Mak masuk wad lagi :(

tarikh : 08.02.2009
masa : 8.00 pm
bilik: emergency room dan wad 5




Sebelum nie dah 2, 3 hari mak mcm tak bermaya, makan tak lalu, dia kata nak gelap mata, smpai sudahnya, hari ahad tu masa dia yasinan tetiba keadaan jantung dia berdenyut laju, dia tak tahan jadi mintak la balik awal...bila sampai kat umah, dia cm lepas lari beratus2 meter rasenya masa baring kat sofa tu..aku tgk dada dia berombak kencang...aku tnya mak nak g klinik tak ...dia jwp tunggu ayah aku balik dulu baru nak g .

Last2 smpai kat klinik, doctor suggest mak ditahan dihospital, sbb keadaan mak yg tak bermaya tu...ayah aku call aku kat umah...aku pun siap kan brg2 yg ptt utk bekalan kat wad nanti..selama 4 hari 3 malam mak kene tahan kat wad..mak masuk wad 5 katil no 8. Doctor kata utk stabilkan jantung mak kene masuk ubat sbyk 500ml cecair ape ntah..masanya 23jam untuk abiskan ubat tu..fungsi ubat tu utk memperlahankan keadaan denyutan jantung yg tak stabil nie, biar bg stabil balik cm biasa...klu bg terus mcm tu nyawa mak dlm bahaya..silap2 jantung leh terhenti sndiri doc kata..beristigfar pjg aku masa dgr tu...mak jangan tinggalkan anak mak yg jahat nie.. so mak kene tahan dekat wad la.




(wad 5 katil 8)

Mlm pertama, aku yg jaga mak, sebab mak kene masuk ubat, n ubat tu dimonitor oleh alat ukuran milimeter dia..so susah nak g toilet klu nak kencing, jadi aku relahati jaga mak, mlm tu 2-3 kali jugak mak buang air kecil, kesian mak kene duduk dekat alas buang air atas katil, nak nangis jerk aku tgk..syukur mak dah boleh balik, cuma semlm pagi tetiba denyutan jantung mak laju lagi, mak kata kaki sejuk, bdn sejuk n mulut tetiba kebas...kesian mak...mungkin sbb byk pergerakan dia buat ..sbb dh lama rehat kat atas katil spital gaknya..alhmdulilah pagi nie, mak nampaknya dah stabil skit..doctor nasihat kan mak, byk2 rehat dirumah. Mak anak mak nie bukan tak syg mak, cuma mulut anak mak nie kekadang terbabas laser..kalu mak nak tau, anak mak nie syg sgt kat mak..tak tau mcmana nak ckp ngan mak..i love u so much mak..muah!!






mesin yg tgk degupan jantung mak normal atau tidak..korang nampak tak?



tu yg kat atas katil tu wayar yg disambung dekat bdn mak..masa nie mak letih tunggu abah aku lmbt datang...dia majuk ngan ayah aku..sbb satu hari tak nampak muka..last2 abah dtg mahgrib..syukur la semuanya ok..

Ulasan

besi berkata…
bersabar hadapi ujian...
eiza nie anak yang baik la..
kagum la.........
eiza in the house.. berkata…
besi
-terima kaseh..ujian eiza mmg besar
..lepas satu, satu lagi...yg ptg pada eiza mak sehat dan selamat tu yg paling ptg besi...dah tel mak awak ker?:)
ai berkata…
Doa bebanyak eiza..semoga mak kau cepat sembuh + sihat..amin..
eiza in the house.. berkata…
kak ai
- terima kaseh kak, eiza pun doakan akak cepat sembuh juga k.
ifahruzzaman berkata…
mudah2 mak kamu cepat sembuh....

selalu2 dekat dengan mak, itu antara ubat yg mujarab.
naz ilyn berkata…
salam...
sabarlah... biasalah orang sakit ni banyak karenahnya... saya pun pernah jaga mak sakit kat hospital sebab masalah jantung gak... macam tu gak kena buang air kat dalam takungan... tapi pada masa tu kasih sayang mengatasi segalanya... walau kasih sayang tu tak terucap di hujung bibir... tapi terluah di perbuatan... moga mak kamu cepat sembuh.

p/s: terjemahkan kasih sayang walau belum tentu berbalas...
eddie dewanaga berkata…
tabahkan hati, cekalkan jiwa, segala ujian dari Allah yg Maha Pengasih dan Maha Penyayang...

gua doakan agar bonda eiza semakin sihat dlm menjalani prosedur2 rawatan, yg penting, eiza jgn tunjukkan sedih, nanti hati bonda lagi gundah, tunjukkan pada bonda senyuman agar dia tahu anaknya ini sudah dewasa dan menjadi manusia yg berani menghadapi hidup...
Zaidon berkata…
hai Eiza... banyak sabar, insyaallah nanti mak sihat lah tu.. dan semoga Eiza pun sihat2 selalu. :)
Lina berkata…
salam....
byk2kan bersabar ea kak..
lina paham maksud kakak tu,dan lina tau kakak mmg sayang ngan mak kakak walau pun mak kakak ****************************************************************************** sabar tau kak.......amin...semoga makcik cepat sembuh dan nmpk kasih sayang kak iza...
deaf_angel berkata…
wishing your mom a speedy recovery insyallah. Amin.
TuYa : berkata…
aku sentiasa doakan mak ko akan macam sediakala...sihat hendaknya..Amin..orang tua za,macam penyakit yang datang,lumrah kehidupan..sbar dan banyak doa..jgn lawan2 dia dah..sabo!!
puspawangi berkata…
semoga ibunda tercinta sembuh seperti sediakala. bersabar menghadapi dugaan.
eliza berkata…
mudahan mak cepat sembuh...doakan yg terbaik utk mak eiza
eiza in the house.. berkata…
terima kaseh untuk semua kerana sudi mendengar cerita dan mendoakan mak za..hope mak bertambah sehat hendaknya..amin yarabball alamin dan dijauhkan dr masalah anaknya ini..
F A R Y N berkata…
semoga mak ko cepat sembuh yer...
eiza in the house.. berkata…
Faryn
- terima kaseh yea faryn..

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..