17 Disember 2008

Bacalah Wahai lelaki........


Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi. Antara alasan yang diberikannya:

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga" isteri (is three). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS. tambah "s" je, kan ?

Lepas daripada tu, si suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi

6 ulasan:

jiwa kaco berkata...

bahaya gak kalu isteri pandai cakap orang potih..ni

kena carik yang tak reti cakap orang putih la..

he he
jiwakaco selalu bila citer pasal kawen

n a r d indie winkie berkata...

hehe.. kelakar jek. saru pengajaran kepada lelaki yg nak pasang lebih dari 1.

eiza in the house.. berkata...

en. jiwa kco:
amboi2..baik pilih yg pndai ckp jawa:)


nardndiewinkie:
a'aa mmg bagus sgt la tu, berigt2 sebelum bertindak kan..kan.

AiE bAhRi berkata...

hahahaha..
kelakar gak..
tp kalau suami nk kawin lebih gak,mereka sanggup MAMPUS

salam singgah n salam perkenalan

eiza in the house.. berkata...

Aie bahri:
terima kaseh sudi singgah disini..
salam perkenalan dr eiza juga :)

Sayang_Liedz berkata...

hehehe padan muka suami dia berangan lagi nak kahwin lain...brao tuk bini terer mcm ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails