03 Mac 2009

Teka lekuk



Tahukah anda, antara telur dan ayam
yang mana satu tercipta dahulu?
berikan ulasan anda ok, tq :)

13 ulasan:

besi berkata...

soalan lama eiza...ayam la
sbb? ada beberapa sebab tapi nanti2 la aku jawab ....ehhehehe

eiza in the house.. berkata...

besi
iyer ke..tu la masa soalan nie popular dulu, eiza tak ambik kisah..bila terjumpa pic nie baru sibuk nak tnya..takpe2 nanti besi jwpkan eh..eiza tunggu tau :)

ab geldofg berkata...

sblum aku jwb...

aku nak tnya

mak ko dgn ko..siapa yg kluar dulu?

azmi yusof berkata...

telur ayam...
maksudnye telur tu datang dari ayamla...kalau takde ayam jantan ngan ayam betina takkan jadi telur..sama macam manusia jugakla..tuhan anto adam ngan hawa dulu..bukan anto dalam perut..kan?

eiza in the house.. berkata...

ab geldofg
- ooo..mcm tu kah?..mak dulu la..hehe

azmi yusof
- ok2..sudah paham..tq :)

apei berkata...

gua rasa pengusaha reban ayam yang lebih dulu wujud, baru lah ayam dan akhirnya telor ayam untuk dijual kat kedai runcit.

eiza in the house.. berkata...

apei
- ermm..leh guna pkai jugak pendpt tu..klu tak ternak, mana nak dtg telur n ayam kan..betol2 versi upin ipin :)

noey.rania berkata...

noi rasa telur lerr kluar dulu tapi dari mana lak telur tu kluar yerr
hehehehe.....

-SRISUFI- berkata...

aduh merah nya mak ngah....

hehehehe...

teka teki teka tekuk...

sape eh kuar dulu?

eiza in the house.. berkata...

noey.rania
- eiza lagi tak tau sapa kuar dulu la noey..


srisufi
- tak taula sapa kuar dulu..jomla kita pie main lumba lari dulu..tgk sapa smpai dulu..hehehe

aWekCLunK berkata...

aku suka soalan ini. takkan betul2 tak tau jawapan dia. sebenarnya itik kuar dulu. tp telur tue ayam dah curi. sebab tu ayam tak pandai berenang. hehe.. fakta discovery aku.

Lina berkata...

salam kak..
lina nk try menjawab....
jwpannya adalah..
jeng..jeng..jeng...
lina x tau......yang pasti lina hemtam..coz ni pendapat linakan..sukati lina r nak jwb apa kan....
yang kuar dulu telor ayam...pas tu besar2 jd mak aayam..opss...bukan2 tu maksud lina..ibu ayam..ea..bukan lebih kurang ke..hahahhaha
pape jek lah.....mama ayam lah..

eiza in the house.. berkata...

awekclunk
- bukan ajaran sesat ke cikgu nie..hehe

lina
- ibu, mak atau mama ayam..hehe..
cangih beno bunyinya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails