@ku dan Raya Qurban..

Salam utk semua rakan-rakan sekalian..cmne hari raya qurban baru2 nie?..hebat tak?..
Raya Qurban kat kg aku alhamdulilah hebat juga la..dpt la merasa daging korbannya..cuma lum ada rezeki nak buat korban lagi..tp korban hati dan perasaan dah kot..huhu...

apelah aku merepekkan nie..oklah, tak mau merepek meraban aku nak bg tau..masa cuti hari raya Qurban hari tu aku test try buat kuih..hehe..alhamdulilah menjadi.. cuma rupanya je agak cm pelik2 skit..tp janji rasenya sodap udah le..ye kan..

dek disebabkan ke xcitednya yg terlampau..smpai tgn aku pun melecur gara2 kene wap kukus kuih2 berkenaan..haha..pdn muka aku..maklumlah..lama dah tak buat kuih..sbb kat umah tak ada tukang nak mencekik...cuma aku, abah ngan mak je ada..semua selera amat la limited edisi..hehe..jom2 jalan2 tgk kuih aku..ha3..jgn gelak kan rupa2 kuih aku yg tak berape cun nie..yg ptg rasenya nyumi tau..okeyzz...:P



nie namanya kek coklat kukus..ada rupa kek ke kuih aku nie..hehe
tp yg dlm bekas satu tu bila kuarkan mengebu giler keknya..
cuma yg dlm loyang tu agak bentan skit..huhu..
sbb mak kata masak kek tak leh tindih2 smpai 2 -3 tingkat..
yg aku main belasah je..ha pdn muka...
tp tak sempat sejuk..dah ditelan dik anak sedara aku yg 5 org tu..
tak sempat nak tunjuk ape2 kat korang...hehe


yg nie nama dia ape ekk..lupa dah..
sila rujuk pd puan tuya lah eh..
sbb semua resepi nie aku mintak ngan dia..hehe..
saje nak test power ke tak aku masak nie..huhu



Opps..ini bukan makanan ok..nie real jari ye..
gara-gara xcited memasak..ha kau ambik..
abis 3 jari aku kene kukus..sob3
mengelembung ko jari aku..ni baru je susut..
tp, dah tak cantik dah jarinya..waaa...



ha..nie dia pengusaha makanan tak bertauliah..keh3
ape la bebudak nie..nenek dia sibuk nak buat karipap
dia org pun duk nyibuk nak ngacau..
pastu duk jakun main ngan mesin nipiskan tepung tu..
alahai..suka hati korang la..
nie pic nie masa dah abis aku ngan mak siapkan karipap
ape lagi dia org sibuk juga
yg kakak tu sibuk nak belajar klim tepi karipap..
yg adik2nya sibuk nak tenyeh tepung kat mesin tu..
smpai ternganga2 mulut ko..


itulah kejadian2 aneh yg terjadi masa hari raya qurban tempohari..ni mungkin raya qurban yg aku sempat sambut utk tahun 2009 nie..tahun depan tak sure la aku smbut kat mana pulak..huhu

Ulasan

KUNTONG berkata…
Tahniah kerana kuih tu menjadi. he..he.....sampai melecur jejari jemari yang nak disarungkan dengan cincin per........x lama lagi agaknya.Tahun depan mungkin buat kat umah "father in law" kot. Tahniah.
eiza in the house.. berkata…
Pakcik Kuntong
** terima kasih kerna memuji...
alahai pakcik eiza sorang nie...
nak sgt suh eiza naik pelamin cepat2 ye..amin..klu ada yg sudi pakcik :)
Izza - Jiejah berkata…
ayokkkkkkkkkkkkk sure sakit jari tuh huhuh
eiza in the house.. berkata…
jiejah_dien
** a'aa kak ,bila dah kempis nie gase lak peritnya..huhu
znel berkata…
sy sokong pak kuntong...
Kak Lia berkata…
aduhh...pedih giler la tu...
naseb baik kek nye jadik kan...

kek kukus ni sng....15 menet dh siap....tk mcm kek bako...silap hb...tk jadik....
eiza in the house.. berkata…
bro lenz
** carikan la..ade berani??..:P


mamarempit
** ye kot mama..eiza nie baru cuba2, sekali tgn pun coba kukus sekali da..hehe
caluk@cencaluk berkata…
kau nak aku tampal koyok kat jari kau tak ha ha
eiza in the house.. berkata…
caluk @ cencaluk
** koyok?..ko nie sja arr dengki aku..tahun depan aku cr ko kat kl..huhu
dina berkata…
lor, siannya jemari gebus kau za, kekekekeee... seb baik aku bukan bofren kau, kalau tak kensel masuk minang...kekekekee
eiza in the house.. berkata…
dina
** waaa..ko jgn arr ckp gtu..aku tukar tgn ngan patung leh..lebih gebus n putih melepak..hehe

Catatan popular daripada blog ini

jom balaja bahasa bangla..

aku suka makan..hehe