13 Ogos 2009

binatang pelik..



1. Muncung mole berhidung bintang ini mempunyai 22 sesungut yang digunakan untuk mengenal pasti makanan menerusi sentuhan. Ia sering ditemui di Amerika Utara dan tinggal di kawasan tanah rendah lembap serta memakan haiwan tanpa tulang belakang, unggas, cacing dan lintah.


2. Babi laut tinggal di atas atau di bawah dasar laut dan memakan lumpur lantai laut. Saintis masih belum mengkaji bagaimana haiwan ini boleh hidup jauh di dasar laut.



3. Penyu putih yang warna krimnya bergabung dengan sedikit warna merah jambu, terkenal dalam budaya masyarakat Cina. Satu karektor dalam kesusasteraan Cina - Journey To The West - berubah menjadi haiwan ini kerana perbuatan jahatnya.


4. Axolotl daripada keluarga amfibia yang berasal dari tasik di Mexico City. Ia banyak digunakan dalam kajian saintifik kerana keupayaan hampir semua anggota badannya untuk tumbuh semula.

14 ulasan:

el berkata...

ishhh x penah tgk..mmg pelixxxx
tulah kuasa Allah kan

eddie dewanaga berkata...

macam2 binatang sudah muncul, dunia dah nak akhir zaman...

Ivy Metaga berkata...

sebenarnya ada bnyk lagi binatang2 yg pelik2 terutama di dasar laut yg dalam, cuma kita ni tak berkesempatan utk melihat semua kan eiza...

eiza in the house.. berkata...

el
** aku pun tak penah tgk el..tp penah tgk kat discovery channel dolu2..best gak..makin lama makin kita tau..ada bnda pelik yg lain lagi hidup kat muka bumi nie tau...tp yg alian tu aku tak pasti lah..

eddie dewanaga
** ermm..yerla bro setuju..tp tak tau la..sapa sebenarnya yg dulu hidup, manusia atau binatang2 nie


Ivy Metaga
** sokong kata2 Ivy tu...tulah cuma tak berkesempatan nak tgk sendiri..tgk pun ikut tv discovery jerk..huhu

caluk@cencaluk berkata...

babi laut tu cute aje ha ha

KUNTONG berkata...

Tak pnah nampak pun, Kalaua ada bolehlah bawa balik.Nanti boleh buat pamiran.

matakucing berkata...

sebenarnya kat dasar laut lagi mcm2 ada hidupan pelik2..setuju ngan eddie &ivymentega

rouslenz berkata...

ooo...

T.u.Y.a berkata...

aku geli tengok babi laut tu..
ishhhh..
eeeeeeeeeeeeee!!!

meo188 berkata...

yuna!!!!!!

ailabeeeiu!!!!

yoro okino berkata...

huhuhu
dasattt
gerunn n xberape nak cantik..hehehe

zedmagel berkata...

Salam Eiza,

Gambar mole no 1 tu, kat kebun saya banyak saya jumpa. Tapi saiznya tak sebesar itu, kecik sikit dari mole dalam gambar awak tu.

Saya selalu buat pancing ikan haruan semasa kecik saya.

eiza in the house.. berkata...

caluk@cencaluk
** yer ker cute ko nie...ko nak bela ke..he3

Pakcik Kuntong
** itulah pasal..nak cr kat mana yerk pakcik..

matakucing
** mmg betul..eiza bersetuju sesgt bro..

rouslenz
** yes..=)

Tuya
** aku pung...nmpk cm...erkk...tak dpt nak describe..

meo188
** yuna mana pulak nie..tak per za jwp kan eh..i lap u too..he3

yoro okino
** mmg pelik..buatkan tekak tak selera pun ada tu..huhu

zedmagel
**bro klu ada lagi sekarang bela lah satu..tu jernis ape tu..cacing ker ayam..huhu

caluk@cencaluk berkata...

eiza --> boleh temankan katak he he

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails