05 November 2009

sengal...

Salam..pepagi tadi.. dtg keje aku dah kene buat senaman berjalan kaki..adalah dlm 50 langkah..hehe..senam jugakkan tu namanya...nie gara2 citer semlm la nie..tetiba masa nak g lunch dpt surat saman dr Majlis Daerah..hampeh tul..dh la aku mmg perlukan duit utk uruskan sesuatu..masa makan tu...mmg auranya dh tak ada..tinggal saki baki jerk sbb dh lapo kan..kwn baik aku si akak nina tu pun muka dh monyok sakan dah..cian kami tau...

Rupa2nya dr sumber2 dpt tau..ada org tak puas hati pasal kita letak kete kat park belakang tu..sbb dia nak masuk kat kedai dia, tak ada jalan..ala..apek...kasi tau la..jgn main saman2 mcm nie..klu org susah mana mau angkut duit..haiyaa...semlm bos2 aku pun tak puas hati..ptg tu juga..bos angkut semua staff yg kene saman punya kertas bwk g majlis..sbb klu byk2 kan dpt murahkan byr.. dpt la, kurang dlm rm50/- .. cuma terjd la peristiwa pelik.. akunya kete.. no kete aku slh..so, slmt la duit aku yg nak guna utk urusan lain nie...alhamdulilah...nasib baik aku tgk tul2 no tu.. hajatnya nak tepek kat sni la.. sekali tgk pesal no pelik je nie.. agaknya pegawai tu rabun kot..hehe..apepun syukur la..tak payah kuar duit lagi..


byk tu.. mana nak korek..


Monkey suprise (terkejut beruk)

Petangnya pulak.. singgah jap kat Coswaynya tpt.. adalah nak beli brg skit... yg aku nak citer kat sni, masa lepas aku keluar dr Cosway tu..nak naik kete..ada sekumpulan anjing..nape ntah dia dok gongong cm nampak hantu..tu aku tak kisah la kan..masa aku pusing nak masuk kat tpt pemandu tetiba kuar lak sekor anjing dari bwh kete aku tu.. masa tu dia cm tgh menyalak2 bagai nie.. yg kelakarnya.. kami sama2 terkejut bewok.. aku terkejut tgk dia dan dia pun terkejut tgk aku.. tp sbb aku tenung mata dia.. dia dh mula agresif nak kejar aku..korang tau la cm ne aku masa tu.. aku igt nak lari la kan.. tp malu la weii. .so aku nyalak balik kat anjing tu.. agah dia... nasib baik la dia nak blah... klu tak mau aku kene kejar semlm tu..huhu..kelakar n takut gila masa tu... so, cepat2 aku naik kete dari sebelah sit penumpang..fuh..lega..klu tak mau aku kene keroyok ngan anjing2 yg mcm nak gaduh tu..aduhai.. mcm2 hal semlm jadi kat aku...syukur hari nie aku sehat..dan berjumpa korang semua lagi..alhamdulilah.



12 ulasan:

bofoyengfeng berkata...

sungguh bernaseb baek. pheww...

eiza in the house.. berkata...

bofoyengfeng
** betul la tu..mmg smlm sungguh bernasib baik..alhamdulilah..:)

el berkata...

a'ah sggh bernasih baik psl smn tu
susah nk dpt cam tu slh tulis no..adoiii

yg anjing tu mmg gile lawak la eiza
siap ko angah balik anjing tu kahkahkahkah
aku penah dikejo anjing...ms tu aku masih bersekolah..aku naik basikal anjing tu pi kejo aku...ko tau aku pusing pya pusing dia pun ikut aku pusing...kahhhh

mamai berkata...

hehehe boleh bertukar jadi anjing betina yang garang tu sib baik dua-dua tak gaduh,,,

eiza in the house.. berkata...

el
** betullah el..dlm seribu org lum tentu dpt cm tu kan..

la ko pun penah kene kejar cm tu sekali..aku pun masa sek rend. dulu ada citer gak kene kejar anjing smpai adik jiran aku masuk parit..hehe

eiza in the house.. berkata...

mamai
** tu tindakan refleksi la bro..tak leh buat ape..(malu dah nie)..hehe

znel berkata...

diaorg saje tulis salah psl nk tlg awk tuh...

eiza in the house.. berkata...

bro lenz
** klu betul ckp bro bgus la..takut dlm buku tulis lain ..kat kertas tulis lain..tu yg takut..

ekopelancongan berkata...

salam kembara eiza..

naseb baik anjing tu x ckp bahasa manusia kat u..

kalo x..

grenti u yg langkah seribu..

ngee..

dkama berkata...

ko dah jimat RM250 kan??? apa kata ko blanja aku kep c... anjing tuh ajak ko berbalas pantun tuh hhahaha... PEACE...

nahmy berkata...

alhamdulillah...mungkin yg nak saman tu 'niat' dia tak baik kot??

T.u.Y.a berkata...

len kali parking kat depan pintu kedai dia za..
biar dia lak yg tulis saman kat ko..hehehhe..
nasib bek la pakcik penyaman tu ala2 rabun tahi ayam kan..
selamat!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails