tazkirah diri...


-sekadar gambar hiasan-

alhamdulilah..semua masalah yg aku tanggung sebelum nie ...makin beransur beredar pergi...
aku harapkan ramadan tahun nie penuh keberkatan buat aku sekeluarga..ape yg terjadi tu jdkan pengajaran dlm hidup agar aku tak mengulanginya lagi..

buat kawan-kawan..moga kalian dpt rase kenikmatan dan kemanisan ramadan yg sebenar, supaya kita tak jauh dari Nya dlm menghadapi liku2 kehidupan ini..
aku doakan kalian sehat dan bahagia disamping keluarga teman dan insan2 yg tersayang..amin..
syg kalian..:)


Ulasan

T.u.Y.a berkata…
pada aku Ramadhan kali ni mmg membawa macam2 keinsafan utk aku za..

musibah datang pada diri aku..demam sepanjang puasa memang membuatkan aku menghargai nikmat sihat yg di beri Nya..

aku semakin menghargai setiap rezeki yg aku dapat..insaf..insaf!!
eiza in the house.. berkata…
tuya
** aku pun sama mcm ko tuya..sepanjg ramadan nie mcm2 dugaan aku terima..

buat aku insaf diri..bahawa aku perlukan Nya..setiap masa dan waktu..
mamai berkata…
semoga kamu juga diberikan kemudahan dan keberkatan
zedmagel berkata…
SALAM EIZA,

LAIN MACAM PULAK BUNYI N3 EIZA KALI NI. TAK CERIA MACAM SELALU, SEPERTI BANYAK KESILAPAN DAN PERKARA SALAH YANG TELAH BERLAKU.

WALHAL TAK ADA APA PUN YANG SERIUS, SEKADAR EIZA BERMAIN KATA AGAKNYA.

TAPI SEPERTI AKAN DATANG SEBUAH KEBAHAGIAAN BUAT EIZA MENJELANG SYAWAL NI...BUNYI MACAM TU LEE....
JASA berkata…
Salam Ramadhan dan selamat menyambut Aidil Fitri...Maaf zahir dan batin
amirhamzah64 berkata…
a'ha....itu sebab Ramadhan datang setiap tahun. Kalau tidak :
1. Melantak je makan tak berhenti-henti
2.Yang tak pernah pergi masjid, ni la masa nak pegi, sebab ramai yang se klon dengan kita
3. Yang sombong mendongak ni la masa merendah diri. Rasa perut kosong macam orang miskin yang tak dapt makan berhari-hari.
4. Yang mulut macam murai tu, ni la masa nak jadi kutu. iaitu 'mati kutu' supaya insaf sikit.

Sekian saja tazkirah ringkas saya untuk hari ini. hehehe.....tazkirah ke ni?
KUNTONG berkata…
Alhamdulillah.Semoga sihat memanjang/
encikbmwhitam berkata…
sama-sama kita berusaha untuk dapatkan "malam lailatulqadar"... malam yang lebih baik dari 1000 bulan...

segala yang baik itu datang dari Allah S.W.T. manakala segala yang buruk itu datang dari kelemahan diri kita sendiri... sama-samalah kita bermusabah diri dan menjadikan hidup kita lebih baik dari yang sebelumnya... insya Allah.
zedmagel berkata…
Salam Bro Amir,

Tazkirah tu bagus dan sangat di puji. Tapi tazkirah le di blog sendiri ..itu saja tazkirah ringkas saya kepada komentator yang bertandang di blog kekawan.

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..