahlah ada dimana2 gempa bumi..selang setengah jam kemudian tb 3 ada letak note kecil dekat bwh citer tu yg menyatakan ada gempa di bhgn Sumatera yg dianggar 7.9 skala riter (aku tak tau eja)..

Malam tu aku berym ngan kwn aku dia Vietnam yg menyatakan taufan ketsana hampir ketempat dia menginap...punyalah aku risaukan dia..sbb dia ckp tunggu dan lihat nanti cmner keadaannya..moga Allah lindungi dia dan sahabat2nya disana..amin

Bila difikirkan balik..klu tsunami terjadi..selamatkah aku di bumi Batu Pahat ini..sbb penah satu ketika ada berita yg menyatakan Batu Pahat akan tenggelam sbb kwsnnya yg rendah..nauzubillah..umah aku dah la jauh dr bukit bukau..cmner nak rempit g sna klu ada tsunami??

11 ulasan:

zedmagel berkata...

Salam Eiza,

Tak terasapun ada gegaran dan gempa semalam. Tak tau le tak perasaan atau sangat sibuk sendiri. Jika Tsunami lagi, mohon supaya Allah lindungi negara kita dan lain-lain saudara Islam sedunia.

Mudah-mudahan

eiza in the house.. berkata...

zedmagel
** berlaku dlm masa x smpai 5 minit..tp umah eiza mmg selalu terasa..tulah mudah2n dijauhkan..umah bro kwnsn bukit..umah eiza tak ada bukit..huhu

mamai berkata...

mungkin kita juga yang telah banyak melakukan kemusnahan sehingga bencana datang

@e_da berkata...

alamak risaulak abah kat kg tu... hopefully semuanya selamat la kan.. mintakla jauh dr segala bencana nih..

anyway selamat hari raya maaf zahir batin kak..

eiza in the house.. berkata...

mamai
** yg "kita" tu tak pikir utk masa depan anak cucu kenape..tp mmg byk silap "kita" yg membawa bencana..setujukan?..

@e_da
** tulah..semlm mcm tak cye..tp insyallah tak ada ape2 kot eida..

selamat hari raya eida..slm peluk cium utk mika :)

KUNTONG berkata...

Eiza : kalau tsunami mari kat separap. awak lari le kat mampan. Mudah2an kita semua dijauhi dari marabahaya.Amin.

eiza in the house.. berkata...

Pakcik Kuntong
** insyallah...:)..
harap jauhkan la...takut..dosa dh byk..pahala skit..

zedmagel berkata...

Kojah,

Dah tau pun dosa banyak, banyakkan amal mudah-mudahan akan banyak pahala. Aduss...fikir hal anak cucu lak, berduapun lum lagi dik...

eiza in the house.. berkata...

zedmagel
** kojah mmg gtu..selalu terblus lebih...huhu

caluk@cencaluk berkata...

aku kat opis ingat pening belasah kari kambing tgh hari ha ha. lepas gegar tu dgn x de perasaan sambung kerja balik. tak pasal2 kena halau dgn security suruh kumpul kat luar bangunan ha ha

eiza in the house.. berkata...

caluk@cencaluk
**waduh2 sodap ko makan kari kambing ekk, x ajak aku pun..nasib la sopan2 jerk gegarnya..klu tak abis la ko caluk..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails