16 September 2009

cerita nak raya...

malam tadi lepas berbuka puasa..aku macam biasalah sibuk mengemas dapur dan mencuci pinggan mangkuk..lepas siap semua aku buat ape ekkk??....owh..aku dok menerai baju raya yang aku ambik semalam dekat umah kerani tempat aku merempit sabtu ahad tu..tp..malangnya..baju lawa cantik jelita aku tu sudah bertukar jadi huduh dan baju yg tak lawa tu leh jadi jelita lak..aduhai...nasib baik mak dia ambik harga tempahan tak mahal sangat..kira ngam2 choi la...cuma sedeynya baju yang cantik jelita itu aku suh makcik tu buat ikut baju contoh yg aku bagi.. la nie dua2 dia bg tibai cerut kat tgn tu.. mmg sedey.. rase dunia gelap gelita sekejap...tulah gatai2 nak buat bju pesen sapa suh..lepas nie rase tak nak lagi buat bju moden2 nie..sbb tak kene ngan jiwa aku..huhu..

pas siap semua tu aku duk tolong mak pasang langsir kat ruang tamu umah tengah..alahai gemuk betul bdn aku..nak panjat2 nie dh tak blh nak imbang dah... rase macam berat jerk badan..padahal hari tu diet sakan sbb akukan sakit..nie mesti penangan munjung yg byk sbtu ahad lepas tu..klu aku tak makan sapa lagi nak abis kan yer tak..

berbalik citer pasal langsir tu... level susah telah dibereskan semalam...nie pasang langsir tahap dawai lak..kira level senang lah nie...pasang punya pasang..sampai la kepada pemasangan utk pintu bilik...pelik tau langsir mak aku nie..tiap2 tahun mesti bg masalah kat aku nak memasangnya..bukan susah ape..dianya ketinggian selalu tak relevan ngan 3 pintu bilik tu... asyik singkat jerk.. dh jd seksi..he3... mak siap ckp gaknya tiap tahun dia makin mengecut kot.. tu sbb makin senteng jerk...alahai mak berdekah2 aku gelak ngan penyataan mak aku tu..mak aku leh buat senyum kambing jerk..keh3..klu pasang yg sangkut besi tu lagilah aku geram..nak masuk kat lubang getah tu dah la selalu fail jerk..pastu time nak sangkut asyik tak masuk jerk..sbb kdng2 longgar kdng2 pendek..tarik2 mau tanggal tpt penahan dia tu aku kejekan....keh2..mcm2 gelagat lah nak masang langsir nie..

dan buat pertama sekali semlm abah pasang pelita..selalu aku ngan edy jerk yg pasang...suka aku.. sbb cdgn aku pasang kat pokok pinang tu..diguna pakai oleh abah..yer la nak cari kayu sapa nak cari..last2 cucuk paku kat btg pokok pinang tu ha..abis citer..senang..hehe...bak kata upin dan ipin betol3..:P

16 ulasan:

el berkata...

wahhh langsir baru..hehehe seksi la tu kahhh....sebok betul eiza eh...heheh yelah raya nk dekat ni..huhuhu

eiza in the house.. berkata...

el
** langsir lama el..tp ganti ngan yg dh basuh jd baru lah balik..sbb baru cuci..keh3

-aku sibuk nie sbb tak ada sapa kat umah..bertiga jek,so yg ptgkan "kerjasama"... keh3..ko makan keapchi igt kat aku tau :)

Mak Su berkata...

kita dah amik kad raya, mekasih :D

eiza in the house.. berkata...

Mak Su
** sama2 mak su :)

mamarempit berkata...

langsir dipasang oleh en papa....mama 1 ari basuh utk 3 tingkap je...tk leh memanyak...tk muat ampai....letih kan nk panjat2 ni....hahahha

eiza in the house.. berkata...

mamarempit
** a'aa...nak pasang langsir nie mmg mencabar sgt..terloncat2 , ter2 byk yg ter lah..he3

azmi yusof berkata...

kesian pokok pinang tu..dah macam pontianak dah jadinya..

eiza in the house.. berkata...

azmi yusof
**keh2..a'ahkan sbb berjurai2..tp tak perla..ape guna tanam klu tak leh buat penyangkut pelita..he3

sila ambik kad raya kat blog ini..pastu bg kad sya...eh, mana leh sbb kat dlm tenet..tmpal kat blog jerk boleh..:P

a.k.u.p.e.n.t.o.i berkata...

slamat raya sis...nak lontong ngan otak2..

mizaranun berkata...

Slmat ari raya.. ^^,

dkama berkata...

dengan adanya pelita itu maka bolehlah kiranya ko main mercun... hehehe PEACE...

dina berkata...

huih, best betul dapat raya awal dgn mak abah kan za... huhuhu... aku malam raya baru sampai kg.. cedih tau...

zedmagel berkata...

SALAM AIDILFITRI EIZA DAN KELUARGA,

ADUIII...DAH SEMAKIN SIBUK ADIKKU YANG SEORANG NI MEMBUAT PERSIAPAN RAYA BAGI MENGHIAS RUMAHNYA. YE LAH TAK EIZA YANG BUAT SIAPA LAGI?

SATU MASALAH SAYA LIHAT, SEBAB LANGSIR SENTENG. BUKAN KAIN MENGECUT TETAPI PINTU AWAK TU SAYA KIRA SEMAKIN TINGGI.

CANTIK PELITA LIKUR KAT BATANG PINANG TU, LEPAS RAYA CONFORM POKOK PINANG TU TERBAKAR DAN MATI.

TAPI TAK PE RAYA SETAHUN SEKALI KAN?

s@yangh@sni berkata...

2, 3 KUCING BERAYA..
MANAKAN SAMA SI TIKUS RAYA..
2, 3 HARI LAGI NAK RAYA..
AMPUN DAN MAAF DARI SAYA..

TERLEBIH BISA TUTUR BICARA..
DISIMPAN JANGAN AMPUN DIPINTA..
SYAWAL DINANTI BERSAMBUT RIA..
IKHLAS DARIKU YANG CANTIK JELITA.

n a r d indie winkie berkata...

ish..ish.. nape dengan baju raya tu? ni wat fesyen ape plak smpi leh jadi huduh? takpela, raya pakai baju lama je ek. hehe

dkama berkata...

Suka ar header ko nih... Andainya dikau si pari-pari... Tak sudi aku nak jadi si pare-pare... canot go la pare-pare... Pecah kaca pecah gelas kad raya ko aku dah balas... PEACE...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails