Gara-gara sebiji bola..




Salam pagi kengkawan...moga sehat hendaknya dlm keadaan cuaca yg tidak beberapa baik nie..pepagi nie dah turun hujan rahmat kat area Bp nie.. syukurla.. sekurang2nya dpt menyejukkan sikit cuaca disini..

Semalam masa dlm perjalanan balik ke rumah..tiba dekat area Kg Mampan..sebiji bola tetiba keluar ketengah jalan...mujur la budak yg mengejar bola tu tak lari ketengah jalan juga, bila nampak milah aku nie dah sampai dekat dah ngan bola yg dia kejar tu..

Yang aku pulak nasib le sempat mengelak bola itu.. walapun terpaksa masuk kejalan bertentangan.. kebetulan pula masa tu mmg tak ada kenderaan dari arah depan, syukur le sgt... masa kejadian tu aku igt bola tu takkan terlajak sampai berjalan kat jalan raya tu..tapi sangkaan ku meleset..menonong je bola tu lintas depan aku..mujur leh elak dan milah tak beberape laju sangat.. kalau tak ngan aku dan milah tu confirm masuk parit tepi jalan tu le jwpnya..pastu confirm kene mintak tolong ngan Pakcik Kuntong.. sbb mmg dah dekat sgt ngan umah dia.. apepun syukur alhmdulilah, atas pengalaman memandu yg lama.. leh mengelakkan kejadian yg tidak di ingini tu berlaku..

Ini pengalaman ketiga aku selepas pengalaman pertama seperti ini juga semasa lalu di depan sekolah rendah di Parit Othman Parit Sulong dan satu lagi kejadian tayar jatuh berguling-guling kat tengah jalan dari sebuah pikap betul2 depan IPD Batu Pahat yang baru buat tu..syukur la tidak ada ape2 yg tidak diingini berlaku... kadang pengalaman itu mengajar kita lebih berhati bila memandu dijalanan..bak kata Iklan tu "Ingatlah Orang Tersayang"..:)

Ulasan

mummysyafie berkata…
sib baik takde perkara yang buruk berlaku..
eiza in the house.. berkata…
mummysyafie
**syukur kak, semua under control..alhamdulilah..
neezareef berkata…
kt mane diorg maiN??? isk isk..smpai ke jalan ke..
eiza in the house.. berkata…
neezareef
** depan umah dia org..tak salah rumah depan kilang tu..so balik hati2 k..takut terlepas lagi bola ptg nie..

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..