12 Ogos 2009

isnin yg suram..




Isnin yg lepas, htr mak g check jantung dia kat Spital Sultanah Aminah JB. Aku bertolak agak terlewat sbb terbabas tido..dgn mak ayah aku sekali, syok tido sbb pg tu hujan..huhu..dah terlewat bagai tu singgah isi minyak jap..n cr topeng tutup mulut tu..tp tak ada lak jual kat klinik swasta atau 7e..letih den nyingah2 pagi tu..tp tak dpt..

ermm..bila dah cr bnda tu tak jumpa.. redah jek la nanti masuk spital tu...mak akunya appointment kul 10.00a.m kita org bertolak dlm 7.30a.m dr air hitam..masa memula masuk higway tu..ok la lagikan..sbb kenderaan tak byk..sedaplah pemanduan dgn berhemah..sekali lepas susur keluar spg renggam..skit lagi aku nak xcdnt ngan treller..nauzubillah n syukur sesgt bila Allah pjgkan umo kami sekeluarga..

mcm nie citernya..masa smpai 100 meter lepas susur kuar Spg Renggam tu, aku nak motong satu treller nie..sbb dia dok follow belakang satu lori yg baru nak susur masuk..pastu entah cm ner..tetiba jerk dia leh bg signal nak potong lori tu..masa tu aku dah 3 suku body "gajah" kat belakang treller..yg utg masa tu nasib aku dan treller tu tak laju mana dan nasib baik lagi dekat penghadang tgh tu, space dia besar jd leh la aku larikan skit kesitu..klu dia laju mau belakang treller yg kosong tu paut "gajah" smpai terpelanting kat divider tgh tu...mmg ngeri aku pikir2 balik...dah le belakang ada kenderaan laju yg lain..mmg nasib aku baik masa tu..alhmdulilah..syukur sgt..tp yg kesian abah aku lah..dia tgh sedap2 lentok2 tido tetiba anak dia bunyi hon pjg kat treller tu..siap terkejut terus pegang tgn aku..punya terkejut..nasib baik abah tak angkat handbreak tgn mcm selalu dia buat tu..klu tak, tak tau lah...kesian kat abah..

tulah wlpun kejadian tu tak ada melibatkan xcdnt tp hampir mengundang xcdnt yg lagi bahayanya keadaan jalan yg agak licin dan basah byk menyumbang kearah itu..so, kawan2 berhati2 la..walau dimana anda berada...kerna malang itu tak berbau..


14 ulasan:

matakucing berkata...

alhamdulillah selamat.

Tinie a.k.a Ibu Fatin berkata...

berhati2 la wei...
seram plak aku baca..ko jgn bawa laju2 tau..bahaya..

J@J@ / Bini The Rock berkata...

huuuu...
akak dpt bygkan ni eiza oiii...
seram bulu tengkuk wehhh!!!

berhati2 ye...utk akak juga

eiza in the house.. berkata...

matakucing
** syukur alhamdulilah bro..masih bernyawa..

Tinie a.k.a Ibu Fatin
** yup..tulah..kadang2 bukan silap kita pun..kita leh jd mangsa..

pesan mu ku igt selalu =)

jaja/bini the rock
** mmg seram klu fikir2 balik..mujur waktu tu masing2 tak bwk laju sgt..ngan keadaan jalan lagi.."gajah" tu pun duk gigil jerk..maybe rem dia begkok..

terima kaseh =)

caluk@cencaluk berkata...

hati2 dijalanraya

mamai berkata...

masalah pemandu kat malaysia nie terutama bagi mereka yang bawa kenderan besar depa rasa mereka la raja....tak peduli hal orang lain

fajridil adha berkata...

malang mmg xberbau, tp ketiak tu tetap berbau.hehe

eiza in the house.. berkata...

caluk@cencaluk
** syg jugak ko kat aku ekk..huhu

mamai
** betullah bro..sekarang dia org dah tak main laluan kiri..asal leh jerk masuk...dia org akan masuk lorong tgh atau laju..

fajridil adha
** amboi2 ko..cuba tgk ketiak ko bau tak..huhu

KUNTONG berkata...

eiza: berhati-hatilah eiza, biar lambat asal selamat. lain kali, kalau nk gi jauh....bangun awal sikit. pasang penggera pada hp.

eiza in the house.. berkata...

Pkcik Kuntong
** yer la pakcik..terima kasih mengingatkan..sebenornya..selalu mmg g awal wlpun mak appointment kul 10.00 am..entah la hr tu semua serba tak kene la pakcik..mujur tak ada ape yg berlaku..dlm hati sentiasa selawat jerk masa tu..sbb dah rase tak sedap hati.

caluk@cencaluk berkata...

eiza --> ialah karang sapa nak masak kuih tuk aku ha ha

eiza in the house.. berkata...

caluk@cencaluk
** sejuk tinga aku dengar tau..nak jugak ko makan kuih aku masak yerk...tp takkan kuih jerk ..makanan yg lain tak nak ker..hehe

zedmagel berkata...

Salam eiza,

Hati-hati ketika memandu, bagaiman keadaan mak? di doakan semain beransur pulih dan sihat.

Awak tu hati-hati le mamandu, jangan merempit di jalanraya walaupun memandu kereta, jangan buat drift di highway..

caluk@cencaluk berkata...

eiza --> kau nak masak apa lagi he he

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails