Kenduri kesyukuran buat mak dan seisi keluarga



Dalam pic yg ada tu, nasi penuh satu dulang tu dipanggil "nasi ambang" (sebut dlm slang jawa k) kuih muih dan buah2n tu adalah pencuci mulut selepas makan nasi ambang tu..selalu nya nasi ambang tu takkan dimakan kat ctu..ia akan dibawa balik... utk dimakan beramai2..sodap tau..




pic pertama ini, menunjukkan org2 kuat dibelakang tabir masak kenduri kesyukuran malam tu..tak rmai yg dtg..jadi kene berlipatkan ganda tenaga utk buat semua keje2 tu..pic kedua pulak org yg tukang makan nasi kenduri..aik, satu dulang jerk yg dtg..melampau sungguh..huhu..tak der la...sebenarnya aku tak pi ambik pun dia org tgh baca2 doa tu..almaklumlah aku kan penyegan lagi pemalu..huhu

*************************************************************************************





nie pulak kek hari jadiku..aku beli n bg mak ayah aku makan..sodap byk coklat..akukan hantu coklat..tp semlm aku bukak peti aiskan kek nie dah abis :(...aku tak tau sapa yg makan..sbb mak ayah aku tak suka sgt makan kek..nie mesti keje ucu nie..nanti ko, aku power ranger ko..hiyakkk!!



esoknya mak buat mee kari, bahan2 aku yg pie beli..maaf yer..tak ada resepi..tgk sudah..hehe

Ulasan

besi berkata…
sedap2 makanan eiza tunjuk nie..
selalu dengar nasi ambang tapi malang tak penah cuba pun...huh huh huh...
jiejah d'blogger berkata…
hohohohoh semua pic mknan ehhh ?
rasanya patut tulis nasik ambeng kan?
hehehehe bkn jawa tp ramai kwn org jawanis ..
eiza in the house.. berkata…
jiejah d'blogger
boleh jugak...nasi ambeng..saja nak bg mulut dia org nie tergeliat sebut..hehehe
eiza in the house.. berkata…
besi
- alaaa..eiza tau, besi kuat makan kan..:)
apei berkata…
perhh nasik ambeng, first time gua makan terus naik syok. tapi sasah nak carik kat kl.
Dato Paduka Masri berkata…
sedap2 me kari tu sedap.... ha....... bile nak buat mee kari tuk aku... he.......
TuYa : berkata…
windunya nak makan nasi ambeng tu..x sabo2 nak balik kg cuti sekolah ni...nak jugak..nak jugak..

wah..nak makan bersuap2 bagai nih..jeles gue..heheheh..
encikbmwhitam berkata…
yum... yum... sedap nampak semua mengkanan tu...
especially kek tu... huhuhu...
noey.rania berkata…
x pernah pun dengar nasi ampang nasi lalapan pernah lerr hehehehe
apa2 pun masakan semua nyerr nampak sedap adus lapar ni...huhuhu
F A R Y N berkata…
nanti sila masakkan untuk aku nasi ambang yer...cam menarik je...

Catatan popular daripada blog ini

perut ku oh mataku..