Bacalah Wahai lelaki........


Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi. Antara alasan yang diberikannya:

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga" isteri (is three). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS. tambah "s" je, kan ?

Lepas daripada tu, si suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi

Ulasan

jiwa kaco berkata…
bahaya gak kalu isteri pandai cakap orang potih..ni

kena carik yang tak reti cakap orang putih la..

he he
jiwakaco selalu bila citer pasal kawen
hehe.. kelakar jek. saru pengajaran kepada lelaki yg nak pasang lebih dari 1.
eiza in the house.. berkata…
en. jiwa kco:
amboi2..baik pilih yg pndai ckp jawa:)


nardndiewinkie:
a'aa mmg bagus sgt la tu, berigt2 sebelum bertindak kan..kan.
AiE bAhRi berkata…
hahahaha..
kelakar gak..
tp kalau suami nk kawin lebih gak,mereka sanggup MAMPUS

salam singgah n salam perkenalan
eiza in the house.. berkata…
Aie bahri:
terima kaseh sudi singgah disini..
salam perkenalan dr eiza juga :)
Sayang_Liedz berkata…
hehehe padan muka suami dia berangan lagi nak kahwin lain...brao tuk bini terer mcm ni.

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..