Bos yg baik hati..

Seorang Boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada suatu hari tu.
Sesiapa yang nak minta balik 5 jam lebih awal hari ni dia bagi. Tapi alasannya hanya satu jer boleh guna.

Haaaa!! Alasannya mestilah pasal sembahyang SAHAJA! Tau-tau macam tu
ader 4 orang pekerja bawahan datang berjumpa dengan Boss ni;

Mula-mula seorang kerani biasa;

Kerani : Boss, buleh saya pulang awal? Saya balik nak solat kat rumah boss, leh tak?
Boss : Tak boleh!!! Kat sini kan ader surau, sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya!

Kemudian, datang pula seorang supervisor;

Supervisor : Saya bulih balik awai kut Boss?
Boss : Hang apa pasai??
Supervisor : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang Zohor ke tak?
Ntah-ntah dia ponteng...
Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

Pengurus Syarikat pula mencuba nasib;

Pengurus : Boss!
Boss : Ha, pasal pulak ni?! Nak balik awal gak ker?
Pengurus : Errrrr!! Yer boss! Boss baik!! He!He!He!
Boss : Alasan apa lak ngko nie?
Pengurus : Saya nak balik sembahyang orang mati...Ada orang kampung
saya ninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah...! Boleh kut boss yer
pulang awal?
Boss : Tak bolehhh!!! Itu Fardhu Kifayah jer! Orang kampung lain yang
ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!! Dah! Pergi buat
kerja!


Tiba pula giliran Mat Peon;

Mat Peon : Boss! Saya nak balik awal boleh tak?
Boss : Naper?
Mat Peon : Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!
Boss : Yer ker??? Ha! Kalu gitu awak baliklah...Kesian awak dah
seminggu nunggu!!!
Mat Peon : Ima Acih Boss!!! Wahahahahahahah! !


Ulasan

yoro okino berkata…
hahhaha
hampeh nyer bos..
mlm2 nie bleh tu..huhuhu
el berkata…
caitttt
boss ni awat x habaq awai2..bab2 ni leh jer balik..cam tu aku pun nakkkk
bosss ooo bosss..kahhhhhhhhhhhhhhh
KUNTONG berkata…
Eiza: ngapa ya..bos kasi balik, padahal yg lain x diberinya. agaknya dia balik nak cuci telekong kot. sbb dah seminggu telekong tu tak digunakan. Enta le saya x brapa faham le.....hak...hak....hok....eh....eh........
eddie dewanaga berkata…
hahaha... mana boleh tahan wooo... dah seminggu cuti!

bil air tertunggak!
mamarempit berkata…
bos tu memahami...sminggu pose tu...ekekekke
caluk@cencaluk berkata…
balik sembahyang berjemaah he he
Ivy Metaga berkata…
hahahha..eiza..mmg tak tahan nak gelak juga nih lallla
cikin berkata…
hahahaha... hampesss je..;P
Zaidon berkata…
........ :)
mielia berkata…
tak sabor sabor...
eiza in the house.. berkata…
yoro okino
** hehe..boleh saja..kata bos..

el
** berdekah aku el..hahaha

Pakcik Kuntong
** alah pakcik nie..
saje la tu buat tak paham..;P

eddie dewanaga
** peh bro bil air tertunggak ek..he3

mamarempit
** mcmtu la kak..bos mithali..kui3

caluk@cencaluk
** uit aku tunggu ko kat umah nak berjemah nie..ha3

Ivy Metaga
** gelak jerk..eiza kasi free ini hari..hehe

cikin
** tula pasal..

Zaidon
** senyum jerk..:)

miela
** hahaha...
dina berkata…
hampeh jek... hahahaa...

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..