04 Mac 2009

Rahsia kentut

Khasiat kentut

WASHINGTON:Ia mungkin melucukan dan dianggap tidak masuk akal tetapi pegawai kesihatan persekutuan Amerika Syarikat (AS) dijangka segera mengeluarkan laporan yang memberi amaran kepada umum mengenai faedah kentut.

"Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan perbagai penyakit berbahaya seperti sakit kepala, gangguan pada mata, emfisema, lelah, bronkitis, sakit jantung dan lain-lain.

"Setiap tahun, kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada perbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai lagi berasa lega daripada penyakit serius kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu," kata seorang doktor yang bertugas dengan Pusat Kawalan Penyakit (CDC) AS.

Katanya, orang ramai mesti menyedari menghidu kentut sebenarnya
menabah khasiat untuk kesihatan orang lain.

Menurut laporan yang akan dikeluarkan CDC, setiap
tahun kentut mempulihkan 800 kes serangan jantung, 250 kes angin ahmar,30,000 lelah dan 50,000 kes sakit telinga. Disebabkan masalah makanan tidak teratur, kini ramai rakyat Amerika menghidap kembung perut. Menurut laporan itu, purata penduduk AS kentut 14 hingga 23 kali sehari.


Moral of the story : Kentutlah merata-rata tempat
Ingatlah orang-orang yang tersayang!! & BILE RESE NK KENTUT STANBYYYY

7 ulasan:

senget berkata...

hahahaha...
biar betul bau kentot buleh menyembuhkan mcm2 penyakit...
adessss...
hahahahahhaha
lawak.. :P

TuYa : berkata...

kui kui kui..memang sengal..patut la bile laki aku kentot time aku nak marah,aku x jadi nak marah..menyembuhkan penyakit rupanya..aku lari jauh2 sbb bau dia mcm bangkai kebau..busuk nak mampos..heheheheh..saje je wat2 busuk,biar dia malu..

tapi kan za,setinggi mana pangkat kita,secantik mana pun kita..kalau kentot dah sah2 le busuk..sape kentot wangi,meh bgtau aku..

influenza berkata...

mari kentuuuuutttt ramai2.... oyeah~

cari r psl sendawa lak...

noey.rania berkata...

wakakaka tul ke kentut leh ubat cam2 penyakit...
sapa kentut depan noi mmg noi naik hangin huhuhuhu....

besi berkata...

eiza...wah2 kentut pun leh kaji
hehehehhe

Suffian salim berkata...

huhu..but pls say excuse me selepas kentut.. :)

eiza in the house.. berkata...

senget
* tula..klu tak cye leh hidu kentut sendiri masa sakit..tgk mujarab tak.:)

tuya
* bagus la cm tu..jadikan ko cool jerk kan...tp klu dah bau bangkai tu ko spray jerk la ngan penyembur redsect biar bau cpt ilang..hehehe

influenza
* kentut ramai2 bau sorang2 mana aci dey..karang pengsan..byk sgt bau..huhu

nanti la klu ada pasal sendawa org bg tau k..

Noey.rania
* betol kot noey..nie baru kajian jerk lum komersialkan lagi...

besi
* dah ada eiza letak jerk kat sni..so sama2 kita tau..:)

Suffian Salim
* ooo bukan masa kentut tu ke, smbil mengetot n ckp excuse me...
kuikuikui..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails