08 Julai 2009

adeyy..ntah ape2 jerk ..aku pun tak pahamla..

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna... Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?


Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Murid : Rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

Cikgu : Oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, bodoh!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!

Murid : Kami dengar KeADILan betul!

Cikgu : Bangang kamu ni!

Murid : Cerdik kami tu!

Cikgu : Rosak!

Murid : Baik!

Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

12 ulasan:

meo188 berkata...

kelakarnye... terasa nk terbaut buah pinggang tergelak

matakucing berkata...

parah2

khairul onggon berkata...

Kekekekeke.. mun ada belajar kedak ya alu leput eh.. kekeke..

sis_nita berkata...

murid hanyerr menurut arahannnn..
hehehe!

cikin berkata...

hahahahaha... lawak pecah perut btul..!!!!

Dkama berkata...

cekgu kurang praktis nak ngajar... hehehee sengal...PEACE...

KUNTONG berkata...

eiza...dimana kamu dpt ceta kelakar ni....kah....kah....

Ivy Metaga berkata...

hahahha..adohai..=)

ngku berkata...

hehe klakrnyer...

T.u.Y.a berkata...

kalau anak murid aku mcm nih..mau demam seminggu aku MC..
x pun aku halau sume bebudak tu g kelas lain..hehehhhe..
kes bengang la tu..

Tinie a.k.a Ibu Fatin berkata...

wakakakka
lawak2

SRISUFI berkata...

wslm eiza comey...

jenaka...hehehe


ciri2 murid yang cemerlang.

=)


kamu sihat kah za?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails