06 Mac 2009

Bosan ke pagi Jumaat nie? Meh kita jawab teka-teki dulu ya. Release tension you…

1. Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu


2. Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la… sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!


3. Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.. wawawa!


4. Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka... kalo terer!
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul lar… hue hue hue!!


5. Teka-teki: Bulu bertemu bulu… kulit bertemu kulit… makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawablah kalau bijak!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!


6. Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam.


7. Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut ‘EPI BESDAY’


8. Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: Kala jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!


9. Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani


10. Teka-teki: Ada sorang imam, tengah sembahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia.Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!


11. Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan… aduhai!

jawap jgn tak jwp...:)..sekian terima kaseh

2 ulasan:

apei berkata...

pikiran suci gua di hari jumaat ni nyaris di rosakkan oleh teka teki lu yang nombor 5.

eiza in the house.. berkata...

apei
- ihikks..sudah abiskah membaca..
mana jwpnnya? :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails