12 November 2009

fikir=fikirkan..

Salam semua kengkawan..moga berbunga riang hati kalian semua hari nie..:)

Hari nie bos KL tak jd dtg..hilang skit gubra aku..fuh..lega..tp gubra ku akan kembali pd next week la..sbb rasenya dia nak jumpa aku sgt tu..ada perhitungan yg perlu di settlekan..hehe

Sebenarnya aku nak citer lain nie..nie aku nak tnya korang lah kan...

Kalau korang jumpa duit kat tgh jalan atau kat mana2 berjumlah besar cth RM50, RM100 atau sewaktu dgnnya..agak2 korangkan..korang jd seorang yg amanah tak, utk memulangkan duit tu kembali..kalau jumpa rokok kat kedai makan siap mancisnya sekali..ape yg korang buat?..

Hmm..cuba korang fikir n bygkan keadaan cm tu berlaku pd korang, ape yg korang buat ekk..bak kata bidalan rezeki jgn ditolak..so paham2 sudah lah kan...

ha..komen jgn tak komen..:P


4 ulasan:

Watierman berkata...

Kalau rokok akak buat blur jer..kalau duit pun blur jugak....sebab nenek akak kata kalau kita ambik barang org dosa...yang keduanya..kita akan kehilangan berlipat kali ganda....so..buat blur jer lah...org lain nak ambik ambik lah..Akak buat tak kisah jer...!

J@J@ / Bini The Rock berkata...

klu rokok siap mancis tertinggal atas meja warong..aku tak pedulik!

tu duit tuh! klu ko pasti mmg takde sapa2 yg punya..mgkn itu rezki ko..sapa tau!

Lainlah klu duit tu jatuh atas lantai...tp ade org nye kat situ...mgkn itu duit dia...yg tu cuma bgtau dia je lah..."bang, duit jatuh!"

klu khuatir takut duit yg kita jumpa tu tak patut kita ambik...
niatkan dlm hati...aku sedekahkan duit ni kat tabung masjid/surau...

kita dpt pahala, yg punye duit tu pun dpt pahala...InsyaAllah!

bofoyengfeng berkata...

bukan harta kita. tak payah amik lah...

eiza in the house.. berkata...

Watierman
** bguslah akak nie..kuat iman tu..:)


Jaja/Bini the rock
** sungguh ikhlas hatimu wahai akak ku..tp bukan hantar kat balai poliskan duit tu..hehe

bofoyengfeng
** murninya hati ko..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails